  • Data: 2023-10-15 18:37:20
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/15/23 04:30, sirapacz wrote:
    > Fakt, że mogę puścić część dysków na proxmoxa+vm+obrazy a drugą część
    > dysków na fizyczną obsługę to to, w czym widzę na razie największą zaletę

    Rekurencyjnie można podpiąć zasoby wyeksportowane z NASa działającego w
    VMie do proxmoxa, do przechowywania mniej istotnych zasobów, jak n.p.
    obrazy ISO, czy obrazy template'ów. Trzeba tylko pamiętać ze przy
    nie-działającym NASie te zasoby nie będą dostępne.
    Na NASie trzymam też katalogi domowe dla VMów i części komputerów w
    domu. Dla pełni wygody można dodać serwis katalogowy w postaci n.p.
    Samby z kontrolerem AD, i podpięcie do nich maszyn montujących home z NASa.

    Warto się zastanowić nad niezawodnością takiej domowej infrastruktury
    IT. Ja wydelegowałem wszystkie krytyczne serwisy (jak HA, mqtt, zigbee,
    AD, etc) na oddzielny serwer działający na małym, tanim pececie (znane
    jako micro-pc, albo 1 liter PC, też z proxmoxem), którego nie dotykam.
    "Cięższe" serwisy działają na mocniejszym serwerze, z większa ilością
    zasobów. W ten sposób nie muszę się stresować że światła w chałupie
    przestaną działać kiedy będę grzebać przy serwerze.

    Nie polecam używania RPi albo innych ARMowych SBC do automatyki domowej.
    Działać będzie, ale przeniesienie HA z Pi4 na małego peceta rozwiązało
    wszystkie problemy z opóźnionymi reakcjami na naciśnięcie przycisków.

    W planach mam przekształcenie tego mikro-serwerka w redundantny kluster,
    żeby zmniejszyć szanse totalnej awarii spowodowanej usterką sprzętu.

    Jacek