    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Test Pentax K7 na dpreview
    Date: Sat, 03 Oct 2009 13:46:07 +0200

    Paweł W. wrote:
    > Pojawił się test Pentaksa K7 na dpreview.
    > http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk7/

    To co mnie zawiodło w teście to przede wszystkim:

    The K-7's IS system certainly works but is not as impressive as some other
    systems we've seen. It generates an advantage of somewhere between one and
    two stops.

    - czyli mimo hucznych zapowiedzi AS nie poprawił się znacznie. Oczywiście
    to tylko orientacyjny test, jednak liczyłem na więcej. Pomyślałem w
    pierwszej chwili, że wpływ na to może mieć to, że aparat jest mniejszy -
    ale miałoby to wpływ na obydwa testy, a nie tylko na IS on.

    Druga rzecz to matryca - na tych prevkach IMHO wypada najgorzej. Stary
    D300 mimo 12Mpix daje chyba najlepszy tu obraz. Swoją drogą to najlepszą
    matrycę w tym segmencie ma chyba D90, a tu już jest różnica kolosalna -
    przede wszystkim w ISO.

    Zdziwiłem się jeszcze co do jednego.. D300s kojarzę jako update na celu
    zrobienia video, a naprawdę to D300. K7 w specyfikacji miał świetny
    wizjer, 100% i spore powiększenie. Czemu więc wypadło gorzej od D300s?
    Dziwne. Spodziewałem się, że pentaks zaszalał i zrobił możliwie najlepszy
    wizjer w DSLR aps-c z 1.5x.

    No i AF. Wiadomo, że poprawili budowę, uszczelki, wizjer.. Ale jak by
    mówić o wadach pentaksa to właśnie brak porządnego i szybkiego AF. Tutaj
    też, miało być super, a wypadło jak zwykle. Jak się tu pentaks nie weźmie
    za siebie to będą nieustannie tracić. Wciąż brak wielu szkieł z porządnym
    i naprawdę szybkim SDM, dlatego też myślę, że jedna, nawet najlepsza
    puszka sytuacji nie zmieni od razu.

    d.

    d.