    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Date: Sat, 7 Oct 2023 19:24:54 +0200

    W dniu 07.10.2023 o 17:50, heby pisze:

    > Masz na mysli maszyne na jakiej pracuje HA? Maszyna padła?

    > Może zacznij od zedifniowania co padło

    To to się definiuje? :-) Tu 'wszystko' może paść. Poprzednio chyba
    brakło dysku. Korzystając z okazji przebudowałem. Teraz ... aktualizacja
    jakaś poszła, raczej nie dysk, ale coś się pop... . Następnym razem może
    paść sam sterownik. Albo monitor do niego. I tak jeszcze na ileś
    sposobów może cały system upaść. Jestem na miejscu, ale nie bardzo chcę
    się właśnie tym zajmować. Jak jestem tutaj to gdzieś indziej mnie nie
    ma. Miałem tam zajrzeć by wziąć wzór, ale ... router tam padł. I tak w
    kółko. A to ma działać zasadniczo bezobsługowo. Przecież rodzina mi nie
    będzie tego naprawiała nawet gdybym to udokumentował jakoś. Dobrze, że
    jeszcze tutaj nie zrobiłem sterowania oświetleniem bo musiałbym teraz
    zap...ć by to jakoś uruchomić.

    > i jak temu zapobiegać w
    > przyszłości.

    Już pisałem, należy rozproszyć system.

    > System rozproszony może nie padnie, ale jakakolwiek
    > reorganizacjia czy zmiana to bedzie droga przez mękę.

    Bzdurzysz, już Ci to pisałem.

    Wystarczy oprogramowanie zarządzające tymi zmianami. HA poniekąd takim
    oprogramowaniem jest, aktualizuje co się zmieniło. Tyle, że nie
    decentralizuje sterowania. Do PLC'ków też masz takie oprogramowanie. Tym
    bardziej masz je w DCS'ach. Tylko że ja jeden autentyczny DCS do
    przemysłu znam a myślę teraz o czymś 'domowym'.