  • 11. Data: 2014-05-04 00:50:38
    Temat: Re: Teneryfa moim okiem
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > roznica w takich zdjeciach pomiedzy aps a ff jest b. duza.
    > ma racje piszac jednych z poprzednikow - dlaczego takie miniaturki ?
    > w tej formie sa to zdjecia na tablet , a jak wiadomo tablet to mniej
    > niz 50% mozliwej do pokazania jakosci.
    >
    > to tak jakby sluchac orkiestry symfonicznej przez sluchawke telefonu
    > , albo ogladac obrazy moneta przez szklo pomniejszajace.
    >
    > piekne motywy , piekne prace na koncu zdefraudowane miniaturyzacja.
    > sugerowalbym zapoznanie sie z sony a7 -bedzie skokk jakosciowy , w
    > tej chwli osiagnales granice , wlasciwie juz od pewnego czasu.

    tak dużo tekstu i tyle bredni...

    myślę że kolega może spokojnie zrobić ze swoich zdjęć wystawę z odbitkami o
    przekątnej 1 czy 2 metry i odbitki (wydruki)będą się super prezentowały.

    miałeś ty kiedy w ręce Olka OM-D? robiłeś nim zdjęcia? widziałeś co sie
    uzyskuje z tej małej matrycy?

    sam zmieniłem Nikona d-300 ze szkałmi 2.8 na ten sprzęt i naprawdę nie
    żałuję, może tylko jednego mi brakuje, szybkiego AF, i długo trzymającego
    akumulatora.

    Mały lekki smok...

  • 12. Data: 2014-05-04 08:23:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > tak du�o tekstu i tyle bredni...
    >

    > my�l� �e kolega mo�e spokojnie zrobi� ze swoich zdj�� wystaw� z
    odbitkami o

    > przek�tnej 1 czy 2 metry i odbitki (wydruki)b�d� si� super prezentowa�y.
    >

    > mia�e� ty kiedy w r�ce Olka OM-D? robi�e� nim zdj�cia? widzia�e� co
    sie

    > uzyskuje z tej ma�ej matrycy?
    >

    > sam zmieni�em Nikona d-300 ze szka�mi 2.8 na ten sprz�t i naprawd� nie
    >

    > akumulatora.

    juz skonczylbys z tym beznadziejnym wymadrzaniem sie i udawaniem wszystko lepiej
    wiedzacego.

    wrzucam na google i wychodzi cos takiego:

    http://www.dyjor.com/

    ´zero wyczucia estetycznego , zero kompozycje , bardzo slabe prace techniczne na
    poziomie poczatkujacego wlasciciel kompaktu. zdjecia kobiet wrecz odpychajace.
    sugerowalbym zapisanie sie na jakis kurs fotografii dla poczatkujacych.
    Chwalisz sie przynaleznosia do jakiesj grupy - ona winna sie nazywac nie " w oku" , a
    " bielmo na oku".
    jesli jak piszuesz fotografujesz od wielu lat to zwyczajnie jestes wyjatkowym
    beztalenciem.
    to nie ma znaczenia , ale dalbys sobie przynajmniej spokoj ze swoimi opryskliwymi
    komentarzami zgorzknialego staruszka.

    ja nie wiem jak sie nie wstydziusz nazywania tago galeria , a przy tym wymadrzania
    sie jak wszystko lepiej wiedzacy fachura.

    jak ktos napisal tutaj kiedys - zwykly " burak".

    2*1 m ha , ha , ha - ze zdjec 950 *395 px
    jaka wychodzi rozdzielczosc wydruku ? - 950/( 2000*25)= 12 dpi przy obecnym
    standardzie 300 dpi.

    szkoda czasu

  • 13. Data: 2014-05-04 10:30:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > 2*1 m ha , ha , ha - ze zdjec 950 *395 px
    > jaka wychodzi rozdzielczosc wydruku ? - 950/( 2000*25)= 12 dpi przy
    > obecnym standardzie 300 dpi.

    bosz...

    znaczy który to aparat krytykowanego przez ciebie kolegi robi zdjęcia
    950x395 px?

    zapędziłęś się trochę :) jak zwykle zresztą.

    sprawdź jaką rozdzielczość ma sprzęt którym kolega fotografuje.

    a co do krytyki mojej galerii, pokaż swoje zdjęcia... moze sie czegoś
    nauczymy...

  • 14. Data: 2014-05-04 11:03:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-05-04 10:30, Marek Dyjor pisze:

    > a co do krytyki mojej galerii, pokaż swoje zdjęcia... moze sie czegoś
    > nauczymy...

    No proszę, znowu chcą, żeby krytyk był artystą.
    A tak co do oceny galerii XX YY, to jest to ocena trafna.
    Trochę mnie zaskakuje lekkość publikacji tego.

  • 15. Data: 2014-05-04 11:57:28
    Od: Jacek Zych <w...@g...com>

    IMHO dyskusja nad tym, czy fotografie maja taka czy sraką rozdzielczość wobec faktu
    oglądania ich w milionie rożnych warunków oświetleniowych i na setkach mniej lub
    bardziej szmatławych matryc jest jak rozmowa o smaku ciastka oglądanego przez
    zasmarkaną szybę. Tyle w temacie podniecania się rozdziałką i rozpiętości totalnych
    prac prezentowanych w internecie.

    Co do kolegi D. i jego galerii - każdy orze jak może, niech pokazuje co tam chce.
    Cieńkie to jak barszcz, ale oglądać tego nie trzeba. Niestety pierdoły pociska, o
    ktorych często pojęcia nie ma (poczytałem sobie) to fakt faktyczny. I nie chęć
    pokazania prac ani nawet ich poziom czyni z niego buraka, a zabieranie głosu w
    sprawach, w ktorych z mordą w kuble siedzieć powinien.

    Foty z Teneryfy fajne, chociaż czuć w nich jednodniową przypadkowość i pośpiech. Ale
    wakacje to wakacje, nie ma co wybrzydzać :)

    Pozdrawiam

    Jacek

    ------------> www.jacekzych.pl <---------

  • 16. Data: 2014-05-04 12:51:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek Zych wrote:
> [...]
    > jest jak rozmowa o smaku ciastka oglądanego przez zasmarkaną szybę.
    > Tyle w temacie podniecania się rozdziałką i rozpiętości totalnych

    Jakoś "XYZUVW" te miniaturki wystarczyły aby orzekać, że Tomasz powinien
    sobie kupić FF oraz uznać że napewno z materiału źródlowego nie da sie
    zrobić dobrych dużych odbitek czy wydruków.

    "XYZUVW" zapomina w swoich poradach sprzętowych, że osoba która nie ma
    zamiaru żyć ze sprzedaży zdjęć tylko fotografuje przy okazdji podczas
    wyjazdów wakacyjnych nie ma ochoty dzwigać plecaka sprzętu fotograficznego.

    FF + zestaw dobrych szkieł dla pełnego formatu nie jest lekkie do noszenia.

    Szczególnie, że jak już kupujemy aparat pełnoklatkowy to bez sensu jest go
    używać z byle jakimi szkłami "kitowymi" tylko ze szkłami profesjonalnymi,
    które nie tylko ważą ale i kosztują.

> [...]
    > nawet ich poziom czyni z niego buraka, a zabieranie głosu w sprawach,
    > w ktorych z mordą w kuble siedzieć powinien.

    Do kogo ta agresja?

    chciałem zauważyć, że ja sie nikomu z moją galerią pod oczy nie wpycham ani
    nie prosiłem nikogo o ocenę moich zdjęć.

    to czo uczynił "XX... coś tam" przypomina wywlekanie w dyskusji dziadka w
    wermachcie...

  • 17. Data: 2014-05-04 19:39:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 4. Mai 2014 11:57:28 UTC+2 schrieb Jacek Zych:
> [...]
    zasmarkaną szybę. Tyle w temacie podniecania się rozdziałką i >rozpiętości totalnych

    nie mozna usprawiedliwiac obnizenia jakosci , czy tez dobierania jakosci zdjecia do
    najgorszego sprzetu na jakim moga byc one ogladane.
    przeciwnie , nalezaloby sie starac je pokazac na sprzecie najlepszym - bo na taklim
    przeciez tez moze byc ogladane.
    to jest przeciez przekaz na sposob obrazu - dlaczego mam go ograniczac?
    jakbys z opisu literackiego wyjal co drugie slowo.
    owszem w sms-sie jest to usprawiedliwione , ale i text nie jest literacki.

    w temacie rozdzielczosci
    to jest roznica czy jakis element rzeczywistosci pokazesz na 1 pixelu czy na 10-ciu
    roznych.
    walor tonalny jest przenoszony przez rozdzielczosc.

    to jest taki motyw, ze tonalnosc , kolorystyka , kompozycja odgrywaja decydujaca
    role.
    co innego np w fotografi reportazowej , pies z kulawa noga nie potrzebuje glebi
    blekitu jesli zdjecie ma jakis ladunek tresciowy.
    tutaj walor plastyczny staje sie trescia.

    przyklad :
    na malej rozdzielczosci:

    http://spherapan.vot.pl/mala.html

    chwile czekac .

    na wysokiej:

    http://spherapan.vot.pl/131/131.html

    dopiero jesli sie zobaczy roznice , wtedy sie widzi co sie traci przez zmniejszanie
    wymiarow.
    ograniczajac wielkosc wiele sie traci.

    zdjecia krajobrazu to sa akurat takie motywy , ze jest o co walczyc w zakresie
    kolorystyki i rozdzielczosci tonalnej. w reportazu z bijatyki na majdanie nawet by mi
    do glowy nie przyszlo o cos takiego pytac.

  • 18. Data: 2014-05-04 20:15:19
    Od: Jacek Zych <w...@g...com>

    W zasadzie ze wszystkim zgadzam się teoretycznie. Nie zmienia to faktu, ze przekonany
    jestem, ze jakakiejkolwiek rozdzielczosci zdjecia beda zamieszczone - wiekszosc z
    dyskutujacych tu grupowiczow nie zobaczy polowy tego, co na obrazie jest. Jak by nie
    bylo - monitor jest koncowym urzadzeniem warunkującym parcepcję oglądanego obrazu, a
    sadzac z rozmow na grupie typu "jaki najlepszy monitor do 500 zł" uzytkownicy tychze
    moga jedynie domyslac sie, co na tych fotach jest. Z doswiadczenia zawodowego śmiem
    twierdzic, ze wiecej niz 95 uzytkownikow nie profiluje monitorow - skutek - jak
    wyzej.

    Co do przykladowego kosciola - poogladalem to na PowerMacu 15" z retina i na 27 iMacu
    - i powiem ci, ze jakbym nie wiedzial, ze to różne rozdziałki - różrnicy bym nie
    zauważył. Powiem nawet że na Retinie w ogóle nie widzę.

    Ad rem. Pewnie, że należy równać w górę a nie w dół. Sam systematycznie co kilka lat
    zwiekszam rozdzielczość wkładanych na bloga fot. W dyskusjach nad tematem fajnie
    byloby się pochylić bardziej nad kadrem, tematem i spójnością całej serii niż nad
    tym, czy foty mają 600, 1000 czy 2000 piks. I wiem - na większych byłoby łatwiej, ale
    jest jak jest :)

    pozdrówka

    Jacek

    --------------->www.jacekzych.pl<-------------

  • 19. Data: 2014-05-04 20:30:04
    Od: Jacek Zych <w...@g...com>

    A propos kościoła - dobra, juz chyba załapałem - chodzi o możliwość zrobienia
    większego powiększenia i dzięki temu ogarnięcia większej ilości detali, tak...?
    hmmm... no racja, racja.. Ja jednak ciągle wolę zobaczyć całą fotkę na raz niż 1:1 w
    hiper rozdzielczosci, ale oglądane na 6 razy po kawałku. :) Ale jak już wydrukujesz
    taką fotografię tooo.... hehehe - ale to juz out of topic :)

  • 20. Data: 2014-05-04 20:57:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 4. Mai 2014 20:30:04 UTC+2 schrieb Jacek Zych:
> [...]
    >wydrukujesz taką fotografię tooo.... hehehe - ale to juz out of topic :)

    nie musi byc o wymiarach ekstremalnie duzych , ale powiekszenie np max 2000 px jest
    bez problemu do pokazania. teraz jest ponize 1000 px - to troche malo.

    chodzi nie tylko o szczegol ale o zroznicowanie tonalne , a ono w krajobrazie odgrywa
    wazna role.To jest wlasciwie cala tresc - kolorystyka , swiatlo , subtelnosc przejsc
    tonalnych - na to potrzeba rozdzielczosci jesli chce sie pokazac cale bogactwo
    motywu.