  • Data: 2011-03-22 21:54:23
    Temat: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    news:imb2g8$j5m$1@news.onet.pl...

    > Tak sobie czytam i mam jedno pytanie do Ciebie jako statystycznego
    > użytkownika któremu udało się wmówić jakąś bzdurę.
    > Czy nie uważasz że plan taryfowy powinien być uzależniony od limitu GB?

    A nie jest? Inaczej płacisz za 2GB, inaczej za 3GB a inaczej za 5GB.
    Pomyśl sobie tak, że są stawki na smartfony i modemy, i od nich
    są zrobione dyskonty aby klient słabszych urządzeń, tych bez 3G
    lub dużego wygodnego ekranu miał większą motywację aby
    wziąć usługę.

    > To że GPRS nie obciąży łącza jak HSPA+ to logiczne,

    Więc można mu dać te same 2GB za mniejszą cenę?? :-))

    > ale przy 21Mb/s sieć żyje, a przeważnie limit jest na 3,6-7,2Mb/s lub
    > 1-2Mb/s w przypadku P4 i nie ma problemu.

    Co to znaczy "nie ma problemu"? Sądzisz że sieć obsługuje tylko
    jednego użytkownika? Jaka jest przepustowość typowego BTSa?
    Przecież to się wszystko nieźle mnoży...

    > U nas nie ma uzależnienia od tego jak wykorzystujemy łącze i to działa,

    Może dlatego że macie mniejsze zapotrzebowanie na dane?
    Młodszy rynek? Mniej słuchawek 3G z Androidem lub WM na rynku?
    Nie wiem jakie są powody takiej a nie innej taryfikacji...
    Czy to ma jakieś znaczenie? Jest jak jest - o faktach nie ma sensu
    dyskutować.

    > nawet nie wyobrażam sobie jakbym miał płacić dodatkowo
    > za to że mam starego smartfona skoro tyle lat takiej potrzeby nie było.

    Jeszcze parę lat temu AT&T miał plany gdzie płaciłeś $40 za
    nielimitowany internet. Ale się skończyły. Pewnie ilość słuchawek
    wzrosła tak bardzo że zaczęto ograniczać ilość danych... i wprowadzono
    limity. Nie znam kulisów sprawy.

    > W PL można starter kupić w kiosku, a nawet w przysłowiowym warzywniaku...
    > też bym się zdziwił jakbym miał podpisać umowę - co prawda rejestrowałem
    > kartę, ale to było dobrowolne. U nas za tzw. "regulamin usłu
    > telekomunikacyjnych" można by uznać prawo telekomunikacyjne, zabrania się
    > używania karty niezgodnie z prawem i tyle, operatorowi tłumaczyć się nie
    > trzeba jeśli się tego samemu nie chce.

    Tu też się nie trzeba tłumaczyć. Umowa jest aby był paragraf aby
    przestać świadczyć usługi klientowi który nie gra zgodnie z regułami gry.

    > W PL wiele rzeczy może i jest postawionych na głowie, ale cieszę się że tu
    > mamy trochę normalności, płaci się za GB, można kupić plan gdzie GB w nocy
    > będą free, można kupić prepaid gdzie 6GB jest za 35zł i to operator się
    > stara by sieć dała radę, a nie wmawia użyszkodnikowi że zapycha łącza...

    Oby Ci się ta sielanka nie skończyła kiedyś.
    A jak jest w krajach lepiej rozwiniętych, gdzie więcej ludzi stać na
    smartfony? Anglia, Francja, Niemcy, Szwajcaria? Też masz taką taryfę?