    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Test porównawczy j?zyków programowania
    Date: Wed, 12 Jan 2011 11:54:16 -0600

    On Wed, 12 Jan 2011 11:47:17 +0100, Jędrzej Dudkiewicz
    <j...@n...com> wrote:

    >Mi nie chodzi o to, że nikt nie jest w stanie ogarnąć C++ tak, żeby móc
    >poprawnie programować w 100% normalnych przypadków. Mi chodzi o to, że
    >mało kto jest w stanie ogarnąć C++ razem ze WSZYSTKIMI specjalnymi
    >przypadkami. Niech Pan zobaczy, ile na moderowanej, anglojęzycznej
    >grupie o C++ jest wątków o jakichś zupełnie tajnych zakamarkach -
    >takich, w które ludzie wchodzą, bo mają jakiś bardzo, bardzo szczególny
    >problem do rozwiązania. I niech Pan zobaczy, co tam się dzieje -
    >przerzucanie się paragrafami ze standardu, interpretacja,
> [...]

    Problem polaga na tym ze wiekszosc "programistow z predyspozycjami"
    ale bez wyksztalcenia nei ejst w stanie pzreczytac i zrozumiec
    dokumentu bardziej zlozonego niz Koziolek Matolek. Dotyczy to
    zwlaszcza osobnikow angielskojezycznych, o czym doskonale wiem bo sie
    wzrod nich obracam.

    Raport/definicja jezt dokumentem dosyc sformalizownym, i do jego
    czytania i zrozumienia tzreba miec okreslone mozliwowsci umyslowe.
    Inaczej bedziemy wlasnie "programistami bez wykatkow ale za to z
    wzorcami" albo "programistami z wyjatkami ale bez wzorcow"

    Jezyk Ada jest nie mniej skomplikowany niz C++, jego raport nie niej
    formalny niz C++, a jakos nie widze takich trendow w swiecie Ady.
    Prawdopodobnie "ludzie Ady" i "ludzie C++" to inne gatunki. Zwlaszcza
    biorac pod uwage gdzie sie stosuje Ade a gdzie C++

    A.L.