  • 1. Data: 2011-05-16 11:03:58
    Temat: Musi, ze jechali 150 km/h pomiedzy samochodami
    Od: AZ <a...@g...com>

  • 2. Data: 2011-05-16 11:25:32
    Temat: Re: Musi, ze jechali 150 km/h pomiedzy samochodami
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

  • 3. Data: 2011-05-16 11:29:37
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 16 Maj, 11:03, AZ <a...@g...com> wrote:
    > Albo wyprzedzali 120 pojazdow na raz.
    >
    > http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,wjechal-w-polic
    yjne-motocykle,20...

    > --
    > Artur
    > ZZR 1200

    To że człowieczek wyjeżdżał z podporządkowanej nie świadczy jeszcze o
    tym że wina była jego - przykład Kolegi z PMS sam o tym dobitnie
    świadczy.
    Sprawa w sądzie, biegły orzekający iż jakby jechali z prawidłową
    prędkością to nie doszłoby do zdarzenia ;) wiem że w przypadku tych
    Panów będzie wina wyjeżdżającego i tyle, bo kruk krukowi oka nie
    wykole.

    Pozdrawiam !

  • 4. Data: 2011-05-16 12:23:16
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 16 Maj, 11:29, Czarek Daniluk <c...@c...com> wrote:

> [...]
    > prędkością to nie doszłoby do zdarzenia ;) wiem że w przypadku tych
    > Panów będzie wina wyjeżdżającego i tyle, bo kruk krukowi oka nie
    I sad twierdzi, ze to predkosc jest przyczyna wypadku? A nie,
    nieustapienie pierwszenstwa?
    Chcialbym poznac wyrok sadu, bo akurat w moim przypadku dwukrotnie
    wine orzeczono kierowcom wlaczajacym sie do ruchu.

    Bartek Kacprzak

  • 5. Data: 2011-05-16 12:44:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-05-2011 12:23, Bartek Kacprzak pisze:
> [...]

    > Chcialbym poznac wyrok sadu, bo akurat w moim przypadku dwukrotnie
    > wine orzeczono kierowcom wlaczajacym sie do ruchu.

    Może być współwina?
    http://www.rzu.gov.pl/art-362-przyczynienie-sie/Wyro
    k_SN_z_dnia_17_kwietnia_2008_r__sygn_akt_I_C_50_07_n
    iepublikowany__1295

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2011-05-16 13:02:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek Kacprzak"
    >I sad twierdzi, ze to predkosc jest przyczyna wypadku? A nie,
    >nieustapienie pierwszenstwa?
    >Chcialbym poznac wyrok sadu, bo akurat w moim przypadku dwukrotnie
    >wine orzeczono kierowcom wlaczajacym sie do ruchu.

    A bo sie nie nazywasz Plaszczyca :-)

    O ile powyzsze jak najbardziej moze sie zdarzyc, to sad
    potrzebowalby jakiegos dowodu ze kierowca widzial pojazd w
    odleglosci pozwalajacej na bezpieczny wyjazd z drogi
    podporzadkowanej i nie popelnil bledu.

    Moze być nagranie z bocznej kamery, z monitoringu, moze byc 80m
    slad hamowania przed skrzyzowaniem. Moze byc uderzenie w tyl
    drugiej przyczepy traktora. Bo w takim przypadku od wjazdu drugiego
    pojazdu na skrzyzowanie do wypadku jest dosc duzo czasu, wiec
    uderzenie jest juz gdzies dalej - moze byc nawet w bagaznik pare
    metrow za skrzyzowaniem, jesli wyjezdzajacy skrecal w prawo.

    A tu mamy wyraznie rozbity przod pojazdu, wiec moze i slusznie
    mowia "wjechal w motocykle". Tylko jak - nie zauwazyl ich i
    przydzwonil w bok ? Malo prawdopodobne.
    Skrecil i nadzial sie czolowo na wyprzedzajace motorki ? Wygladaja
    jakby przednie kolka mialy cale. Jeden ma lewy bok nienaruszony.

    On wyjezdzal a motorki wlasnie konczyly wyprzedzanie i wracaly na
    pas ?
    Czy to tylko slaby samochod - wyjechal 20cm za daleko, nic by sie
    nie stalo, gdyby panowie policjanci nie zechcieli jechac za szybko
    i obok siebie - wiec nie zdarzyli ominac i mu zerwali zderzak i
    wyroby blachopodobne :-).

    J.

  • 7. Data: 2011-05-16 14:53:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Maj, 12:23, Bartek Kacprzak <b...@g...com> wrote:

    > I sad twierdzi, ze to predkosc jest przyczyna wypadku? A nie,
    > nieustapienie pierwszenstwa?

    Bylo troche takich wyrokow (nie chce mi sie szukac), generalnie winny
    jest nie ustepujacy pierszenstwa, ale jesli np. udowodni, ze zachowal
    szc. ostr..., a ten na glownej jechal z taka predkoscia, ze nie dalo
    sie go zauwazyc podejmujac decyzje o ruszeniu (a jadac z przepisowa
    predkoscia nie bylo by problemu) to winny bedzie ten na glownej ...
    (najczesciej sa to sytuacje typu zakret, za zakretem niewidoczne
    skrzyzowanie i z tego powodu jest ogr. predk. ~40km/h, a da sie
    przejechac i 100, tylko nie wiadomo co sie spotka za zakretem ;) )

    WS

  • 8. Data: 2011-05-16 15:22:20
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 16.05.2011 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > A tu mamy wyraznie rozbity przod pojazdu, wiec moze i slusznie
    > mowia "wjechal w motocykle". Tylko jak - nie zauwazyl ich i
    > przydzwonil w bok ? Malo prawdopodobne.

    Niestety bardzo prawdopodobne, tak samo jak to że widział i olał,
    bo to przecież dafcy. Wymuszenie na mniejszym jest bardzo
    popularne na naszych drogach.

    > Skrecil i nadzial sie czolowo na wyprzedzajace motorki ? Wygladaja
    > jakby przednie kolka mialy cale. Jeden ma lewy bok nienaruszony.

    Co za brednie, pewnie lecieli na gumie i bokiem, to by wszystko
    wyjaśniało.

    > On wyjezdzal a motorki wlasnie konczyly wyprzedzanie i wracaly na
    > pas ?

    Obcy je zrzucili, biedakowi prosto na maskę.

> [...]
    > nie stalo, gdyby panowie policjanci nie zechcieli jechac za szybko
    > i obok siebie - wiec nie zdarzyli ominac i mu zerwali zderzak i

    Naprawdę nie pojmuję jak, można wymyślać takie brednie widząc na
    fotkach, że zostali trafieni przodem auta w bok.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 9. Data: 2011-05-16 15:57:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w

    > Niestety bardzo prawdopodobne, tak samo jak to że widział i olał,
    > bo to przecież dafcy. Wymuszenie na mniejszym jest bardzo
    > popularne na naszych drogach.

    Nie wymusza sie w taki sposob zeby komus w bok wjechac !
    Owszem, moglby ich nie zauwazyc czy nie docenic predkosci, ale
    wtedy mialby rozwalony bagaznik lub bok, a nie przod.

    > Naprawdę nie pojmuję jak, można wymyślać takie brednie widząc na
    > fotkach, że zostali trafieni przodem auta w bok.

    Bo uwazam to za wyjatkowo malo prawdopodobne. To wymaga jakiegos
    chwilowego zacmienia umyslu (zdarza sie).
    I wcale tego nie widac - widac ze auto ma rozwalony przod, i
    niewiele wiecej.

    No chyba ze .. widzial gosc ciezarowke z lewej odpowiednio daleko,
    pusto z prawej, to pojechal szybko i nie przewidzial ze srodkiem
    ktos wyskoczy :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-05-16 16:59:15
    Od: "Janusz" <j...@w...plANTYSPAM>

    Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    > Albo wyprzedzali 120 pojazdow na raz.
    >
    > http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,wjechal-w-polic
    yjne-motocykle,201257.html

    W linku nie ma wzmianki, wiec wyjasnie.
    W kierunku Warszawy samochody staly w korku bo tam jest wahadlo.
    Motocyklisci omijali korek jadac lewym pasem, a Fiesta wyjechala z prawej
    strony. Wypuszczono ja z bocznej uliczki miedzy samochodami stojacymi w
    korku. Kierowca mógl nie widziec motocyklistów , mógl ich zaslaniac pojazd
    stojacy w korku. Fiesta mogla wyjechac na czolówke, bo najprawdopodobniej
    skrecala w lewo w kierunku Minska bo tak prowadzi objazd.
    Janusz