  • Data: 2010-02-12 13:36:34
    Temat: Re: Trojpodzial/Zloty podzial
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Feb., 13:47, Sebastian <n...@n...com> wrote:

    > aden albo lepiej ka dy.
    > Z oty podzia jest popularny w przyrodzie, wiec skoro ci gle go widzimy
    > to wydaje si nam naturalny.

    zloty podzial nie jest b. populary w przyrodzie niz jakikolwiek inny.
    najczesciej wystepujace proporcje w tworach natury spelniaja kryteria
    zaleznosci przypadkowej.

    tj dokladnie jak na gieldzie , wielu wierzy iz potrafi przewidziec ,
    wyliczyc wartosc jakiegos towaru notowanego na gieldzie., kiedy te
    zaleznosci wystepujace na gieldzie spelniaja kryteria zaleznosci
    przypadkowej .
    Mozna tylko zgadnac.
    poniewaz gielda utrzymije sie ze spreadu , a ten musi byc pokryty
    przez grajacych , oznacza to ze globalnie grajacy musza ja utrzymac ,
    czyli globalnie stracic.

    Niby nie na temat - tyle tylko ze proba wyrazania jakis zaleznosci
    wystepujacych w naturze za pomoca odkrytych , zananych juz formul
    matematycznych nie zawsze ma sens , czy jest mozliwa.W rzeczywistosci
    nic nie znaczy.

    Tzn przypadkowo mozna natrafic na jakas zaleznosc geometryczna w
    przyrodzie zblizona do zlotego podzialu , ale rownie czesto wystepuje
    w przyrodzie kazda inna zaleznosc.

    jesli jakies formy wystepuja w naturze czesciej niz inne - to sa one
    zblizone do kulistych / okraglych.
    Wynikaja one z istnienia sily grawitacji i atmosfery , czyli osrodka
    stawiajacego opor.

    Te reguly pochodza rzeczywiscie z okresu kiedy wierzono iz da sie
    zamienic olow na zloto.
    dzisiaj maja jedynie znaczeni historyczne - ot taka ciekawstka -
    kiedys tak bylo.
    Dzisiaj regule zlotego podzialu zastepuje sie regula optymalnego
    doboru.