  • Data: 2014-08-25 04:59:57
    Temat: Re: Termostat - cross post ( pojecha?o to te? na Fizyce)
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Aug 2014 00:53:58 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No wlasnie mam watpliwosci ... ale tu miedzy tranzystorem a
    >termistorem bedzie jeszcze kawalek grzanej masy.

    No to jest wlasnie ten uklad inercyjny

    >niezerowy blad jest potrzebny do zmiany wartosci wyjsciowej.
    >
    >J.

    W automatycze mowi sie "uchyb w stanie ustalonym". Regulator z akcja I
    ma zerowy uchyb w stanie ustalonym, a bez akcji I ma niezerowy uchyb,
    i wtedy ten uchyb zalezy od wzmocnienia w petli. Nie ma tu meijsca na
    mowienie o "niedokladnosczi" lub "dokladnosci". Regulator typu P moze
    byc calkiem dokladny

    A.L.