  • Data: 2010-04-20 22:40:52
    Temat: Re: Transmisja danych za pomocš ?wiatła?
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Waldemar Krzok" napisał:

    > jesteś w błędzie, nie tylko ortograficznym

    mufisz że jestem ślepy, dzięki za uśfiadomienie:O)

    > No pewnie. Laser kosztuje kilkadziesiąt zł, porządna optyka kilka tysięcy.
    > Co do podsłuchu, to nie widzę różnicy w podsłuchaniu transmisji na LED i
    > na laserze. Zresztą wg EN60825-1 LEDy i lasery są prawie tym samym.

    ja myślałem o transmisji na większą odległość a nie z balkonu na balkon, bo
    wtedy to faktycznie:O)
    skoro odległości są znaczne to laser musi być odpowiedniej mocy a te tanie
    nie są, a optyka na znaczne odległości to koszta 10-300zł:O)

    co do leda i leda laserowego to różnica jest ogromna, ale normy ci tego nie
    wyjaśnią, ja też daruje sobie:O)

    jeśli idzie o podsłuchy to laser jest doskonale widoczny w postaci pięknej
    świerlistej smużki (rozpraszanie w powietrzu) i można ją podsłuchać z
    dowolnego miejsca za pomocą optyki, natomiast led ma małą moc, a uzupełniony
    w optykę sprawi że podsłuchiwacz musiał by się znajdować w strefie konta
    optyki, dodatkowo musiał by dokładnie znać położenie nadajnika, żeby go
    precyzyjnie namierzyć optyką:O)