eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesty oponRe: Testy opon
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ip-46-21-210-2
    09.nette.pl!not-for-mail
    From: RadosławF <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Testy opon
    Date: Sat, 28 Oct 2023 16:42:20 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <uhj69v$f4n$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    References: <beipzvawfp97$.1uuc986sk5cmv$.dlg@40tude.net>
    <uh9456$4lr$3$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <133bhv3fi2rni.19wwmlpqea7iq$.dlg@40tude.net>
    <uhapjm$ri6$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <3v2ln9gd1j3t$.1xk5vxa9i7rxg$.dlg@40tude.net>
    <uhbnih$jc9$3$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <89bl90wmxopt$.1n7lr8brn908b.dlg@40tude.net>
    <uhgb3d$iom$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <i...@4...net>
    <uhgjk7$88t$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <1f4gwdw5x8v2p$.1po85ntvfibby$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 28 Oct 2023 14:36:47 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Radoslaw";
    posting-host="ip-46-21-210-209.nette.pl:46.21.210.209";
    logging-data="15511";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:PnATJCRxZM7W+5AS1L+iUaL+a5M=
    sha256:8va1U5IiG5lLz+HzwI4ftMAc3sdQVV0EbUmOlfRH3I0=
    sha1:8hcY7e74/Iho0Y2ekdtJ3hAxSZY=
    sha256:POuBnNYRSULP2vly/LsPbY+Oa/mQkTa1bDXl6VMdEvA=
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 231028-2, 28.10.2023), Outbound message
    In-Reply-To: <1f4gwdw5x8v2p$.1po85ntvfibby$.dlg@40tude.net>
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717806
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 27.10.2023 o 17:30, J.F pisze:

    >>>>>>>>>>> powiedzcie mi - skad on wie, jak szybko jechac?
    >>>>>>>>>>> Zawodowy kierowca rajdowy i po prostu wyczuwa kiedy opony puszczają?
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Doświadczony kierowca w aucie które zna czuje uślizgi.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Jeszcze mamy film z zewnątrz ... jakby bez uślizgów jedzie.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Jak auto pójdzie 10cm w bok to na filmie tego nie zobaczysz
    >>>>>>>> a dobry kierowca poczuje.
    >>>>>>>
    >>>>>>> A wystarczy mu 10cm?
    >>>>>>> Zakrety różne, w każdym inna prędkość dopuszczalna ...
    >>>>>>
    >>>>>> Jak przejechał bez wpadnięcia w ten śnieg na poboczu to znaczy
    >>>>>> że wystarczyło.
    >>>>>
    >>>>> Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
    >>>>> mu 10cm nie wystarczy.
    >>>>
    >>>> A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?
    >>>>
    >>>>> A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)
    >>>>
    >>>> Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)
    >>>
    >>> No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
    >>> czasów przejazdu.
    >>> Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
    >>> :-)
    >> Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.
    >
    > No właśnie ... subiektywne dość.
    >
    >>> No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
    >>> możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.
    >>>
    >>> A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
    >>> ze najlepsza opona, to X?
    >>> Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
    >>> albo za szybko i auto rozbiję :-(
    >>
    >> Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
    >> mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.
    >
    > Tak, ale tam kazdy zakret inny. Na jednym 120, na drugim 50, na
    > trzecim 80 - i skad wiadomo ile jechac na najszybszy przejazd?

    Jedziesz kilka razy każdym kompletem opon.

    >>> Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
    >>> "przewidywalna" i "stopniowa" :-)
    >> Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
    >> i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.
    >
    > Tez mi się tak wydaje, ale to dlugi tor, z wieloma zakretami - wiec
    > jak to zrobic?
    > Pilota obok posadzic, i niech notuje predkosci na kazdym zakrecie,
    > a potem drugie okrażenie 10 szybciej, i kolejne coraz szybciej?

    Masz komputer i kamery, a jak masz tak kiepską pamięć to sam nie testuj.

    >> Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(
    >
    > Moze te opony jakos "ostrzegają" ze zaraz sie poslizgnie,
    > albo przy niewielkim przekroczeniu slizgają sie niewiele.

    Na ostrzeżenie bm nie liczył, trzeba wykazać się rozumem oraz refleksem
    i odpuścić jak się uślizg zaczyna.

    >>>>>>> Chyba, ze zaczyna zakręt wolniej, i przyspiesza az do uślizgu ... ale
    >>>>>>> znów nie bardzo widać to na filmie.
    >>>>>> Na filmie z założenia nic poważnego nie widać. No chyba że masz gdzieś
    >>>>>> udokumentowane szybkości nagrywania i odtwarzania.
    >>>>> teoretycznie to film powinien być z testów, a nie byle jaki :-)
    >>>> Film z testu można zrobić tak aby udowodnić to co się chce.
    >>>
    >>> Moze wcale nie chce niczego udowadniac, tylko szczerze pokazac ...
    >>> swoje subiektywne wrazenia i osiągnięcia ?
    >>
    >> A w tekście jest że to subiektywna opinia czy jednak realny test
    >> na drodze?
    >
    > Realny test, ale zauwaz, ze zawiera jakies pomiary drogi hamowania,
    > czas okrążenia, oraz subiektywne wrażenia.
    > I moze nie chce niczego udowadniac, tylko przekazac co wyszło, i co mu
    > sie wydaje.
    > Ale ten czas okrążenia ... obiektywny, czy bardzo subiektywny?

    Jak jechał raz to subiektywny, jak jechał kilka razy na każdym komplecie
    to może być obiektywny. Zauważ to "może być" bo gwarancji nigdy nie masz.

    >>>>>>>>>> A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
    >>>>>>>> bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Ale rysy zostaną.
    >>>>>>
    >>>>>> Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
    >>>>>> Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
    >>>>>> gumy na lakierze niż śnieg.
    >>>>>
    >>>>> A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
    >>>>> Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru
    >>>>> ...
    >>>>
    >>>> Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
    >>>> niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
    >>>> to co ty myślisz. :)
    >>>
    >>> Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
    >>> moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
    >>> świeżo spadły puch ...
    >>
    >> Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
    >> i/lub zbrylony.
    >
    > Jak zgarniali, to sie zbrylił, jak nie zgarniali, ale poleżał, to tez
    > się zbrylił.
    > A tam miejscami dosc wysoki "nasyp" z boku, a miejscami nie ..

    Zbrylenie następuje od zmian temperatury a nie od zgarniania.
    No teoretycznie jak nasypią na poboczu wysoki nasyp to pod tym nasypem
    może się zbrylić od nacisku z góry. Ale ciebie interesuje to
    na co wpadniesz a nie co jest pod zaspą.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: