eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowyRe: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
  • Data: 2021-04-07 20:15:36
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 7 Apr 2021 12:18:38 +0200, T.

    > A teraz ile kosztują baterie o jakiejś rozsądnej pojemności dla domku,
    > żeby próbować sobie instalację off-line robić?

    Nie ma u nas sensu robić instalacji offgrid. To nie Australia czy
    Kalifornia. Obecnie 1kWh baterii kosztuje ~2kzł brutto. Mój dom dla
    przykładu w największe mrozy (-20sC) potrzebuje 36kWh prądu na samo CO
    (dzięki pompie ciepła). Przeciętnie (przy 0sC) 18kWh. Produkcja z PV w
    zimie (grudzień/styczeń) to okolice 0,5kWh/kWp/dzień czyli w moim przypadku
    1/4 zapotrzebowania (dla 0sC).

    --
    Pozdor
    Myjk