    From: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
    Date: Fri, 24 May 2024 01:07:26 +0200

    W dniu 23.05.2024 o 13:27, J.F pisze:

    > mam sporo róźnych transformatorów, i im bardziej chinski, tym bardziej
    > gorący.
    > Ostatni zasilacz zaczął mi obudowę topić, bo nawet nie sprawdzałem
    > parametrów - ile może brać stare radyjko "tranzystorowe"?
    > Najwyraźniej za dużo na chińszczyznę :-)
    >
    > a przeciez nawet 200mA*6V, ledwie 1.2W obciążenia.

    > No i na jałowym biegu centralki jest ledwo ciepłe.

    > W pecetach chyba jakby więcej, ale moze nie zawsze jest tam 105 C

    W PC procesor osiąga kilkadziesiąt stopni ale w strukturze.
    Powietrze w środku ma niewiele więcej niż otoczenie bo masz
    tam mocne wentylatory dmuchające tunelami w radiatory.
    Kondki na płycie głównej się grzeją ale zapewniam Cię że żaden
    nie wytrzyma 2 lata w 100 stopniach.

    > Tymczasem moje ostatnie laptopy dłużej wytrzymywały,
    > ale fakt - zasilacz to nie zawsze ;-)

    > ceramiki też mają swoje straty. I inne nieszczęscia
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=QgKY5QWehME

    > z tym, ze to moc "przepuszczana" przez urządzenia.
    > Jak straty małe, to i ciepła mało ...

    Straty nie duże ale i tak elektrolity odpuścił z powodu
    ich krótkiej żywotności.
    Nie pamiętam kiedy to było ale pisał że elektrolity odpadły
    po samym policzeniu strat i możliwej żywotności ich.

    Chcąc żeby wytrzymały lata trzeba zapewnić <50 stopni cały czas.
    Nie bez powodu szafy większych falowników maja klimę.
    Chodzi o obniżenie temperatur w środku..

    --
    pzdr, j.r.