  • 1. Data: 2011-05-16 11:33:14
    Temat: Turbosprezarka - sila z jaka powinna dzialac dzwignia zaworu upustowego
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    czy jak to tam nazwac. chodzi mi o zawor ktory steruje przepustnica zeby sie
    nie wkrecala za mocno sterowany pod(nad)cisnieniem.
    otoz moja turbina po demontazu i montazu wkreca sie zamiast na 1,3 to na
    1,7bara no i wyje niemilosiernie. zrobilem pare testow i zdlajem pomiary i
    nie bede katowal jej dalej.

    przy demontazu zauwazylem ze dzwigienka nie rusza sie(tzn dzialajac na nia
    kciukiem nie moglem jej ruszyc w jedna ani w druga strone. z jaka sila to
    powinno dac sie obrocic?

    --
    ---------- sirapacz -------------
    Zdeklarowany fiaciarz:)

  • 2. Data: 2011-05-16 11:38:26
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    >z jaka sila to
    > powinno dac sie obrocic?

    u mnie lata luzno jak zyd po pustym sklepie.

  • 3. Data: 2011-05-16 11:40:10
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-16 11:33, Michał Gut pisze:
> [...]
    >
    > przy demontazu zauwazylem ze dzwigienka nie rusza sie(tzn dzialajac na
    > nia kciukiem nie moglem jej ruszyc w jedna ani w druga strone. z jaka

    Napisz jeszcze raz o co Ci chodzi bo mieszasz przepustnice zawory
    turbinę w jedną papkę i ciężko zorientować się o co Ci chodzi ale
    domyślam się że chodzi Ci o "waste gate".
    Powiedz jeszcze jakie to auto i jaki silnik, dobrze by było model
    turbiny. Przy seryjnych ustawieniach cięgno od WG powinieneś dać rady
    normalnie ręką popchnąć. Jak będzie ustawione za twardo będziesz miał za
    duże doładowanie bazowe. Sam wymieniałeś turbo czy ktoś to robił, jesteś
    pewny że nie ruszałeś cięgna WG? Wszystkie podciśnienia sterowania do
    turbo podłączyłeś poprawnie?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2011-05-16 11:53:05
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Punto 1.3 multijet modelu turbiny nie pomnę ale byly tam 2 wersje. jedna ze
    zmienna geometrią a druga zwykla. ja mam ta zwykla.
    tak wiec jest tam jeden zawor tylko.przewodow podcisnienia nie ruszalem,
    cięgna również.
    demontowalem turbo zeby wymienic kata, zawiozlem je tez do jednego zakladu
    zeby wykrecili mi z niej zerwaną śrubę (w wypadku ze stycznia o
    ilepamietasz). zlozylem do kupy i turbina zachowuje sie dziwnie. wkreca sie
    na za wysokie obroty (inny dzwiek) i daje za duze cisnienie pod obciazeniem.
    dodatkowo nie jest za kazdym razem takie samo
    czasami doleci do 1,4 czasami do 1,7. wlacza sie pozno - od ok 3krpm a
    wczesniej od 2-2,5 max.
    mowiac przepustnica mialem na mysli zawor w turbinie otwierajacy sie jak
    jest cisnienie wlasciwe

  • 5. Data: 2011-05-16 12:20:00
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Gut"

    > czasami doleci do 1,4 czasami do 1,7. wlacza sie pozno - od ok 3krpm a
    > wczesniej od 2-2,5 max.

    Mam co prawda inny silnik, bo 1,9 (ale również fiat), ale turbinka to
    staruje tak gdzieś w okolicach 1,3 - 1,5 - przynajmniej tak to słychać
    jak silnik jeszcze zimny

  • 6. Data: 2011-05-16 12:21:29
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ale ty masz sprezarke ze zmienna geometria dlatego u ciebie wstaje
    wczesniej.

  • 7. Data: 2011-05-16 12:28:42
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Gut"

    > ale ty masz sprezarke ze zmienna geometria dlatego u ciebie wstaje
    > wczesniej.

    No tak, o tym nie pomyślałem, jednak te 2,5 opisywane przez Ciebie
    wydaje mi się strasznie wysoko, ponieważ dostajesz pełną moc w dość
    wąskim zakresie obrotów - to jest prawidłowo te 2-2,5 ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-05-16 12:31:17
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-16 11:53, Michał Gut pisze:
> [...]
    > wczesniej od 2-2,5 max.
    > mowiac przepustnica mialem na mysli zawor w turbinie otwierajacy sie jak

    Czyli dobrze założyłem że chodziło Ci o WG. Jeżeli podciśnień faktycznie
    nie ruszałeś i są podłączone poprawnie do turbiny pozostaje tylko
    sterowanie WG. Powinien on dać się normalnie ręką popchnąć (z lekką siłą
    ale bez poważnych oporów), wyczyść go dobrze, rozruszaj. Wygląda jakby
    był zabrudzony, przytarty i reagował losowo.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 9. Data: 2011-05-16 12:32:30
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Czaja"

    > No tak, o tym nie pomyślałem, jednak te 2,5 opisywane przez Ciebie
    > wydaje mi się strasznie wysoko, ponieważ dostajesz pełną moc w dość
    > wąskim zakresie obrotów - to jest prawidłowo te 2-2,5 ?

    Już sobie doczytałem - te typy tak mają :)

    Pozdrówki

  • 10. Data: 2011-05-16 13:40:34
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    problem sie chyba rozwiazal... wlasnie znalazlem przypadkiem gapiac sie na
    turbo. wrocilem od klienta, podlazlem do samochodu, zlapalem za wezuk
    podcisnienia, macam...macam... caly i siedzi rowno.... potracilem reka rure
    turbo-intercooler....

    otoz ze zmeczenia montujac turbine, zalozylem sobie srubki zeby sie tylko
    waz trzymal bo mialem potem siegnac po imbusa i dokrecic. cos musialo
    odwrocic moja uwage bo zostalo to przykrecone tylko palkcami i to tez nie do
    konca...
    stan obecny to rura dyndająca sobie na jednej srubie. cale cisnienie
    spieprzalo bokiem dlatego sie zawor nie otwieral. zastanawia mnie tylko
    dlaczego czujka w silniku pokazywala 1,7 bara skoro niewiele tego powietrza
    bylo wpychane? rozumiem jeszcze zeby 1,1 czy 1... ale skoro dmuchalo tak ze
    czujka pokazywala 1700mbar to czemu zawor sie nie zamykal?... zagadka.
    jak wroce na dluzej do domu to skrece to do kupy i zobacze to "to to".