  • Data: 2016-04-02 20:36:52
    Temat: Re: Tesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 2 Apr 2016 11:45:40 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Nie wiem czemu się wszyscy tak spieszą na tych długich dystansach,
    > że przezywają te 30-50 minut jakie trzeba spędzić aby auto naładować...
    > Naprawdę jeździcie z Polski do Hiszpanii ciurkiem, z e 5-minutowymi
    > przerwami na sikanie? Ludzie, przecież to zwyczajnie niebezpieczne jest.

    Jak sie czlowiek ociaga, to to sie robi jeszcze bardziej niebezpieczne
    :-)
    Poza tym co to za spanie - po godzinie na stacji, a tych stacji duzo.

    A mniej zartobliwie - nie trzeba Hiszpanii, 300km to jest malo i po
    kraju.

    > Mnie, inżyniera elektronika z wykształcenia i zawodu, pociąga
    > do EV oczywiście "elektroniczność" tego rozwiązania: głównie jego
    > prostota w porównaniu do skomplikowania silnika spalinowego
    > połączona ze skomplikowaniem skrzyni biegów (automat to około
    > 800 części!).

    Ale te czesci dzialaja.
    A ile wytrzymuje falownik ? No, widac tez juz dobre robia.

    > Dodatkowo chcę mieć auto które da mi coś więcej
    > z automatyki niż znany od długiego czasu tempomat - chcę
    > po prostu w pewnych okolicznościach zająć się czymś ciekawszym

    Ale to nie musi byc elektryczne auto.

    > i ambitniejszym intelektualnie w czasie jaki spędzam na drodze
    > niż trzymaniem auta między dwoma białymi pasami wymalowanymi
    > na asfalcie i pilnowaniem koloru światełek na skrzyżowaniach...

    No coz, w USA moze zadziala, w kraju ... ciekawe ile by dluzej jechal.
    Choc nie - ruch u nas wzrosl i wiele szybciej by nie pojechal.

    > Podoba mi się też opcja zdalnego przywołania auta z odległego
    > parkingu pod drzwi, obsługiwana już w modelu S Tesli.
    > A więc będę celował w wersję auta który będzie oferował autopilota,
    > a jak będzie to za droga opcja to przynajmniej będę chciał auto
    > do którego takiego pilota będę mógł dokupić później...

    Ile jezdzisz obecnym autem ?
    Moze nie ma sie co przejmowac, w nastepnym sobie kupisz ...

    > Nie bez znaczenia oprócz powyższego jest też brak spalin w EV,

    Przeciez one sa, tylko z innej rury.

    > brak wycieków olejów,

    olej tam chyba nadal jest w paru miejscach.

    > większa bezobsługowość i mniejsza awaryjność.

    Oby. A wspolczesne spaliniaki tez malo obslugowe.

    > Ale nawet w takim przypadku lepiej ten węgiel spalać w dużej
    > wydajnej elektrowni i kopcić gdzieś z dala od miasta niż spalać
    > benzynę w małym, nieefektywnym silniczku i zatruwać powietrze

    Sprawdzic, czy aby na pewno mniej efektywny od elektrowni.
    A potem jeszcze dodac linie transmisyjne i akumulatory ...

    Samochod elekryczny bedzie ciekawy wkrotce - jak ropa znow pojdzie w
    gore, a panele sloneczne i wiatraki w dol.

    J.