    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Test na obecność ołowiu
    Date: Mon, 23 Jun 2014 19:49:26 +0200

    news:lo9mt5$ig9$1@dont-email.me...
    > "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message
    >
    > Nie typu tylko konkretnego modelu urządzenia... nie konkretnego
    > egzemplarza.
    > Ten Twój pendrive miałby osobne deklaracje w wersji 16G i 32G ale nie
    > każdy
    > pendrive z osobna.

    Wiem, że to co piszesz jest logiczniejsze i praktyczniejsze. Ale skąd
    pewność, że jak dojdzie do sporu to sąd będzie stosował logikę, kiedy w
    dyrektywie stoi jak byk co ma być.

    Na pierwszej stronie jest pośrednio definicja EEE: "w sprzęcie elektrycznym
    i elektronicznym (EEE)"
    W załączniku o wymaganej zawartości deklaracji CE: "1. Nr ... (niepowtarzalny
    identyfikator EEE):"

    Gdzie tu widzisz odniesienie do konkretnego modelu ?
    Wyraźnie jest napisane, że na pierwszej pozycji ma być: Nr ....... . Nie
    Model, nie Typ tylko Nr!

    Skoro mieli na myśli typ to co stało na przeszkodzie aby napisać: 1. Typ
    ..... (niepowtarzalna identyfikacja typu EEE).
    Albo jak mieli na myśli model to: 1. Model ..... (niepowtarzalna
    identyfikacja modelu EEE)
    Skoro tzw. prawodawca tak nie napisał, a napisał Nr... to ma być Nr i koniec
    kropka. Sąd chyba stosuje prawo tak jak ono brzmi, a nie według domniemanych
    myśli kogoś kto to pisał.

    Tak samo jest w czymś na podstawie czego to napisano (nie chce mi się
    szukać) i tak samo jest w rozporządzeniu wdrażającym dyrektywę.

    Według mnie są dwie możliwości:
    - albo miał to być nr deklaracji
    - albo jakiś baran/biurokrata faktycznie uważał, że każda sztuka ma dostać
    swoją deklarację - co go to boli, że producenci będą generować tony papieru.

    Natomiast nie wierzę, że ktoś myślał Typ lub Model a napisał Nr.

    Ja tam myślę, że jakieś lobby producentów papieru przeforsowało ten punkt bo
    nie każdy ma podpis kwalifikowany, a inaczej aby członek zarządu podpisał to
    trzeba deklarację druknąć :).
    P.G.