    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
    Date: Mon, 3 May 2010 12:07:05 +0200

    Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości
    news:4bde7f08$1@news.home.net.pl...

    > Tu przydają się te bzyczki od niezapiętych pasów: pan zapnie szefie, bo
    > będzie tak pikać coraz głośniej. Sprawdzone (nie na szefie, ale innym
    > "ważnym"). Za to kolejny ignorant co mi odpowiedział? "Mi to nie
    > przeszkadza". Miałem ochotę go udusić. Dobrze, że to był teren zamknięty,
    > na którym 40 km się nie rozwija...

    Wtedy właśnie skutkuje tekst: "szefie mam do pana prośbę, żeby się pan
    zapiął pasem, bo w razie wypadku pana bezwładne ciało poleci do przodu i pan
    mnie zabije, a ja mam żonę i dzieci, których mam na utrzymaniu, a poza tym
    boję się śmierci"
    W tym momencie szef dostaje jasną informację, że w razie wypadku będzie
    winnym mojej śmierci, której ja nie chcę i się boję. Obciążam go tą myślą. O
    ile pikania, mandaty jest on w stanie olać, o tyle ciążąca na nim
    odpowiedzialność daje dużo do myślenia. Poza tym w taki sposób wypowiedziane
    zdanie daje mu okazję do wykazania się jako "szef", bo jeżeli on zapnie pasy
    to będzie to tylko i wyłącznie jego decyzja, a kazdy szef jeżeli nie jest
    totalnym burakiem i ignorantem, traktującym pracowników jak rzeczy, uczyni
    to po takiej prośbie i z całą pewnością od tej chwili wsiadając z nami do
    samochodu będzie już zapinał pasy, mając przy tym satysfakcję, że robi to
    dla swojego pracownika. Uczyni to tym bardziej, im bardziej ceni sobie
    pracownika.