eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTemat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla życia. › Re: Temat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla życia.
  • Data: 2013-09-01 23:54:59
    Temat: Re: Temat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla życia.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01 Sep 2013 20:35:42 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A te przemiany, to co może zainicjować? Wydawało mi się, że amalgamat
    > przed użyciem przechowywano po prostu w szczelnie zamkniętych naczyniach.

    Wydaje mi sie ze to sie inicjuje przez mieszanie - przed uzyciem.

    > Logicznym jest, że zaczyna się od parowania, a potem może być róznie.

    Logiczne jest tez ze z takiej grudki w dziurze bedzie dlugo parowalo,
    wiec to nie jest metoda na wypelnienia :-)

    > Faktem jest, że rtęć nigdy nie odparowuje do końca. Widać to choćby
    > w tym, że złote sztabki i monety sprzedawane przez banki -- za
    > przeproszeniem -- szwajcarskie, w latach czterdziestych zaczęły mieć
    > domieszkę ręci, która nigdy w naturalnych pokładach złotu nie towarzyszy.
    > Zdradziło to dentystyczne pochodzenie kruszcu.

    No nie wiem - bo z jednej strony jak czytasz - do wydobycia zlota
    czesto uzywano rtec, z drugiej - amalgamaty chyba zlota nie zawieraja,
    a zlote zeby byly po prostu zlote, bez rteci.

    J.