    Subject: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 9 Nov 2016 12:17:03 +0100

    > Co do własności pieniędzy w banku, fakty są jednak inne.
    > Żeby było śmieszniej: to banknoty gromadzone w skarpecie
    > (czyli nie pieniądze, a tzw. "znaki pieniężne") są własnością
    > banku emisyjnego.

    Fragment wyroku sądu z 27 września 2012 r., Sygn. akt VI ACa 495/12:
    Sąd Apelacyjny podkreślił też, iż posiadacz traci własność środków
    pieniężnych wpłacanych na swój rachunek bankowy, a jednocześnie nabywa
    roszczenie o zwrot takiej samej sumy lub części, przy czym zwrot środków
    powinien nastąpić niezwłocznie. Tak wiec dopóki środki pieniężne
    znajdują się na rachunku bankowym nie mogą być własnością posiadacza
    tego rachunku bądź stanowić współwłasności kilku osób w razie założenia
    przez nie rachunku wspólnego.

    To ja już wolę jednak te "nie moje" banknoty, zwłaszcza jak wprowadzą
    prawo że klienci mają się zrzucać na ratowanie bankrutujących banków.
    Piotrek