eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTeslaRe: Tesla
  • Data: 2016-04-02 18:45:40
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "z" <...@...pl> wrote in message
    news:56ff7db4$0$703$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2016-04-01 o 22:54, Pszemol pisze:
    >
    >> To tak jak z baterią w telefonie - jednym ładowanie raz na dobe w czasie
    >> snu wystarczy, inni musza ladowac pare razy dziennie i ci juz będą
    >> narzekać...
    >
    > I tu się rozumiemy. Pora traktować pojazd jak smartfona i tak samo się nim
    > opiekować ;-) Takie czasy.
    > Pomijając cenę. To gdyby zasięg nie spadał poniżej 300 km spokojnie by mi
    > wystarczył.

    Nie wiem czemu się wszyscy tak spieszą na tych długich dystansach,
    że przezywają te 30-50 minut jakie trzeba spędzić aby auto naładować...
    Naprawdę jeździcie z Polski do Hiszpanii ciurkiem, z e 5-minutowymi
    przerwami na sikanie? Ludzie, przecież to zwyczajnie niebezpieczne jest.

    > A może coś od GM jednak Chyba taniej wyjdzie
    > http://www.spidersweb.pl/2016/02/opel-ampera-e-zapow
    iedz-w-europie.html

    Dokładnie tak - Chevy Bolt w USA lub Opel Ampere w Euro to właśnie
    są (mają być) odpowiedniki Tesli model 3. Z ogłoszeń wynika że
    Tesla ma być w podstawowej cenie tańsza o 2500 dolców
    (Bolt startuje $37500 Tesla 3 od $35000). Do tego trzeba będzie
    porównać co się dostanie w tym standardzie, w jednym i drugim...
    Bo opcje to oczywiście będą bardzo drogie i niekoniecznie dostępne
    takie same w obu. Telsa ma mieć np. pneumatyczne zawieszenie
    z modelu S jako jedną z opcji. Mają mieć też jako opcję napęd na
    4 koła (standard tylko 2). No i hardware do autopilota ma być
    w standardzie ale za soft będzie trzeba płacić - Chevy natomiast
    nic o autopilocie niestety nie napisał, ani o innych opcjach jakie
    planuje oferować w tym roku, więc nie dość że startuje ze swą
    podstawową wersją od ciut wyższego pułapu cenowego to jeszcze
    może mieć w ofercie dużo mniej niż Tesla 3. Pożyjemy zobaczymy.
    Standard u Mercedesa, BMW czy Audi wygląda nieco innaczej niż
    standard wyposażenia w Fordzie, Fiacie czy Hyundaiu. Jeśli Tesla
    chce utrzymać swój prestiż z górnej półki jaki wylansował modelem S
    to musi w standardzie dać więcej niż da Chevy czy Ford lub Nissan.

    > Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-)
    >
    > Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy
    > :-)

    > Tak z ciekawości. Co Ciebie gna ku samochodom elektrycznym?
    > Ekonomia czy fascynacja?

    Mnie, inżyniera elektronika z wykształcenia i zawodu, pociąga
    do EV oczywiście "elektroniczność" tego rozwiązania: głównie jego
    prostota w porównaniu do skomplikowania silnika spalinowego
    połączona ze skomplikowaniem skrzyni biegów (automat to około
    800 części!). Dodatkowo chcę mieć auto które da mi coś więcej
    z automatyki niż znany od długiego czasu tempomat - chcę
    po prostu w pewnych okolicznościach zająć się czymś ciekawszym
    i ambitniejszym intelektualnie w czasie jaki spędzam na drodze
    niż trzymaniem auta między dwoma białymi pasami wymalowanymi
    na asfalcie i pilnowaniem koloru światełek na skrzyżowaniach...
    Podoba mi się też opcja zdalnego przywołania auta z odległego
    parkingu pod drzwi, obsługiwana już w modelu S Tesli.
    A więc będę celował w wersję auta który będzie oferował autopilota,
    a jak będzie to za droga opcja to przynajmniej będę chciał auto
    do którego takiego pilota będę mógł dokupić później...
    Nie zrozum mnie źle - jeżdzę teraz fajnym autem z prawie-300
    konnym silnikiem i rajcuje mnie jazda ale nie znaczy to że CIĄGLE
    mi ona sprawia przyjemność - zwłaszcza codzienne dojazdy do
    pracy na tej samej trasie są nurzącą stratą czasu w korkach - czasu
    który można wykorzystać na coś bardziej interesującego.
    Nie bez znaczenia oprócz powyższego jest też brak spalin w EV, brak
    wycieków olejów, większa bezobsługowość i mniejsza awaryjność.
    Oczywiście brak spalin, jakkolwiek faktem jest, to trzeba zdawać
    sobie sprawę że nawet jak ładujesz auto prądem to jakoś ten prąd
    wytworzono - często jeszcze wytwarza się go przez spalanie węgla.
    Ale nawet w takim przypadku lepiej ten węgiel spalać w dużej
    wydajnej elektrowni i kopcić gdzieś z dala od miasta niż spalać
    benzynę w małym, nieefektywnym silniczku i zatruwać powietrze
    którym się w mieście oddycha - lubię przyrodę, doceniam ją gdy
    jest czysta i pachnąca więc jej ochrona jest dla mnie bardzo ważna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: