  • Data: 2009-07-17 08:57:43
    Temat: Re: Tokina 11-16 2.8 i wątpliwości
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Jul., 10:32, Olek <o...@u...eu> wrote:
> [...]
    0mm%202.8.JPG

    > z korektą +10mm, czyli niwelującą front focus na ogniskowej 11mm, gdzie
    > na 16mm mam już 2cm back focus :) super szkło :)

    no wlasnie uzywales pojec BF FF dla roznych korekt - to wprowadzalo
    niejasnosci co masz na mysli.

    rozdzielczosc obrazu jest konsekwencja

    - korekcji obuiektywu
    i jakosc / dokladnoscio ostrzenia.

    aby wyrobic sobie poglad na temat korekcji obiektywu musisz ustalic
    drugi parametr , czyli wyeliminowac ew. bledy ostrzenia.
    jesli przejsziesz na LV i detekcje kontrastu ( wiesz jak to ustawic w
    aparacie ? - musisz na ektranie widziec okienko , ktore da sie
    przesuwac joystyckiem) to wyliminujesz bledy AF ( detekcja kontrastu
    daje mniejsze bledy ) i wtedy bedziesz w stanie ocenic rozdzielczosc
    obiektywu.

    Rownolegle do tego nalezy przyjrzec sie blizej pracy ukladu AF

    zrob zdjecia na obu ogniskowych najpierw bez poprawek jak pisalem .
    dopiero wowczas mozna okreslic czy kompensata jest konieczna , czy
    wystarcza jedna korekta w calym zakresie , czy ewentualnie mozna
    wybrac wartosc kompromisowa dla ktorej AF bedzie mial srednio
    najmniejsze odchylki w calym zakresie ogniskowych.

    wszystko inne jest gdybaniem , tzn wynik bedzie zalezal od paru
    parametrow , ktorych wplywu nie bedziesz znal przez co calosc bedzie
    robila wrazenie przypadkowosci.

    sa to jpeg z aparatu?

    canon lubi troche podniesione ostrzenie - powyzej 5-ciu.
    nastaw na 7 . 10 na ogol nie jest konieczne.

    w tej chwilii widac ze obiektyw nie ma zasadniczych bledow - chodzi o
    drobna justacje.
    mysle , ze sie z nim zzyjesz.
    na podstawie tych prob wahalbym sie czy wybrac 10-22 canona czy ta
    tokine.
    przemawia za nia , ze moze pracowac z FF , a za te pieniadze 11 mm na
    FF o jasnosci 2,8 to jest juz cos.
    koncze zeby sie nie powtarzac w tym temacie .