  • Data: 2010-04-21 08:22:42
    Temat: Re: Transmisja danych za pomocš ?wiatła?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 20.04.2010 22:04, schrieb Atlantis:

    > Nie o to chodzi.Dyskutujemy o pewnych dość specyficznych konstrukcjach z
    > epoki. Na początku lat siedemdziesiątych, gdy "Młody Technik" publikował
    > projekt "Fototelefonu" diody LED były już znane. Jednak szczerze wątpię,
    > by dzieciaki/harcerze z myślą o których opracowano konstrukcję mieli do
    > nich dostęp. No i pozostawała jeszcze kwestia jasności. ;)

    LEDy były znane, ale kompletnie niedostępne w sprzedaży. Pierwsze LEDy w
    Bomisie widziałem w połowie lat 70tych.

    > Najprościej by było po prostu, gdyby odezwał się ktoś i powiedział:
    > "Tak, zbudowałem fototelefon wedle tego opisu i działał bardzo dobrze"
    >
    > albo
    >
    > "Zlutowałem to, sprawdziłem wszystko 10x, a ustrojstwo i tak nie chciało
    > działać. Ten projekt to ściema".
    >
    > Bo teraz jakoś nie chce mi się testować tej konstrukcji empirycznie. ;)

    testowałem ten telefon jako nieletni, ale nie "w pełnej rozciągłości",
    bo nie miałem na optykę. Ale żarówka + LDR na stole w rurce z papieru
    zwiniętej, czyli taki analogowy sprzęg optyczny. Działało na odległość
    ok. 1m, w ciemności.

    Waldek