  • 21. Data: 2009-02-24 23:39:08
    Temat: Re: Trafiło i we mnie.Katastrofa
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-24 23:32:57 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Szafirowa się nie zarysuje.

    Doprawdy?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam
    JA
    www.skanowanie-35mm.pl

  • 22. Data: 2009-02-24 23:40:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-24 23:42:19 +0100, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > A po co wsadzać przed szafirową szybkę?
    >
    > m.

    Ironia w d... gryzie.

  • 23. Data: 2009-02-25 06:03:27
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > A tak w ogóle to nie dałoby się przed ten filtr wstawić szafirowej
    > szybki?

    W dslr bez regulacji AF - raczej nie. Kazda substancja o innej gestosci w
    tym miejscu toru optycznego przesunie punkt ostrosci (dlatego przy
    uzuwaniu filtrow IR trzeba je zastapic szybka o tej samej grubosci).

    k,

  • 24. Data: 2009-02-25 07:00:12
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    JA pisze:

    > Doprawdy?

    Chyba, że diamentem. Mam szafirowe szkiełko w zegarku i dla próby
    pocierałem go dość mocno kamieniem, nie ma śladu. Ale nie mogło być by
    być warstw przeciwodblaskowych :(

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>

  • 25. Data: 2009-02-25 07:36:02
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@g...pl>

    Grzegorz Góra <g...@p...fr> napisał(a):

> [...]
    > oczekiwał. Agdzieżbytam miały sie pojawić, gdy światła jest dostatek;
    > apoco, gdy przysłona f/5,6... Człowiek w swym artystycznym szale dokręca
    > do f/11 i... no właśnie, na pierwszy plan niemalże sie pcha... to coś!
    >
    > Nightmare on Sensor Street.
    >
    > ;)
    >
    > A na poważnie - nie ma się co pietrać. SensorClear lub inne wynalazki,
    > na-mokro i na-sucho. warunek - nie leźć wcześniej na siłownię, żeby nie
    > stracić czucia w ręce i... jak to bardzo dawno, daaawno temu radziła
    > Gazeta Młodych w poradniku dla świeżo zakochanych: miękko i powoli ;)

    Extra, ale i tak mam stracha.Te plamki są w lewym górnym rogu
    zdjęcia.Podczas przedmuchiwania gruszką nie zmieniaja położenia.Prawdę
    powiedziawszy to nie wiem gdzie są, czy na lustrze, matrycy czy matówce.Jest
    jakiś sposób na lokalizację?
    Pozdrawiam
    Bogusław

  • 26. Data: 2009-02-25 07:38:11
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > powiedziawszy to nie wiem gdzie są, czy na lustrze, matrycy czy
    > matówce. Jest jakiś sposób na lokalizację?

    Tak - wystarczy pomyslec ;)

  • 27. Data: 2009-02-25 08:36:01
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Bogusław Pazorek" <b...@g...pl> napisał:

> [...]
    > zdjęcia.Podczas przedmuchiwania gruszką nie zmieniaja położenia.Prawdę
    > powiedziawszy to nie wiem gdzie są, czy na lustrze, matrycy czy

    Jeśli plamy są na zdjęciu, to paprochy nie są na lustzre, ani na matówce -
    bo podczas wykonywania zdjęcia światło przez nie nie przechodzi. Jeśli są w
    miarę ostre i ostrość zwiększa się pzry pzrymykaniu przysłony - to są na
    matrycy. Jeśli są silnie rozmyte - to sprawdziłbym też obiektyw (raczej
    rejony tylnej soczewki) najprosciej poprzez sprawdzenie, czy z innym
    obiektywem efekt nadal występuje. Jeśłi masz tylko kitowego zooma, to możesz
    sprawdzić, czy plamy przesuwaja sie pzry zmianie ogniskowej - jeśli tak, to
    przyczyny trzeba szukac w obiektywie
    Jeśli paprochy są widoczne w wizjerze - to nie są na matrycy. Jeśli są
    widziane ostro - to na pewno sa na matówce. Jeśli są rozmyte - to na lustrze
    lub w obiektywie - czy na obiektywie - sprawdzisz podobnie jak w przypadku
    plam na zdjęciu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2009-02-25 08:51:44
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@g...pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał(a):

    > Tak - wystarczy pomyslec ;)

    Dzięki. Taki mądry sie już urodziłeś, czy po drodze...
    Bogusław

  • 29. Data: 2009-02-25 08:56:41
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Dzięki. Taki mądry sie już urodziłeś, czy po drodze...

    Wrodzone predyspozycje plus lata praktyki :)

  • 30. Data: 2009-02-25 08:57:24
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 09:36:01 +0100, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Jeśli plamy są na zdjęciu, to paprochy nie są na lustzre, ani na matówce -

    Przyczyny czasem trzeba szukać w ... niebie, i to bez żartu. Kiedyś
    wykryłem, że na moich 3-ech ostatnich zdjęciach miałem plamę kształtu
    ptaszka ... no takiego jak się zaznacza checkboxy itp. W padłem w panikę
    aż w końcy ustaliłem, że to był ... prawdziwy ptak, który, nie wiem jakim
    cudem, potrafił utrzymać w locie wiszącym przez chwilę.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.