    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Telefon retro - AVR + moduł GSM
    Date: Sun, 04 Nov 2012 18:26:31 +0100

    > No to może zacząć od z pozoru mniej ambitnego, za to bardziej praktycznego
    > zadania i za pomocą atmegi podłączyć tarczę numerową do telefonu DECT?
    > Z drugiej strony bramka VoIP i asterisk. Łatwiej będzie testować działanie,
    > a potem oprogramować na przykład zamawianie budzenia tarczą numerową
    > (ze zwrotnym potwierdzeniem synterycznym głosem z centrali).

    Prawdę mówiąc też o tym myślałem ale stwierdziłem, że rozwiązanie z
    modułem GSM będzie bardziej dydaktyczne i pozwoli mi w praktyce
    przetestować więcej informacji przyswojonych podczas lektury podręcznika
    i tutoriali z sieci. Szczególnie zaś chodzi mi o takie zagadnienia jak
    komunikacja po rs232 oraz wykorzystanie komend AT.
    Poza tym zależy mi jednak na tym, żeby telefon działał gdziekolwiek.
    Jestem chociażby ciekaw, co powiedzą na to znajomi należący do
    rozmaitych historycznych grup rekonstrukcyjnych. ;)

    Generalnie początek udany. Dzisiaj miałem trochę czasu i podpiąłem
    telefon do płytki startowej z Atmegą. Procedura czytająca liczby z
    tarczy, napisana w ciągu 15 minut, zadziałał od razu. Nie mam w tej
    chwili żadnego wyświetlacza pod ręką, ale wynik jest bardzo ładnie
    wyświetlany binarnie, na kilku diodach podłączonych do PORTC.