eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowyRe: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
  • Data: 2021-04-06 22:13:22
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 6 Apr 2021 17:35:14 +0200, J.F.

    > Bylo sobie kupic tani BEV z mala bateria :-)

    Nie umiesz jednak czytać ze zrozumieniem. Przecież napisałem jak krowie na
    rowie, że nie ma BEVa o wielkości mojego MOPa z mała baterią czyt. w cenie
    mojego MOPa.

    > Oby, bo jak ma byc tak jak obecnie, to obawiam sie, ze jeszcze
    > dlugo sie te nadmiarowe stare baterie nie objawia.

    Ojtam, przeciez oponenci BEV twiedzą że baterie się sypią jak noworoczny
    śnieg.

    > I problem magazynowania energii OZE bedzie.

    Tesla już dawno w Australii magazyn energii oparty na nowych bateriach
    zrobiła. Działa i AFAIR już dawno się im zwrócił.

    > A jesli te baterie obecne takie dobre i starcza na 10 lat w pojezdzie
    > ... starcza na kolejne 10 w magazynie energii ?

    Narazie "wszyscy" twierdzą że są do dupy.

    > No chyba, ze jednak od razu je robic w nadmiarze, moze nawet mniejsze
    > i "tankowanie" przez szybka wymiane baterii ...

    > Znaczy sie sprzedaz wodorowych rosnie :-)

    No, a od 14 lat jak weszły foolcells nie rośnie ani sieć dystrybucji ani
    produkcja. Poza tym poczytaj co jest jeszcze problemem i że wcale to
    tankowanie wodoru takie różowe nie jest, trzeba swoje odczekać pomiędzy
    tankowaniami. Generalnie wychodzi na to że tankowanie wodoru dużo szybsze
    nie jest od ładowania EV na szybkiej ładowarce.

    --
    Pozdor
    Myjk