  • 11. Data: 2011-05-05 09:50:06
    Temat: Re: Telefon pod TT7 i UMP
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 05 May 2011 11:47:23 +0200, Adam Czajka napisał(a):

    > Dodam jeszcze, że gdyby iPhone 4 był trochę mniejszy i nie miał tak
    > absurdalnie wysokiej ceny, to byłby *moim* wyborem ze względu na
    > ergonomię właśnie.

    tzn świadomie wybrałbyś coś co niespecjalnie jest ergonomiczne?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2011-05-05 10:34:13
    Od: Adam Czajka <n...@p...v>

    hey

    W dniu 2011-05-05 11:50, Waldek Godel pisze:
    > tzn świadomie wybrałbyś coś co niespecjalnie jest ergonomiczne?

    Wiedziałem ;)
    iPhone spełnia wszystkie *moje* wymagania i jest według *mnie*
    najbardziej ergonomicznym tego typu urządzeniem na rynku. Chodzi tu o
    system i interfejs, spójność jego i oprogramowania na nim instalowanego.
    Sprzęt jest tylko koniecznym do nich dodatkiem. Choć moim zdaniem ma
    zbyt wysoką cenę nawet jak na produkt Apple.

    Adam Czajka

  • 13. Data: 2011-05-05 10:41:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 05 May 2011 12:34:13 +0200, Adam Czajka napisał(a):

> [...]
    > najbardziej ergonomicznym tego typu urządzeniem na rynku. Chodzi tu o
    > system i interfejs, spójność jego i oprogramowania na nim instalowanego.

    aha..
    bo ja to jednak wolę (i nazywam ergonomicznym) coś, co ma na wierzchu
    najpotrzebniejsze informacje a te których nie używam albo używam rzadziej,
    mogą być schowane głębiej.
    Ale ja (i tysiące userów iPhone instalujących nieoficjalne rozszerzenia
    typu lockinfo) to truskawki cukrem...

  • 14. Data: 2011-05-05 21:11:38
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Adam Czajka pisze:
    > Tak, głównie Polska. TT bo jest *dla mnie* najlepiej zaprojektowaną
    >(...)nawigacja rozumiała bez
    > wielokrotnego pukania w ekran, że dalej chcę podążać do celu, ale inną
    > drogą etc. etc.
    TT7 na i780 (o ile czytałem) działa, ale zaraz o pukaniu w ekran. omnia
    lite jest gorsza od starej omni1. To sprawdził chyba nawet J.
    Strzybyszewski (jak sie pomyliłem to przepraszam)

    > UMP na rower, na grzyby, na kajak, na wędrówki z rodziną.
    Taka uwaga w konteksie iPhona i innych dotykowców. TT7 nieznam, ale
    napisze Ci jak działa gpsVP. wczytuje mapę i wyświetla na cały ekran.
    koniec. tak działa. niby normalne - tak? A jednak nie. bo najczęsciej na
    owej mapie jest jeszcze "fafnoście" "klikaczy" zasłaniających mapę, a
    jednocześnie przy minimalnej nietrafności powodujacych utrudnienia.
    chciałem trafić w "przybliż" ale nie trafiłem i już dodaje punkt w
    środku lasu do ulubionych. U mnie tego niema. najpierw namacam klawisz
    "q" potem go wcisnę aby powiekszyć. to jest właśnie przewaga telefonów z
    twardą klawiaturą.... Domyślasz sie oczywiście ze wszystkie przydatne
    funkcje są "podpięte" pod resztę klawiszy.
    > Nieistotne. W samochodzie i tak jest podpięty pod zasilanie z gniazda
    > zapalniczki. A w plecaku noszę takie sprytne pudełeczko z gniazdem USB i
    > akumulatorkami AA w środku, które daje mi niezależność od źródeł prądu.
    > Wystarczy, że co 2-3 dni mogę je gdzieś naładować.
    Rzuciłem okiem na allegro. Co kolwiek wybierzesz, to dużo Cie to
    kosztować nie będzie.(biorąc pod uwagę wyskoki stopien wykorzystania)
    choć moze najpierw pomacaj telefon z windowsem - nie kazdemu pasuje)

    ToMasz

  • 15. Data: 2011-05-06 09:46:15
    Od: Adam Czajka <n...@p...v>

    hey

    W dniu 2011-05-05 23:11, ToMasz pisze:
    > TT7 na i780 (o ile czytałem) działa, ale zaraz o pukaniu w ekran. omnia
    > lite jest gorsza od starej omni1. To sprawdził chyba nawet J.
    > Strzybyszewski (jak sie pomyliłem to przepraszam)

    O, dzięki za info będę musiał to sprawdzić. Szczerze mówiąc nie jestem
    przekonany do Samsungów, po prostu ten jest najwęższy z Windowsami. Mój
    syn ma Avilę i wszystko od dotyku, układu menu (włączanie bluetootha
    jest w aplikacjach, a nie w ustawieniach!) po oprogramowanie na PC, mnie
    w nim wkurza.

> [...]
    > twardą klawiaturą.... Domyślasz sie oczywiście ze wszystkie przydatne
    > funkcje są "podpięte" pod resztę klawiszy.

    I to jest ważna uwaga, dzięki.

    > choć moze najpierw pomacaj telefon z windowsem - nie kazdemu pasuje)

    I tu jest pies pogrzebany. Do tej pory używałem różnych symbianowców i
    wyłącznie z klawiaturą sprzętową. Przesiadka na ekran dotykowy i Windows
    jest podyktowana chęcią posiadania TT7. Jak podglądałem okna w
    działaniu, to nie wydają się bardziej upierdliwe od Symbiana.

    Adam Czajka

  • 16. Data: 2011-05-06 18:18:57
    Temat: [ot]Re: Telefon pod TT7 i UMP
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > jest podyktowana chęcią posiadania TT7. Jak podglądałem okna w
    > działaniu, to nie wydają się bardziej upierdliwe od Symbiana.

    telefon samsung (avila i inne) i telefon samsung z WM, mają takei same
    zasilacze. na tym podobieństwa sie konczą. MAm w sród znajomych avile,
    e590, i jeszcze jakiegoś slidera. te małe to wzór błędów w kategorii"
    user friendly"
    Te które mają windowsa, omnia, i780 to inna bajka. są windowsowe jak
    każdy inny, z jego zaletami i wadami. Akurat te 2 mają "myszkę optyczną"
    co w pewien sposób ułatwia prace, ale nie mają "joysticka" co czasem
    komplikuje życie.
    Co do klawiatury sprzętowej..... wiekszość świata uważa ze "dotyk" jest
    cholernie trendy. JA zaś mam dokłanie przeciwne zdanie. do momentu w
    którym "dotykowość" = precyzja wskazania, mozna było mówić o zaletach.
    PRzy pecyzji ekranów pojemnościowycj ok 1cm, jest to _moim zdaniem_
    jedynie szpan. rekompensuje to trend aplikacji "na kciuka". JA sie
    zastanawiam po co najpierw coś utrudniać zeby potem ułatwiać. temat
    rzeka. Skaracając: ja nie trawie dotykowców. nie zebym był fanatykiem
    religijnym, ale jeśli to ma być 51% telefon 49% pda- kalwiatura
    sprzetowa musi być. Oczywiście daje to kolosalne możliwości, od
    niezasłaniania ekranu począwszy, poprzez brak potrzeby włączania książki
    adresowej, do przypisywania kilku funkcji każdemu z klawiszy.
    jeśli rozważasz zakup jedynie dotykowca, ale ma spełniać rolę telefonu,
    to pożycz avile od syna na parę dni. wybieranie numerów będzie działać
    podobnie (chyba ze masz 100% rozmów z ksiażki) widoczność w słońcu - ten
    sam rząd wielkości.
    ToMasz