  • Data: 2014-08-25 15:01:11
    Temat: Re: Termostat - cross post ( pojechało to też na Fizyce)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał
    Użytkownik <s...@g...com>
    >Hahh.. Jasne że histeria została wzięta pod uwagę. I empiryka też.
    >Tak sobie myślę, coby ten przekaźnik wydupcyć z układu i zastąpić go
    >MOSFETEM. Napędzanym ICL7xxx. Popatrz na to jeszcze raz. Za pierwszym
    >'sztychem' uwzględniam histerię, grzeję łajzę do To - 5 stopni, jak
    >pokazuje mi DS.
    >No i co teraz za drugim razem? Zaś mam włączyć przekaźnik przy
    >temperaturze To - 5 stopni? Toż to będzie cykać jak posrane !!
    >-----
    >Histereza to nie odpowiedź obiektu tylko celowa nieczułość regulacji.
> [...]

    Zauwaz ze kolega chce wprowadzic "ujemna histereze". Wylaczac zanim
    jeszcze sie nagrzalo, bo wie ze dojdzie.
    Glupie to nie jest, nazywa sie chyba zreszta "predykcja" :-)
    I nie narzeka na klapanie z powodu nadmiernej czulosci, tylko
    podejrzewa ze bedzie za czesto klapal gdy bedzie pracowal zgodnie z
    tym co sobie wymyslil.

    Tylko ze, jak to Piotr czy Pawel pisal - wylaczyc wzrosnie do To-5,
    wlaczyc jak spadnie do To+5 - to nie sa dobre kryteria do dzialania
    algorytmu :-)

    J.