  • 21. Data: 2013-03-31 22:11:23
    Temat: Re: Test wywoływarek RAW
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-31 21:25, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Może po prostu wyjaśnisz, co to jest owe nieszczęsne "spectrum".

    Błędnie napisane spektrum:
    http://pl.wiktionary.org/wiki/spektrum

    > I co to ten nieszczęsny współczynnik szerokości tegoż.

    Stała i iloczyn decydujące o położeniach punktów odcięcia widma w
    przestrzeni, w której ma być prezentowane.

    > Prawda jest taka, że napisałeś bełkot.

    Jeśli sobie życzysz, może być.

    --
    pozdrawia Adam
    /żyć pełnią życia czy przygotowywać się do zdrowej śmierci - oto jest

  • 22. Data: 2013-03-31 23:17:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-03-31 22:11, Janko Muzykant pisze:

    > Błędnie napisane spektrum:
    > http://pl.wiktionary.org/wiki/spektrum

    No popatrz, dogadaliśmy się :-)
    Tak nawiasem, nie można po prostu "widmo" zamiast pretensjonalnego i
    praktycznie nieużywanego "spektrum"?

    Mokrego dyngusa!

    PP

  • 23. Data: 2013-03-31 23:28:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-31 23:17, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Tak nawiasem, nie można po prostu "widmo" zamiast pretensjonalnego i
    > praktycznie nieużywanego "spektrum"?

    Sentyment to komputerka :) A tak serio to akurat jakoś częściej widuję
    określenie spektrum zamiast widma, które ma raczej znaczenie ''cmentarno
    - duchowe''. Poza tym to znaczenie szersze - oznacza zbiór w ogóle, co
    tu bardziej ma sens, bo nie chodzi tylko o zakres barw, ale też ich poziom.

    > Mokrego dyngusa!

    Wzajemnie!

    --
    pozdrawia Adam
    /słyszałem, że wszystkie problemy doskonale rozwiązuje coś tam/

  • 24. Data: 2013-04-01 11:23:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-31 23:17, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Tak nawiasem, nie można po prostu "widmo" zamiast pretensjonalnego i
    > praktycznie nieużywanego "spektrum"?

    Tak na marginesie: przy badaniu na uczelni widma sygnałów bardzo często
    słyszałem "spektrum", "analiza spektralna" . Praktycznie wymiennie.

    Marek

  • 25. Data: 2013-04-01 18:16:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-04-01 11:23, Marek pisze:

    > Tak na marginesie: przy badaniu na uczelni widma sygnałów bardzo często
    > słyszałem "spektrum", "analiza spektralna" . Praktycznie wymiennie.

    Jesteś elektronikiem?
    Ja jestem chemikiem, u mnie na uczelni te terminy praktycznie nie są
    stosowane.

    PP

  • 26. Data: 2013-04-01 19:44:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-01 18:16, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Jesteś elektronikiem?

    Tak, z wykształcenia. Specjalizacja to inżynieria dźwięku. W obu tych
    dziedzinach (sygnały elektroniczne jak i przetwarzanie dźwięku) zmiennie
    w/w terminy stosowaliśmy.

    > Ja jestem chemikiem, u mnie na uczelni te terminy praktycznie nie są
    > stosowane.

    Pewnie co uczelnia / wydział to specyficzna nomenklatura.

    Marek

  • 27. Data: 2013-04-04 19:39:33
    Od: Sebastian Nibisz <s...@g...com>

    W dniu sobota, 30 marca 2013 12:48:53 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Witam,
    >
    > Czy Waszym zdaniem poniższy wynik można uznać jako błąd działania
    > regulatora kontrastu w ACDSee?
    >
    > http://img547.imageshack.us/img547/9607/testsx.jpg

    Widać, że ACDSee zwiększa kontrast na kanałach RGB a nie na kanale luminacji. To nie
    zawsze dobrze się sprawdza.

  • 28. Data: 2013-04-04 20:02:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Nibisz" napisał w wiadomości

    >Widać, że ACDSee zwiększa kontrast na kanałach RGB a nie na kanale
    >luminacji. To nie zawsze dobrze się sprawdza.

    Albo kiepsko implementuje korekcje lambda.

    Ale spojrzcie na boki koszyka - Adobe nie lepszy. Pomarancze (a kto
    wie, moze to cytryny) rowne, a tasiemki szare albo zielone ..

    J.

  • 29. Data: 2013-04-04 20:06:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał

    >Jesteś elektronikiem?
    >Ja jestem chemikiem, u mnie na uczelni te terminy praktycznie nie są
    >stosowane.

    No jak nie, spektrofotometru nie macie ? Tj . chcialem napisac
    widmografu :-)

    Widzialny, IR, rentgenowski, a przeciez "widmo" pochodzi i z wielu
    roznych chromatografii, pardom, kolorografii ;-P

    J.

  • 30. Data: 2013-04-04 20:20:59
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-04-04 20:06, J.F pisze:

    > No jak nie, spektrofotometru nie macie ? Tj . chcialem napisac
    > widmografu :-)

    Ależ mamy, ale raczej mówimy o spektroskopach (nie tylko optycznych).
    I robimy na nich widma, nie spektra :-)
    Nawiasem mówiąc, UV-Vis jest najrzadziej używany.

    Pozdrawiam,
    Paweł