  • Data: 2016-04-02 17:38:58
    Temat: Re: Tesla
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.04.2016 16:50, Pszemol wrote:

    > Nastała kadencja ciemnogrodu...

    Kiedy tak właśnie w UE jest. Robisz świadectwo energetyczne dla budynku
    i wychodzi ci zapotrzebowanie na energie końcową w wysokości X kWh/m2.

    Wydawało by się, że nic prostszego niż teraz przypisać do tego klasę
    energetyczną - od tylu do tylu "A" poniżej tylu A++, powyżej "B" itd. W
    końcu to energia końcowa, wydawałoby się, że koniec - podstawiasz do
    tabelki i masz.

    Ale nie - okazuje się że kilowatogodzina kilowatogodzinie nie równa.

    Liczy się "energia pierwotna" - w zależności od tego jak "szkodliwe"
    (tak naprawdę to w przybliżeniu chodzi o sprawności i ile CO2
    produkujesz) jest źródło energii to mnożysz przez współczynnik.

    Jak grzejesz węglem, olejem, gazem, to mnożysz to razy 1,1 OIDP,
    Jak prądem to razy... 3,
    Jak solarem (ale tym nieelektrycznym) to razy 0,
    Jak "biomasą" czyli drewnem w kominku (albo śmieciami), to... 0,2

    I dopiero sprawdzasz jaka klasa energetyczna ci wychodzi.

    Przekładając to na motoryzacją:
    Tesla jest niemal trzy razy bardziej szkodliwa niż stary dizel, i 15
    razy bardziej szkodliwa niż biopaliwa;)

    Taka to logika:P

    Shrek.