  • Data: 2023-10-15 07:14:24
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/14/23 15:55, sirapacz wrote:
    > niezle... taki problem to nie problem
    > zalety jakie mi podrzuciłeś mocno mnie zaintrygowały
    > będę stawiał laba by pomacać.
    >
    > A jak doświadczenia z magazynem? są jakieś problemy by pracować na
    > macierzach (czy wtedy smart żyje) etc?

    Proxmox obsługuje ZFSa i LVM. Przez nie możesz skonfigurować dyski jako
    RAIDZ, mirror, albo bez niczego.
    Jeśli chcesz zrobić sobie udostępnianie plików z maszyny z proxmoxem, to
    najlepszym rozwiązaniem jest postawianie VMa z TrueNASem, albo innym
    NASem, przekazanie do niego HBA (albo dysków podpiętych do płyty), i
    skonfigurowanie udostępniania tam.
    Przestrzeń dyskowa w proxmoksie jest przeznaczona wyłącznie do obsługi
    VMów (obrazy dysków i ISO). Taka filozofia, żeby robić jedno, a dobrze.

    Jacek