    From: XX YY <j...@u...at>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tokina 11-16 2.8 i wątpliwości
    Date: Thu, 16 Jul 2009 05:21:08 -0700 (PDT)

    On 16 Jul., 13:53, Olek <o...@u...eu> wrote:
    > Witam :)
    >
    > Zakupiłem Tokinę 11-16 2.8 i dzisiaj porobiłem trochę fotek. Wydawała mi
    > się trochę nieostra, testy FF i BF są dosyć niejasne (focus nie trafia
    > albo ja coś źle robię), ale na 11mm wskazywał 1cm FF więc skorygowałem
    > puszkę (50D) o 10mm.
    >
    > Podsyłam zdjęcia próbne (przepraszam za walący się wieżowiec)... Jeśli
    > fotki z bliska kartonika po soku wyglądają jako tako , to fotki bloku są
    > tragicznie mydlane. Zmiana przesłony nie pomaga tutaj w żaden sposób.
    > Czy ten obiektyw tak ma? - czy ktoś może się podzielić doświadczeniami z
> [...]

    zrobiles te testy nieprawidlowo

    aby wypowiedziec sie cos na.t temat to przeprowadz nieco
    precyzyjniej.
    na oko trudno ocenic czy af pracuje prawidlowo.

    sugerowalbym ostrz na obiekt plaski prostopadle sensorem centralnym i
    umiesc w polu widzenia ale poza sensorem jakas miarke skosnie z gory
    na dol np pod katem 45 stopni tak by odczytac podzialke.
    w ten sposob zorientujesz sie co do tendencji ostrzenia.
    zrob wiecej zdjec.
    odchylki niestety sa czyms normalnym , dopiero po liczbie odchylek w
    okreslonym kierunku zorienujesz sie co do tendencji ostrzenia przez AF
    na pierwszy rzut oka nie wyglada to zle , ale nie da sie nic pewnego
    jeszcze powiedziec.
    oceniac ostrosc nalezaloby w skali 100%

    rob zdjecia na otwartej przyslonie po kilka dla kazdej ogniskowej.
    na porzadku dziennym jest , ze sklonnosc obiektywu do FF/BF zmienia
    sie ze zmiana ognoisowej , pytanie tylko o wielkosc tych odchylek.