  • Data: 2024-05-24 16:58:31
    Temat: Re: Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2024-05-24 o 14:59, io pisze:

    > Nonsens. Pisałem o podpisywaniu i wykorzystaniu podpisu do zablokowania
    > możliwości wgrania oprogramowania pochodzącego z lepszego źródła niż
    > producenckie.

    Zostawiłem Twój opis tego lepszego oprogramowania o którym od początku
    rozmawiamy. Przynajmniej mi się cały czas wydaje, że o tym rozmawiamy.

    > Taki prosty postulat użytkownika, że jak np ma 3 różne
    > samochody i chciałby mieć do wszystkich ten sam kluczyk to musiałby
    > zmusić producenta (czy producentów) by wspierali jakiś jednolity system
    > bezpieczeństwa czego oni nie zamierzają robić bo uważają, że są od
    > użytkownika mądrzejsi i dlatego użytkownik nosi 3 kluczyki zamiast jednego.

    A ja jestem wściekły, że przez jakieś standardy musieliśmy podnieść
    około 100 razy zużycie prądu na transmisję RS485 i tyle samo razy
    podnieść emisję emitowanych przez to zakłóceń.

    Nie jestem wściekły, że jest standard, tylko, że jest durny.

    > Że też mojego RS'a powszechnie chiptuningują. Co tam dokładnie robią to
    > ja nie wiem, ale znacząco poprawiają osiągi. Jakoś nie zaszkodziło to
    > opinii o nim.

    Nie wiem o czym piszesz, ale czy to jest coś, co wskutek błędu w
    programie potrafi zabić użytkownika?

    > Przykład niewątpliwie inny, ale Newag'owe pociągi zatrzymywały się nie
    > dlatego, że oprogramowanie było otwarte tylko dlatego, że producent tak
    > napisał oprogramowanie i je wgrał.

    To jest akurat to co miałem na uwadze w 3 akapicie poniżej.

    > No i widzisz, jak się zmieniło WiFi z 'a' na 'g' to niektóre urządzenia
    > dało się zaktualizować a niektóre nie.

    Nie znam się na WiFi. Jesteś pewien, że to tylko złośliwość producenta a
    nie brak niezbędnych możliwości sprzętowych.

    I o Newag'u jest głośno.

    > To samo jest z oprogramowaniem.
    > Możesz sobie wgrać nowe oprogramowanie albo go nie możesz wgrać.

    W naszych systemach nie można i nie wyobrażam sobie ile by nas
    kosztowało pracy, aby zrobić tak aby było można.
    Coś przypuszczam, że w ogóle by się nie dało.
    Nasze kontrolery są na prockach 8-bitowych.
    P.G.