-
Data: 2016-04-02 18:45:40
Temat: Re: Tesla
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"z" <...@...pl> wrote in message
news:56ff7db4$0$703$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2016-04-01 o 22:54, Pszemol pisze:
>
>> To tak jak z baterią w telefonie - jednym ładowanie raz na dobe w czasie
>> snu wystarczy, inni musza ladowac pare razy dziennie i ci juz będą
>> narzekać...
>
> I tu się rozumiemy. Pora traktować pojazd jak smartfona i tak samo się nim
> opiekować ;-) Takie czasy.
> Pomijając cenę. To gdyby zasięg nie spadał poniżej 300 km spokojnie by mi
> wystarczył.
Nie wiem czemu się wszyscy tak spieszą na tych długich dystansach,
że przezywają te 30-50 minut jakie trzeba spędzić aby auto naładować...
Naprawdę jeździcie z Polski do Hiszpanii ciurkiem, z e 5-minutowymi
przerwami na sikanie? Ludzie, przecież to zwyczajnie niebezpieczne jest.
> A może coś od GM jednak Chyba taniej wyjdzie
> http://www.spidersweb.pl/2016/02/opel-ampera-e-zapow
iedz-w-europie.html
Dokładnie tak - Chevy Bolt w USA lub Opel Ampere w Euro to właśnie
są (mają być) odpowiedniki Tesli model 3. Z ogłoszeń wynika że
Tesla ma być w podstawowej cenie tańsza o 2500 dolców
(Bolt startuje $37500 Tesla 3 od $35000). Do tego trzeba będzie
porównać co się dostanie w tym standardzie, w jednym i drugim...
Bo opcje to oczywiście będą bardzo drogie i niekoniecznie dostępne
takie same w obu. Telsa ma mieć np. pneumatyczne zawieszenie
z modelu S jako jedną z opcji. Mają mieć też jako opcję napęd na
4 koła (standard tylko 2). No i hardware do autopilota ma być
w standardzie ale za soft będzie trzeba płacić - Chevy natomiast
nic o autopilocie niestety nie napisał, ani o innych opcjach jakie
planuje oferować w tym roku, więc nie dość że startuje ze swą
podstawową wersją od ciut wyższego pułapu cenowego to jeszcze
może mieć w ofercie dużo mniej niż Tesla 3. Pożyjemy zobaczymy.
Standard u Mercedesa, BMW czy Audi wygląda nieco innaczej niż
standard wyposażenia w Fordzie, Fiacie czy Hyundaiu. Jeśli Tesla
chce utrzymać swój prestiż z górnej półki jaki wylansował modelem S
to musi w standardzie dać więcej niż da Chevy czy Ford lub Nissan.
> Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-)
>
> Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy
> :-)
> Tak z ciekawości. Co Ciebie gna ku samochodom elektrycznym?
> Ekonomia czy fascynacja?
Mnie, inżyniera elektronika z wykształcenia i zawodu, pociąga
do EV oczywiście "elektroniczność" tego rozwiązania: głównie jego
prostota w porównaniu do skomplikowania silnika spalinowego
połączona ze skomplikowaniem skrzyni biegów (automat to około
800 części!). Dodatkowo chcę mieć auto które da mi coś więcej
z automatyki niż znany od długiego czasu tempomat - chcę
po prostu w pewnych okolicznościach zająć się czymś ciekawszym
i ambitniejszym intelektualnie w czasie jaki spędzam na drodze
niż trzymaniem auta między dwoma białymi pasami wymalowanymi
na asfalcie i pilnowaniem koloru światełek na skrzyżowaniach...
Podoba mi się też opcja zdalnego przywołania auta z odległego
parkingu pod drzwi, obsługiwana już w modelu S Tesli.
A więc będę celował w wersję auta który będzie oferował autopilota,
a jak będzie to za droga opcja to przynajmniej będę chciał auto
do którego takiego pilota będę mógł dokupić później...
Nie zrozum mnie źle - jeżdzę teraz fajnym autem z prawie-300
konnym silnikiem i rajcuje mnie jazda ale nie znaczy to że CIĄGLE
mi ona sprawia przyjemność - zwłaszcza codzienne dojazdy do
pracy na tej samej trasie są nurzącą stratą czasu w korkach - czasu
który można wykorzystać na coś bardziej interesującego.
Nie bez znaczenia oprócz powyższego jest też brak spalin w EV, brak
wycieków olejów, większa bezobsługowość i mniejsza awaryjność.
Oczywiście brak spalin, jakkolwiek faktem jest, to trzeba zdawać
sobie sprawę że nawet jak ładujesz auto prądem to jakoś ten prąd
wytworzono - często jeszcze wytwarza się go przez spalanie węgla.
Ale nawet w takim przypadku lepiej ten węgiel spalać w dużej
wydajnej elektrowni i kopcić gdzieś z dala od miasta niż spalać
benzynę w małym, nieefektywnym silniczku i zatruwać powietrze
którym się w mieście oddycha - lubię przyrodę, doceniam ją gdy
jest czysta i pachnąca więc jej ochrona jest dla mnie bardzo ważna.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.16 18:48 Pszemol
- 02.04.16 18:52 Pszemol
- 02.04.16 19:00 Budzik
- 02.04.16 19:10 Shrek
- 02.04.16 19:16 Shrek
- 02.04.16 19:42 Pszemol
- 02.04.16 19:45 Pszemol
- 02.04.16 20:26 Jacek Maciejewski
- 02.04.16 20:36 J.F.
- 02.04.16 20:42 J.F.
- 02.04.16 20:45 J.F.
- 02.04.16 20:55 z
- 02.04.16 20:59 J.F.
- 02.04.16 21:13 Pszemol
- 02.04.16 21:18 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO