  • 31. Data: 2009-02-25 08:58:37
    Temat: Re: Trafiło i we mnie.Katastrofa
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Kraków
    > na Czapskich
    > czyszczenie matrycy (styczeń) 80 zł

    80zl? Ja piernicze ::::::::::::::)))))))))))))))

    A pare lat temu zastanawiali sie czy beda mieli
    z czego zyc ;)

  • 32. Data: 2009-02-25 09:00:26
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@g...pl>

    Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > rejony tylnej soczewki) najprosciej poprzez sprawdzenie, czy z innym
    > obiektywem efekt nadal występuje. Jeśłi masz tylko kitowego zooma, to
    możesz
    > sprawdzić, czy plamy przesuwaja sie pzry zmianie ogniskowej - jeśli tak,
    > przyczyny trzeba szukac w obiektywie
    > Jeśli paprochy są widoczne w wizjerze - to nie są na matrycy. Jeśli są
    > widziane ostro - to na pewno sa na matówce. Jeśli są rozmyte - to na
    lustrze
    > lub w obiektywie - czy na obiektywie - sprawdzisz podobnie jak w przypadku

    Dzięki serdeczne. Od razu widać profesjonalistę i kulturalnego człowieka.
    Jeszcze raz dziękuję.
    Bogusław

  • 33. Data: 2009-02-25 09:00:55
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 24 Lut, 23:32, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Szafirowa się nie zarysuje.

    Tak łatwo.

  • 34. Data: 2009-02-25 09:06:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ggx napisał(a):

    > Eeee tam. Wystarczy miękki papier toaletowy i trochę płynu do
    > czyszczenia lcd.

    JAK RANY!!! papier toaletowy jest wodorozpuszczalny i pod wpływem płynu
    zaczyna się rozkładać (gdyby tak nie było to kible by się piorunem
    zatykały). Efektem w 90% przypadków będzie jeszcze większe
    ubabranie matrycy. Trzeba użyć czyświwa papierowego bezpyłowego. Lekkim
    problem może być to, że zakup takiego czyściwa będzie droższy niż
    podana tu cena usługi no ale dla grupowych Dobromirów nie będzie to
    chyba problem? ;)))0

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

  • 35. Data: 2009-02-25 09:12:12
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Nguyen Bang Giang" <n...@y...com> napisał
    w wiadomości news:2sqy3kstrib0$.19euzq404kckj.dlg@40tude.net...

    > Przyczyny czasem trzeba szukać w ... niebie, i to bez żartu. Kiedyś
    > wykryłem, że na moich 3-ech ostatnich zdjęciach miałem plamę kształtu
    > ptaszka ... no takiego jak się zaznacza checkboxy itp. W padłem w panikę
    > aż w końcy ustaliłem, że to był ... prawdziwy ptak, który, nie wiem jakim
    > cudem, potrafił utrzymać w locie wiszącym przez chwilę.

    Jak mu porzadnie wialo od przodu i nieco "pod narty", to zaden problem ;-)

    Thomas

  • 36. Data: 2009-02-25 10:58:10
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@g...pl>

> [...]

    lustrze
    > lub w obiektywie - czy na obiektywie - sprawdzisz podobnie jak w przypadku

    U mnie jest tak.
    Plam nie widać w wizjerze. Dopiero jak zrobię zdjęcie są widoczne i
    ostre.Różnej wielkości raczej regularne (koło maleńka średnica).Są zawsze w
    tym samym miejscu.Mimo przedmuchiwania wnętrza aparatu.Pędzelkim przetarłem
    jedynie lustro i matówkę lekko.Dalej nie miałem odwagi się wpychać.
    Bogusław

  • 37. Data: 2009-02-25 11:13:18
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]

    > przetarłem
    > jedynie lustro i matówkę lekko.Dalej nie miałem odwagi się wpychać.

    Wygląda na zabrudzoną matrycę - ale na wszelki wypadek zobacz czy plamy się
    nie przemieszczają przy zmianie ogniskowej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 38. Data: 2009-02-25 11:25:58
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@g...pl>

    Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał(a):

    > Wygląda na zabrudzoną matrycę - ale na wszelki wypadek zobacz czy plamy
    się
    > nie przemieszczają przy zmianie ogniskowej.

    Dziękuję za wskazówki. Oczywiście sprawdzę wszystko zgodnie z wytycznymi.W
    najgorszym razie czeka mnie wizyta w Krakowie na ul.Czapskich 1
    Bogusław

  • 39. Data: 2009-02-25 11:34:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Bogusław Pazorek pisze:

    > Dzięki serdeczne. Od razu widać profesjonalistę i kulturalnego człowieka.

    Jeśli uważasz za wyznacznik profesjonalizmu wiedzę o tym, że lustro się unosi
    i paproch na nim nie wpływa na zdjęcie, to ja jednak sugeruję, zupełnie
    bez złośliwości i z maksymalną kulturą, odniesienie aparatu do serwisu.

    Ewentualnie poświęć kilkanaście minut na zapoznanie się z budową
    i działaniem lustrzanki, i sam zostań profesjonalistą... :)

  • 40. Data: 2009-02-25 12:43:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Bogusław Pazorek pisze:

> [...]
    > tym samym miejscu.Mimo przedmuchiwania wnętrza aparatu.Pędzelkim przetarłem
    > jedynie lustro i matówkę lekko.Dalej nie miałem odwagi się wpychać.

    Ale przedmuchiwałeś matrycę po podniesieniu lustra ? Bo jak nie, to tak
    nie wyczyścisz.
    P.S.
    Czy D60 nie ma wbudowanej czyszczałki matrycy? Może masz ją wyłączoną?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.