  • 151. Data: 2016-11-15 10:17:31
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 9 Nov 2016 17:11:50 +0100, w
    <1...@p...pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

    > Nie wiem, czy DVD TDK są ekologiczne ale po kilku latach połowa nie
    > daje się odczytać :(

    Światło, temperatura, wilgoć, kiepska nagrywarka... ?
    Mam kilkunastoletnie -- nie ma problemu (ale też wszystkich dokładnie nie
    sprawdzałem jeszcze).

  • 152. Data: 2016-11-15 19:39:04
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2016 23:01:47 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Właściwie to ja z ciekawości piszę - obrazek płyty skopiowany na nowy
    > krążek?

    Co masz na myśli? Moja płyta była wytłoczona pod koniec lat 90, nie było
    okazji jej zripować bądź skopiować zanim zaczęła się sypać.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 153. Data: 2016-11-16 02:53:18
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Co masz na myśli? Moja płyta była wytłoczona pod koniec lat 90, nie było
    > okazji jej zripować bądź skopiować zanim zaczęła się sypać.

    Co mam na myli...? Piszesz, że za każdym razem jest coraz gorzej, ale, można
    zrozumieć między wierszami, że jeszcze się czyta. Zatem, póki to możliwe,
    sczytać obraz płyty, choćby ISO-Busterem, lub bardzo niewygodnym, lecz
    skutecznym Bad Copy Pro, sczytany obraz wypalić na nowej płycie. Chyba, że
    źle zrozumialem i płyta jest już jednak do dupy. W takim razie nie było
    pytania.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 154. Data: 2016-11-16 12:43:35
    Od: circuitmaker <f...@m...pl>

    art wrote:

    > Ważne dane przechowujemy na dyskach CD, DVD, a jeśli się tam nie mieszczą
    > - na dyskach twardych. Czytałem, że żaden z tych magazynów nie zapewnia
    > trwałości zapisu po dłuższym czasie. Jakie starania, poza częstym
    > kopiowaniem, warto podejmować, by nie stracić zapisanych na nich cennych
    > informacji?

    Podzielić dane według ważności i te ważne trzymać w chmurze.
    Niech się usługodawca meczy z kopiowaniem (i tak musi).

    c.

  • 155. Data: 2016-11-17 16:23:43
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2016 02:53:18 +0100, HF5BS napisał(a):

> [...]
    > źle zrozumialem i płyta jest już jednak do dupy. W takim razie nie było

    Za każdym razem oznacza odstępy mniej więcej kilkumiesięczne, jeśli
    nawet nie kilkunasto. Płyta nie jest szczególnie cenna, więc robić kopii
    nie ma sensu.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 156. Data: 2016-11-17 17:36:11
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Za każdym razem oznacza odstępy mniej więcej kilkumiesięczne, jeśli
    > nawet nie kilkunasto. Płyta nie jest szczególnie cenna, więc robić kopii
    > nie ma sensu.

    Rozumiem... to rzeczywiście nie ma co się kwasić, prędzej się z netu
    ściagnie, jakby do reszty padło.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 157. Data: 2016-11-19 22:58:23
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2016 19:36:33 +0000, AlexY napisał(a):

    > Bezsensowne marnotrawstwo łącza i czasu. Za czasów jak chmury pojawiały
    > się jako koncepcja stało że dane mają być zwielokrotniane na więcej niż
    > jednym serwerze + stacje klienckie. Już samo to zabezpiecza przed awarią
    > sprzętową, na awarię typu FBI jedyna rada to backup lokalny.
    > Czemu nikt do tej pory nie wspomniał że chmurę można sobie postawić
    > swoją na swoim sprzęcie?

    Ale mówisz o jakiejś serwerowni i wykupie maszyny, czy po prostu NAS w domu?
    Bo jak sąsiad z boku/dołu/góry po pijaku będzie chciał sprawdzić jaki procent
    gazu w powietrzu jest wybuchowy( albo sąsiadka z góry obejrzy sobie jakiegoś
    wyciskacza łez, zapominając o odkręconych kurkach w wannie), ew. ktoś sobie
    zaśnie z petem w gębie, to se ten NAS w buty możesz wsadzić. NAS i chmura jest
    chyba lepszym rozwiązaniem.

    A sama chmura? Tu ciekawy artykuł:
    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/halas-spowodowa
    ny-wyrzutem-gazu-uszkodzil-dyski-w-serwerowni-ing/

    Bo(o)t manager

  • 158. Data: 2016-11-19 23:14:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bo(o)t Manager pisze:

> [...]
    >
    > A sama chmura? Tu ciekawy artykuł:
    > https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/halas-spowodowa
    ny-wyrzutem-gazu-uszkodzil-dyski-w-serwerowni-ing/

    Jeśli chodzi o opisany przypadek sąsiedzkich dążeń ku empirii (czy też
    innych, prdobnych w skutkach), to troska o spoistość moich macierzowych
    dysków jest dość nisko na liście priorytetów. Nawet dbałość o stan usznych
    bębenków, tudzież trąbki Eustachiusza, też nie zajmuje pierwszego miejsca.
    I to pomimo, że w bloku nie mieszkam.

    --
    Jarek

  • 159. Data: 2016-11-20 11:26:27
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:vgu6gd-eoi.ln1@autostopem.przez.galaktyke.org..
    .
    > A sama chmura? Tu ciekawy artykuł:
    > https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/halas-spowodowa
    ny-wyrzutem-gazu-uszkodzil-dyski-w-serwerowni-ing/

    W swoim laptopie mam ciekawą sytuację, zjawisko tzw. trąb jerychońskich, jak
    w tej serwerowni, tylko skutki są odwracalne.
    Swoim lapkiem mogę obracać, szarpać, bębnić palcami, w granicach rozsądku
    nie robi to na nim większego wrażenia. Jak się wkurzę na gładzik (czasami
    przycina) i mu przypieprzę, to nawet lista błędów na dysku nie rośnie.
    Wystarczy jednak, abym niezbyt nawet głośno uruchomił generator akustyczny
    (RoadKil ToneGen na przykład), z częstotliwością najbardziej tak ok.
    1500-1700 Hz, abym niemal pewnie usłyszał, że głowice dysku zaczynają się
    tłuc o coś... Jak wyłączę generator/minie zadany czas generacji dźwięku,
    tłuczenie głowicami natychmiast ustaje i dysk wraca do pracy.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 160. Data: 2016-11-20 15:14:27
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Sat, 19 Nov 2016 23:14:44 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    [CIACH]
> [...]
    > bębenków, tudzież trąbki Eustachiusza, też nie zajmuje pierwszego miejsca.

    Ale to nie Ty pisałeś że trzymanie w chmurach danych to poroniony pomysł.
    ATSD, jest jeszcze jeden problem z trzymaniem ważnych danych tylko w domu,
    mogą niestety obrobić chatę.
    Kiedyś myślałem by wynająć małą skrytkę bankową i najważniejsze papiery,
    płyty z backupami najważniejszych rzeczy, tam właśnie trzymać. Chyba jestem
    paranoikiem. :)

    Bo(o)t manager