    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Troche dziwne pytanie o ksenony
    Date: Wed, 06 Apr 2011 10:16:17 +0200

    W dniu 05.04.2011 16:27, DJ pisze:
    > Nie mialem niestety jak do tej pory okazji jezdzic samochodem wyposazonym w
    > ksenony. I mam pytanie o komfort jazdy z ksenonani. Wiem, ze swieca jasniej,
    > lepiej widac i w ogole. Ale chodzi mi o cos zupelnie innego. Mozna
    > powiedziec, ze o porownanie ze swietlowkami czy zarowkami energooszczednymi.
    > Porownanie w sensie komfortu dla wzroku. Osobiscie jakos nie bardzo "trawie"
    > zarowki energooszczedne i to nawet te drogie, o niby przyjemnej barwie
    > swiatla. Zastanawia mnie jak osoby, ktore niespecjalnie dobrze reaguja na te
> [...]
    Kupiłem używaną Lagunę II z ksenonami(nie soczewki) na początku byłem
    lekko rozczarowany światłem, się okazało że palniki na wykończeniu były
    i już kolor zmieniały, po wymianie na nowe oryginalne 4300st była duża
    poprawa, ale jeszcze coś nie tak. Niedawno znalazł się sponsor co
    wymusił na mnie pierwszeństwo no i teraz mam funkiel nówki oryginalne
    reflektory(stare przejechały już przeszło 200kkm) teraz nie dam sobie
    wmówić że zwykłe żarówki są lepsze. Tylko xenony. No chyba że znów
    przyjdzie wymienić palniki i przypomnę sobie ich cenę..

    W nocy przed autem jest po prostu widno jak w dzień. W deszczu też
    super. Kwestia tylko pola oświetlenia - to zależne jest od konkretnego
    samochodu, oraz od ustawienia świateł, xenony jak by podkręcić
    odpowiednio wysoko to idealnie oświetlą drogę. Mają potencjał. Tylko że
    zbyt wysoko nie można bo oślepiają..