  • 21. Data: 2011-04-10 14:57:02
    Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Apr 2011 13:52:39 +0200, MM wrote:

    >Olej ma gwarancję miesiąc lub dwa, szczegółów nie pamiętam, po tym okresie
    >mogą pewne frakcje osiąść i mając takie paliwo w butelce będą dwa kolory.

    Tylko ze na kiepskiej stacji to pewnie i tak co 2-3 dni tankuja, a z
    uwagi na cene wcale bym nie byl pewien czy na tych tanich naprawde
    rzadziej - na Auchanie kolejka do kas.

    tak wiec na stacjach roznica jest pare dni, w baku sie moga zdarzyc
    tygodnie, a producenci i sprzedawcy musza miec 3 miesieczne zapasy.

    J.

  • 22. Data: 2011-04-10 15:52:04
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-10 13:52, MM pisze:

    > Olej z RG jest lepszy niż z PKN

    WOW! Z takim argumentem nie sposób
    polemizować. Leżę na łopatkach :-)

    > Olej ma gwarancję miesiąc lub dwa, szczegółów
    > nie pamiętam, po tym okresie mogą pewne
    > frakcje osiąść i mając takie paliwo w butelce
    > będą dwa kolory.

    Aha, nie pamiętasz... następny dowód nie do
    obalenia.

    No nic, gratulacje. Jesteś wielki (pewno piłeś
    dużo mleka).

    JK

  • 23. Data: 2011-04-10 17:33:19
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Aż się nie chce wierzyć jakie Ty pierdolisz głupoty.
    > 5. Od zbiornika do wlewu nie ma żadnych filtrów. Jest tylko jeden filtr
    > na pompie.

    Może i piszę głupoty (w oczach ignorantów), ale kolega strasznie przeklina.
    Chodzi oczywiście o wlew paliwa w samochodzie, a nie o wlew do zbiornika
    znajdującego się na stacji paliw.
    Chodzi też o fakty, a nie opinie.
    Ludzie bazujący na OPINIACH polecą świńskim galopem jak stado tępych imadeł
    w kierunku, który aktualnie zostany wskazany przez prasę, telewizję,
    kolegów, których cenią lub zazdroszczą im samochodu itp.
    Ludzie bazujący na FAKTACH zajdą piechotą dalej
    niż galopujące imadła.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 24. Data: 2011-04-10 18:08:24
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 10-04-2011 o 15:52:04 JK <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > WOW! Z takim argumentem nie sposób polemizować. Leżę na łopatkach :-)

    śmiej się

  • 25. Data: 2011-04-10 20:18:38
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 09 Apr 2011 16:04:01 +0200, "...:::Tomek:::..."
    <t...@N...space.pl> wrote:

    >paliwo drożeje w oczach, więc pomyślałem, że może warto zacząć tankować
    >na stacjach tańszych niż dotychczas :-) Tankujecie może swoje diesle
    >(najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa
    >silnikami) na stacjach takich jak Bliska i Lukoil? Jak wrażenia?

    Ja swoje dCi tankuję w 90% albo na Neste albo na Lukoilu. I działa, a
    ma w tej chwili 295 tys. km.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 26. Data: 2011-04-11 14:18:54
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Może i piszę głupoty (w oczach ignorantów), ale kolega strasznie przeklina.

    Kiedy się czyta takie bzdury, nic innego nie przychodzi do głowy.

    > Chodzi oczywiście o wlew paliwa w samochodzie, a nie o wlew do zbiornika
    > znajdującego się na stacji paliw.

    Wytłumacz jeszcze raz o co Ci chodzi, bo nie da się tego zrozumieć.
    Jeszcze raz skopiuję co napisałeś:
    "Może się zdarzyć, że w starszych zbiornikach jest jakiś zapas rdzy,
    ale to nie ma praktycznie żadnego znaczenia.
    Od zbiornika do wlewu są filtry. "

    Więc skoro są filtry od zbiornika na stacji benzynowej do wlewu (jakiego
    wlewu???), to tankujemy na stacji czyste paliwo według Ciebie bez rdzy
    (według mnie, bez zanieczyszczeń).

    Potem napisałeś, że chodzi o wlew paliwa w samochodzie. Czy od zbiornika
    do wlewu paliwa w samochodzie? Nie ma ani jednego filtra kolego. A Ty
    twierdzisz, że są filtry.

    > Chodzi też o fakty, a nie opinie.

    Więc pisz zgodnie z faktami.

> [...]
    > kolegów, których cenią lub zazdroszczą im samochodu itp.
    > Ludzie bazujący na FAKTACH zajdą piechotą dalej

    Nadal nie rozumiem o co Ci chodzi.

    > --
    > pozdrawiam
    > Sylwester Łazar
    > http://www.alpro.pl
    > http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    > i projektowania PCB

    Zrób coś z tą sygnaturką, bo jest niezgodna z netykietą.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2011-04-11 18:56:50
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > 3. Ma znaczenie z jakiej stacji tankujemy TO SAMO PALIWO, bo na jednej
    > stacji jest większy obrót a na drugiej stacji jest mniejszy obrót. Paliwo,
    > które dłużej jest w zbiorniku jest gorszej jakości, logika! Więc lepiej
    > tankować tam, gdzie jest ciągła wymiana.

    Nie tak do końca. Paliwo może stać kilka lat nie tracąc parametrów np.
    zapasy wojskowe. Przy częstych dostawach muł który jest na dnie starszych
    zbiorników cały czas pływa i jest zabierany do tankowania - to akurat nie
    moja teoria ale trzeba ją rozważyć :)

    > 4. O jakiej Ty rdzy piszesz, jak myślisz że zbiorniki są stalowe, to
    > jesteś w błędzie.

    A jak myślisz? Z plastiku? Zbiorniki są stalowe, wewnątrz tylko malowane.
    Niektóre nowe, dopiero od kilku lat są laminowane (włókno szklane i żywica)
    z zewnątrz. W środku dalej malowanie. Po kilku latach ruda rządzi :)
    Zbiorniki są czyszczone co 10lat (o ile coś się nie zmieniło) Zobacz sobie
    konstrukcję zbiornika http://www.cgh.com.pl/index.php?l=pl&id=66

    > 5. Od zbiornika do wlewu nie ma żadnych filtrów. Jest tylko jeden filtr na
    > pompie.

    Na monobloku są jeden lub dwa filtry (zależy od producenta) i jeden na
    pistolecie. Filtry są bardzo wydajne (papier lub siatka), bez nich
    przepływomierz nie pociągnął by długo.

    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 28. Data: 2011-04-11 21:57:51
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pytanie dodatkowe do ludzi z Wrocławia - którą konkretnie ze stacji tych
    > sieci można polecić, a którą lepiej omijać?

    Lukoil ma akurat jedne z lepszych paliw na naszym rynku...
    Bliska to tania marka orlenu. Paliwo te same ale na stacjach bliska nie ma
    dodatkowych usług jak na innych orlenach: jedzenia, kawy, punktów, często
    toalet - dlatego mogą być ciut tańsze.

  • 29. Data: 2011-04-11 22:04:01
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > stacjach tańszych niż dotychczas :-) Tankujecie może swoje diesle
    > (najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa

    w Polsce jest bardzo strasznie okropnie marne i chujowe paliwo ON. Robię
    conieco przy układach paliwowych w maszynach budowlanych i np taki ATLAS
    COPCO dla maszyn przeznaczonych na rynek polski ma specjalne wykonania
    filtrów paliwowych ze względu na chujowość paliwa bardziej wzmożoną niż w
    innych krajach...

  • 30. Data: 2011-04-12 00:22:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Apr 2011 22:04:01 +0200, Jackare wrote:
> [...]
    >COPCO dla maszyn przeznaczonych na rynek polski ma specjalne wykonania
    >filtrów paliwowych ze względu na chujowość paliwa bardziej wzmożoną niż w

    Ale to tak normalnie ON, czy nasi leja do maszyn jakis OO albo jeszcze
    inny ?

    Bo nie bardzo mi sie chce wierzyc w znaczaca roznice .. no chyba ze po
    kilku awariach firma woli lepiej filtrowac .. a to tylko nie wiadomo
    co bylo zatankowane.

    J.