    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Test porównawczy języków programowania
    Date: Fri, 14 Jan 2011 04:50:02 -0800 (PST)
    <5...@e...googlegroups.com>
    <5...@l...googlegroups.com>
    <s...@e...rdc.pl>
    <8...@v...googlegroups.com>
    <s...@e...rdc.pl>

    On Jan 14, 10:05 am, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"

    > Znowu - naiwna wiara w magi certyfikatu. Nawet je li ten certyfikowany
    > mo e i kiedy mia wiedz i umiej tno ci (o ile akurat ten kawa ek by
    > wymagany na egzaminie, a on akurat z tego kawa ka nie mia z ej
    > odpowiedzi), to nie znaczy, e teraz wci ma t wiedz /umiej tno ci,
    > oraz e b dzie j stosowa .

    Znaczy ze znacznie większym prawdopodobieństwem, że będzie stosował
    wiedzę i umiejętności ktoś, kto ich nigdy nie posiadał.

    Poza tym traktujesz wiedzę jak zbiór oderwanych od siebie faktoidów, z
    których odpowiedni trzeba w danej sytuacji pamiętać. I mógłbym nawet
    powiedzieć, że takie podejście jest znamienne. W rzeczywistości jednak
    dana dziedzina wiedzy stanowi pewien system i ktoś, kto zna dziedzinę
    ma znacznie większe szanse na znalezienie czy nawet zgadnięcie
    fragmentu, którego akurat nie zna. Im większą wiedzę ma, tym lepsze
    szanse.

    > Tak w a nie. To niby szkodzi o pojedynczemu pacjentowi mniej, ale w og lnym
    > rozrachunku jednak szkodzi o bardziej.

    No ale to jest jednak problem etyczny. I oli ile się orientuję, to
    jednak lekarze na ogół stosują się do tych zaleceń.

    > artujesz? Czy wprowadzenie praw jazdy spowodowa o, e ludzie je d
    > zgodnie z przepisami?

    Co to ma do rzeczy? Ludzie robioą różne rzeczy, które są zabronione,
    ale nikt nie twierdzi, że np. skoro ludzie i tak się zabijają, to
    prawo zabraniające zabijania jest niepotrzebne.

    > Zgadnij ilu kierowc w zachowuje si prawid owo przy sygnalizatorze S-2
    > (a ilu w og le nie ma poj cia o takim zachowaniu).

    Przecież celem prawa jazdy nie jest to, żeby się jak najwięcej
    kierowców zachowywało prawidłowo przy S-2, tylko żeby drogi były
    bezpieczniejsze niż w Dagestanie.

    > Chyba e p jdziesz do certyfikowanego lekarza, kt ry Ci powie, e masz
    > sobie wzi kt ry z pierdyliarda preparat w, kt rych nazwy nic Ci nie
    > m wi .

    Ja nie jestem medykiem, a on od tego jest lekarzem, żeby wiedzieć. No
    chyba że nie jest.

    > A je li nie masz we wiosce nikogo, bo certyfikowanych nie ma, a temu bez
    > certyfikatu nie wolno?

    To jedziesz do miasta. Co to ma do rzeczy?

    > No, ja te . I certyfikat mi tego nie zapewni. Niestety. Zw aszcza

    Zapewni w sensie że znacznie zwiększy prawdopobieńtwo.

    > nieodnawialny (bezterminowe prawo jazdy anyone?).

    Nawet nieodnawialne uprawnienia dają znacznie lepsze gwarancje niż
    żadne.
    Natomist jeśli to ma sens (co nie jest pewne), to przecie mona
    wprowadzić konieczność odnawiania: istnieje na świecie wiele systemów
    uprawnień zawodowych, które trzeba odnawiać.