    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
    Date: Mon, 3 May 2010 12:12:38 +0200

    news:hrm78g$13g$1@news.onet.pl...

    > Wtedy właśnie skutkuje tekst: "szefie mam do pana prośbę, żeby się pan
    > zapiął pasem, bo w razie wypadku pana bezwładne ciało poleci do przodu i
    > pan mnie zabije, a ja mam żonę i dzieci, których mam na utrzymaniu, a poza
    > tym boję się śmierci"
    > W tym momencie szef dostaje jasną informację, że w razie wypadku będzie
    > winnym mojej śmierci, której ja nie chcę i się boję. Obciążam go tą myślą.
    > O ile pikania, mandaty jest on w stanie olać, o tyle ciążąca na nim
    > odpowiedzialność daje dużo do myślenia. Poza tym w taki sposób
> [...]

    P.S.
    Żadanie od szefa zapięcia pasów tłumacząc się: "bo będzie pikać" lub
    "zapłacimy mandat" działa wręcz odwrotnie i wywołuje u szefa reakcję: "nie
    pozwolę sobie, aby mój pracownik wydawał mi polecenia, do tego w tak głupi
    sposób uzasadniając". Kiedy jest to forma prośby uzasadniona obawami o
    własne życie nie powoduje reakcji obronnej szefa przed wydawaniem mu
    poleceń.