  • 81. Data: 2016-11-09 08:56:59
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Yakhub pisze:

    > Ale przecież cały czas mówimy o *backupie*, czyli kopii zapasowej.
    > Oprócz niej mamy jeszcze "dane robocze".

    Spryciarze od "szyfrowania i w chmurę", to szczyt oderwania od
    rzeczywistości. Raz, że stawiają sprawy na głowie -- te zabawki
    projekowane są tak, by dobrze działały z danymi robczymi, a nie
    żeby służyły kopiom zapasowym. Jeszcze ważniejsze jest to, że o
    ile Wielcy Meteorolodzy ręczą za to, że dołożą wszelkich starań,
    by ani jedna słodka focia nie przepadła, to na pliki z podejrzaną
    (czy może właśnie: niepodejrzaną) patrzą z ukosa. Wystarczy jakiś
    narodowy wzburz pod hasłem "huzia na terrorystów", a samodzielnie
    szyfrowane pliki w miejscach do tego nie przeznaczonych polecą
    jako pierwsze. I nikt za nimi nawet łzy nie uroni, by dopełnić
    smutną kałużę.

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2016-11-09 10:04:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Nov 2016 08:56:59 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > szyfrowane pliki w miejscach do tego nie przeznaczonych polecą
    > jako pierwsze. I nikt za nimi nawet łzy nie uroni, by dopełnić

    Sugerujesz wywieszkę "klientów z szyfrowanymi plikami" nie
    obsługujemy"?

    --
    Marek

  • 83. Data: 2016-11-09 10:05:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2016 21:37:54 +0100, w <nvtd23$h21$1@dont-email.me>, Michał
    Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> napisał(-a):

    > IMHO jednymi z bardziej godnych zaufania są wyniki badań płyt
    > CD/DVD/BR-D zrobione przez francuskie Ministerstwo Kultury i
    > Komunikacji, a nie wyniki producenta. Do znalezienia w sieci.

    Dla porządku tylko napiszę, że wygrały BR Panasonica.
    Natomiast b. słabo wypadły jakieś ekologiczne DVD Verbatima.

  • 84. Data: 2016-11-09 10:06:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Nov 2016 23:40:15 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Nie dość że można zostać okradzionym z danych, mo

    Dane się szyfruje.

    --
    Marek

  • 85. Data: 2016-11-09 10:28:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > No mi nikt. Ale jako backup chmura jest taka sobie.
    > Nie dość że można zostać okradzionym z danych, można je utracić to
    > jeszcze trzeba mieć szerokie rury aby go ewentualnie sciągnąć z niej.

    Ci, którzy uznali chmurę za idealne miejsce na kopie bezpieczeństwa
    i tak nie mają *gdzie* ściągnąć. Spryciarzom chodzi również o to
    (a może przede wszystkim o to), że nie trzeba kupować dysków, bo
    miejsce gdzieś dają lub sprzedają za parę groszy.

    > Tyle że mam wrażenie że co poniektórzy uważają że wystarczy jeden
    > backup w chmurze.

    Pomijając całe to szaleństwo, w tym przypadku ich rozumiem. Jakoś nie
    widzę powodu do tego, by chmurę Microsoftu backupować chmurą Amazona.
    Żaden z wielkich nie pozwoli sobie na to, by konkurencja okazała się
    lepsza, gdy on zaliczy obsuwę.

    Zresztą nawet w jednej chmurze są wielokrotne backupy -- z danych
    roboczych można zrobić kopię rezerwową. To zrozumiałe, bo nie chodzi
    o awarię nośnika, tylko o to, że sam właściciel zrobi swoim plikom
    krzywdę (saksuje przez przypadek).

    --
    Jarek

  • 86. Data: 2016-11-09 10:29:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Sugerujesz wywieszkę "klientów z szyfrowanymi plikami" nie
    > obsługujemy"?

    A skąd! Nikt w żadne karteczki nie będzie się bawił.

    --
    Jarek

  • 87. Data: 2016-11-09 10:30:11
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-11-08 o 23:15, s...@g...com pisze:

    > Taki urok chmury, pamietaj, dane w chmurze nie są Twoje. Tak sie może wydawać ale
    tak nie jest. Niestety...

    Podobnie jak pieniądze w banku.

  • 88. Data: 2016-11-09 10:35:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    t-1 pisze:

    > Podobnie jak pieniądze w banku.

    Co do własności pieniędzy w banku, fakty są jednak inne.
    Żeby było śmieszniej: to banknoty gromadzone w skarpecie
    (czyli nie pieniądze, a tzw. "znaki pieniężne") są własnością
    banku emisyjnego.

    --
    Jarek

  • 89. Data: 2016-11-09 11:33:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał
    >Co do własności pieniędzy w banku, fakty są jednak inne.

    Praktyka, ale jak kiedys administrator w banku powie "oops" ...
    Pozostaje miec nadzieje, ze dobrze tam dbaja o backupy i
    bezpieczenstwo serwerow w ogole :-)

    >Żeby było śmieszniej: to banknoty gromadzone w skarpecie
    >(czyli nie pieniądze, a tzw. "znaki pieniężne") są własnością
    >banku emisyjnego.

    Taki stary, a nie wie ze w skarpecie trzyma sie dolary, albo euro ?

    J.

  • 90. Data: 2016-11-09 12:17:03
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    > Co do własności pieniędzy w banku, fakty są jednak inne.
    > Żeby było śmieszniej: to banknoty gromadzone w skarpecie
    > (czyli nie pieniądze, a tzw. "znaki pieniężne") są własnością
    > banku emisyjnego.

    Fragment wyroku sądu z 27 września 2012 r., Sygn. akt VI ACa 495/12:
    Sąd Apelacyjny podkreślił też, iż posiadacz traci własność środków
    pieniężnych wpłacanych na swój rachunek bankowy, a jednocześnie nabywa
    roszczenie o zwrot takiej samej sumy lub części, przy czym zwrot środków
    powinien nastąpić niezwłocznie. Tak wiec dopóki środki pieniężne
    znajdują się na rachunku bankowym nie mogą być własnością posiadacza
    tego rachunku bądź stanowić współwłasności kilku osób w razie założenia
    przez nie rachunku wspólnego.

    To ja już wolę jednak te "nie moje" banknoty, zwłaszcza jak wprowadzą
    prawo że klienci mają się zrzucać na ratowanie bankrutujących banków.
    Piotrek