  • Data: 2016-11-07 15:18:58
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    t-1 pisze:

    >Ale to jest co innego. Chodziło mi o opisane wcześniej zjawisko --
    >zapisanie czegoś na tym dysku (więc rozumiem, że i odczytanie),
    >a potem po sformatowaniu odczytanie czegoś, co było tam wczesniej.

    >Czy tak włanie jest? Nie twierdzę, że to niemożliwe. To by świadczyło
    >o istnieniu nadmiarowych sektorów. Choć niekoniecznie ich zdwojeniu.
    >Może właśnie jest 119MB rezerwy w tym 14,8GB.

    Nadmiar sektorow jest. Wszak kosc pamieci w srodku ma 16GiB. Gdzies
    znikl ponad 1GB.
    No chyba, ze nie i sama ma rezerwe :-)

    Te karty/peny ogolnie sa ciekawe i zarzadzanie miejscem jest tam
    nietrywialne - trzeba np rozrzucac zapisy po sektorach, zeby np FAT
    nie zuzyc za wczesnie.

    Glowy nie dam, jakie tam zabezpieczenia na "bad sectory", teoretycznie
    FAT to przewiduje, ale majac ambitnego zarzadzce, to nie trzeba ich
    pokazywac.

    J.