  • Data: 2023-10-10 21:15:28
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: titanus <t...@g...kom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-10-09 o 15:04, io pisze:

    > Mnie chodzi o wyeliminowanie podatności polegającej na tym, że cały
    > system przestaje działać z powodu jednego sterownika.

    Decentralizacja.
    Można jeszcze dorobić funkcjonalność typu Ont-to-One. Opcji do
    wykorzystania jest tyle, co można wymyślić.

    W ramach takiej "sieci" można się naprawdę "pobawić" :D

    > Z tym WiFi problem jest podobny jak ze sterownikiem, że jak się wszystko
    > robi na WiFi to pad punktu dostępowego kładzie cały system.

    ... etam. U mnie będzie wykorzystywane tylko do komunikacji, ale nie
    będzie must-have.

    To kwestia stawianych wymagań i zastosowanych rozwiązań.

    > No ale to ... jaki jest sens tego centralnego sterownika. Do realizacji
    > funkcji automatyki z reguły nie potrzeba centralnego sterowania tylko
    > komunikacji między jakimś małym podzbiorem wszystkich urządzeń. Weźmy
    > prosty sterownik światła. Funkcja załączenia światła zależy od
    > przycisków 'operatora' i niczego więcej. Oczywiście możemy do tego dodać
    > inne zależności, np od czujnika jasności, ale to dalej nie wymaga
    > istnienia centralnego sterownika tylko właśnie jakiegoś dedykowanego.

    Tylko po co dedykowany skoro może być uniwersalny ?
    Sterownik tylko steruje - zdalnie/lokalnie, ale nie obligatoryjnie.

    > jak pisałem, są gotowe sterowniki urządzeń 230V do których da się
    > bezpośrednio wpiąć czujniki od których zależy oświetlenie a także
    > zareagować na zdarzenia w sieci lokalnej np. od czujników podłączonych
    > sieciowo. Wynoszenie funkcji sterowania do centralnego sterownika tworzy
    > tylko wspólny dla wszystkich sterowanych urządzeń 'punkt krytyczny
    > sterowania'. Dlatego szukam jakiegoś rozwiązania dla tworzenia systemu
    > bez centralnego sterownika. Wiadomo, że mogę sobie sam to wszystko
    > zaprogramować, ale chyba ktoś już na świecie nad tym pochylił się.

    Oczywiście, że tak, ale wybór to już kwestia osobista (możliwości,
    chęci, zasobność portfela w stosunku do stawianych wymagań).

    --
    Pozdrawiam - titanus