  • 71. Data: 2016-11-08 23:24:23
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > Taki urok chmury, pamietaj, dane w chmurze nie są Twoje.
    > Tak sie może wydawać ale tak nie jest. Niestety...

    Na szczęście! Lepiej od razu mieć pełną świadomość i znać
    prawdę, niż w przypadku wypadku rozpaczać nad rozlanym
    mlekiem i procesować się według prawa wysp Hula Gula
    w tamtejszych sądach.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2016-11-08 23:52:31
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Mon, 07 Nov 2016 10:11:51 +0100, J.F. napisał(a):

    [ciach]
    > Papier jest trwaly :-)
    >
    > J.

    Podobno wcale, nie. Bo robiony jest z celulozy, trwały był ten robiony z
    konopi.

    Bo(o)t manager

  • 73. Data: 2016-11-09 00:00:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bo(o)t Manager pisze:

    > Podobno wcale, nie. Bo robiony jest z celulozy,
    > trwały był ten robiony z konopi.

    E tam, nie o surowiec chodzi, lecz o bielenie, które
    wydatnie obniża trwałość. Książki przeznaczone do
    bibliotek drukuje się na papierze, który nie wygląda
    bardzo blado.

    --
    Jarek

  • 74. Data: 2016-11-09 00:03:36
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Tue, 08 Nov 2016 14:15:37 -0800, sczygiel napisał(a):

    [ciach]
    > I na końcu zostały skasowane:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Megaupload#Data_retent
    ion

    > Taki urok chmury, pamietaj, dane w chmurze nie są Twoje. Tak sie może
    > wydawać ale tak nie jest. Niestety...

    A kto Ci każe trzymać backup w jednej chmurze?

    Bo(o)t manager

  • 75. Data: 2016-11-09 00:09:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Nov 2016 20:43:00 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Podał dobry przykład, kogo obchodzi czego akurat Ty oczekujesz.

    Podał bardzo zły przykład, współczuję, że nie.widzisz różnicy.

    --
    Marek

  • 76. Data: 2016-11-09 00:12:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Nov 2016 00:03:36 +0100, "Bo(o)t Manager"
    <b...@U...wp.pl> wrote:
    > A kto Ci każe trzymać backup w jednej chmurze?

    Jeden inteligentny domyślił.się, czemu wymieniłem 3 gigantów a nie
    jednego wyrostka...

    --
    Marek

  • 77. Data: 2016-11-09 00:13:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bo(o)t Manager pisze:

    ion

    > A kto Ci każe trzymać backup w jednej chmurze?

    Backup? To, że ktoś trzyma backupy w jednej czy w wielu,
    chmurach, to raczej wyjątek niż reguła. Chmurki są bardzo
    fajne i wygodne, gdy chodzi o operowanie na bieżących
    danych. Ale poza tym czasem trzeba pomyśleć o realnym
    backupie. Choć niewielu myśli.

    Jarek

    --
    Ludzie dzielą się ma tych, którzy robia backupy, i na tych,
    którzy będą robić.

  • 78. Data: 2016-11-09 01:37:45
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Wczśniej padną pomniejsi, a to też może zaboleć. Apple nie ułomek, a jak
    > robili kiedyś "restrukturyzację usług" (to znaczy kazali płacić za coś,
    > co wcześniej dawali za darmo), to też dało się ponoć odnotować opisywaną
    > tu zgęstkę ewakuacyjną.

    Toteż dlatego wolę zapłakać i zawczasu zapłacić za dodatkowy nośnik własny,
    a zachmurzenie potraktować jedynie jako alternatywę, żeby był przynajmniej 2
    kopie danych. Pierdzielnie jedna, to raczej rzadkie chyba będzie jednoczesne
    pierdzielnięcie drugiej. Dysk 10TB kupię już za niecałe 2000PLN (np.
    http://allegro.pl/seagate-skyhawk-10tb-3-5-256mb-st1
    0000vx0004-i6597133749.html) a
    jak jeszcze złożę to w jakąś sensownie nadmiarowa macierz, to jeśli mnie
    nikt nie okradnie, to myślę, że dostanę info od systemu, jak się zechce
    spsować któryś z dysków i można zadziałać. Jak szlag ma trafić, to trafi.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 79. Data: 2016-11-09 07:56:51
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Mon, 7 Nov 2016 12:36:43 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A co jeśli z tej chmury zostanie tylko kałuża po deszczu? Jest jakaś,
    > która bezwzględnie ręczy za swoją trwałość?

    Ale przecież cały czas mówimy o *backupie*, czyli kopii zapasowej. Oprócz
    niej mamy jeszcze "dane robocze".

    Jezeli dane padną, to odtwarzamy je z backupu.

    Jeżeli backup w chmurze padnie, to po prostu robimy nową kopię danych
    roboczych.

    Ja wiem, że nieszczęścia chodzą parami, ale jakie jest realne
    prawdopodobieństwo, że chmura, w której trzymasz backup padnie akurat w
    momencie awarii lokalnego dysku twardego?

    --
    Yakhub

  • 80. Data: 2016-11-09 08:40:15
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 9 listopada 2016 00:03:41 UTC+1 użytkownik Bo(o)t Manager napisał:
    > Dnia Tue, 08 Nov 2016 14:15:37 -0800, sczygiel napisał(a):
    >
    > [ciach]

    > A kto Ci każe trzymać backup w jednej chmurze?

    No mi nikt. Ale jako backup chmura jest taka sobie.
    Nie dość że można zostać okradzionym z danych, można je utracić to jeszcze trzeba
    mieć szerokie rury aby go ewentualnie sciągnąć z niej.

    Jak wyżej napisałem przynajmniej trzy nośniki i przynajmniej jeden optyczny.
    A jak se tam ktos zrobi to już jego sprawa.

    Tyle że mam wrażenie że co poniektórzy uważają że wystarczy jeden backup w chmurze.