  • 21. Data: 2011-02-16 08:48:01
    Temat: Re: Telefon niedotykowy z dobrš bateriš, latarkš i aparatem
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    news:4d5ad78b$1@news.home.net.pl...
    > Nie snie na javie ale w moim SE da sie zminimalizowac, chodzi prawdziwy
    > klient mail pop3 (mujMail - czeski wiec nie moj ;) ). Jest to dosc wolne,
    > moze czasami wkurza ale dziala, rozne watki moga dzialac w tle (w tym
    > programie wiec jakas wielozadaniowosc jest w ramach zamej aplikacji) a
    > sama aplikacja moze byc w tle

    W moich telefonach taka "wielozadaniowość" też jest. Obojętnie kto je
    wyprodukował i ile mają lat.
    Wszystkie maja za to wspólna wadę. Dogranie dodatkowych aplikacji i ich
    wspólne użycie od czasu do czasu wykrzacza te telefony w najmniej
    oczekiwanym momencie.
    Dlatego naśmiewam się z wielozadaniowości
    Pod DOSem i wszystkich windowsach na PCtach namiastka wielozadaniowości tez
    była, daleko jej jednak do funkcjonalności windows 7.
    Każdy z aktualnych telefonów ma to do siebie, ze im bardziej się go
    wyposaża w aplikacje, tym bardziej można się zdziwić kraksą.
    Ja wiem, że chcieliby niektórzy by komórka umiała tyle co stary 8bitowy
    komputerek domowy klasy ATARI czy commodore.
    Zapewne każdy smartfon (cokolwiek to znaczy) wyprodukowany w tym roku może z
    atarynką konkurować. Jednak na telewizorze widać było lepiej.

  • 22. Data: 2011-02-16 09:43:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2011 09:48:01 +0100, spa wrote:

    >W moich telefonach taka "wielozadaniowość" też jest. Obojętnie kto je
    >wyprodukował i ile mają lat.

    No nie bardzo. Starsze SE, K510 - ograniczona. Tani Samsung - nawet
    obex po BT sie kloci z java.

    >Wszystkie maja za to wspólna wadę. Dogranie dodatkowych aplikacji i ich
    >wspólne użycie od czasu do czasu wykrzacza te telefony w najmniej
    >oczekiwanym momencie.
    >Dlatego naśmiewam się z wielozadaniowości

    IMO to zalezy od aplikacji. Namietnie uzywam np Trekbuddy i nie
    wykrzacza. Mozna muzyczki sluchac, mozna ksiazki czytac (readManiac) i
    dziala. A inne to i owszem - roznie bywa.

    >Ja wiem, że chcieliby niektórzy by komórka umiała tyle co stary 8bitowy
    >komputerek domowy klasy ATARI czy commodore.

    No wiesz - zawiera w koncu procesor 32 bitowy, kilkadziesiat razy
    szybszy, 500 razy wiecej pamieci.

    >Zapewne każdy smartfon (cokolwiek to znaczy) wyprodukowany w tym roku może z
    >atarynką konkurować. Jednak na telewizorze widać było lepiej.

    A niektore nie maja wyjscia na TV ? Bo "karte graficzna" to tez maja
    czesto lepsza :-)

    J.

  • 23. Data: 2011-02-16 09:53:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2011 09:25:29 +0100, spa wrote:
    >Czy chcemy go podłączać do laptopa?
    >Do normalnego uzycia 3G do 384 kb/s wystarczy

    Pytajacy chcial UMTS ... i ja mu sie nie dziwie, trzeba isc z czasem,
    postepem i osia
    gnieciami :-)

    >Do sporadycznego użycia naviexpert jest OK. Nie każdy jest zawodowym
    >szoferem, komiwojażerem.

    Nawet wtedy przejawia kilka wad.
    A Samsung wykupil jakis abonament czy trzeba placic samemu ?

    >Jak ktoś chwali sobie K750, to Solid 2710 jest godnym następcą - jest pod
    >każdym względem nie gorszy.

    No nie wiem, jak sobie pomysle o Trekbuddym na tej rozdzielczosci ..
    nic nie bedzie widac, mapy trzeba bedzie powiekszac, a moze nawet
    sypac sie zacznie.

    No i od K750 minelo juz ladnych pare lat - nie dziwne ze kolega chce
    cos lepszego a nie "nie gorsze".

    J.

  • 24. Data: 2011-02-16 10:31:39
    Temat: Re: Telefon niedotykowy z dobr? bateri?, latark? i aparatem
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > No i od K750 minelo juz ladnych pare lat - nie dziwne ze kolega chce
    > cos lepszego a nie "nie gorsze".

    Ja sam nie wiem na co zmienić mojego C702 z czasów jak wchodził na rynek.
    Wyliniały dziadek z niego jest, ale działa. Dotykowce mnie nie ekscytują.

  • 25. Data: 2011-02-16 10:45:10
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > To tez nie jest nawigacja.
    > Sie przydaje, ale najmniej w samochodzie.
    >
    > J.

    Piesza nawigacja? Do czego to moze sie przydac, w skrocie?

  • 26. Data: 2011-02-16 10:57:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2011 11:45:10 +0100, Papkin wrote:

    >Piesza nawigacja? Do czego to moze sie przydac, w skrocie?

    Do turystyki jak najbardziej.
    To ci tylko pokazuje miejsce na mapie gdzie jestes.

    Przy czym mapy musisz sobie sam zeskanowac, bo nie zawiera zadnych.
    I mapy sa w obrazkach, wiec nie bedzie nawigowal bo jak, skoro nawet
    nie wie gdzie sa drogi.

    Ale na pieszo-rowerowa wycieczke w plener - jak najbardziej.

    J.

  • 27. Data: 2011-02-16 10:58:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 09:25:29 +0100, spa napisał(a):

    > Czy chcemy go podłączać do laptopa?
    > Do normalnego uzycia 3G do 384 kb/s wystarczy

    UMTS to 384 kb/s

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 28. Data: 2011-02-16 12:31:52
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Do turystyki jak najbardziej.
    > To ci tylko pokazuje miejsce na mapie gdzie jestes.

    ok poszukalem, faktycznie dosc fajne. Do lazenia po gorach fajne.

    > Przy czym mapy musisz sobie sam zeskanowac, bo nie zawiera zadnych.
    > I mapy sa w obrazkach, wiec nie bedzie nawigowal bo jak, skoro nawet
    > nie wie gdzie sa drogi.

    jasne, dzieki

  • 29. Data: 2011-03-25 04:48:33
    Temat: Re: Telefon niedotykowy z dobrą baterią, latarką i aparatem
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Zdecydowałem się na Solida (Samsung Solid B2710). Mam już parę tygodni
    i jestem bardzo zadowolony. Wręcz się zakochałem w tym telefonie. ;)
    Wymagał jednak zmiany pewnych przyzwyczajeń, jak komuś to przeszkadza,
    niech lepiej zostanie przy zbliżonej linii telefonów. A z drugiej
    strony, producenci też mogliby się umówić przynajmniej, po której
    stronie jest przycisk do przyjmowania, a po której - do odrzucania
    rozmów. Na szczęście, przesiadka nie była dla mnie bolesna. Jeszcze
    parę rzeczy mi brakuje pod względem programowym, np. nagrywanie rozmów,
    może jednak uda się znaleźć jakieś mody.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 30. Data: 2011-03-26 13:19:26
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 25 Mar, 05:48, argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>
    wrote:
> [...]
    > parę rzeczy mi brakuje pod względem programowym, np. nagrywanie rozmów,
    > może jednak uda się znaleźć jakieś mody.

    Witać największą zaletą dla Ciebie to ten "solid". Ale zaskakuje:
    - Aparat fotograficzny (param.) =2 Mpix, wideo QVGA @ 15 fps?
    - ekran 2" przy szerokości telefonu 53 mm?
    Uolaboga, wyglada na to, ze ten warunek "solidu" wyskoczyl Ci z 6. na
    1. miejsce. Toz to Elm (Hazel raczej delikatniejszy bo slider...)
    bylby duzo lepszym wyborem tym bardziej, ze tez SE.