    From: "wowa" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
    Date: Mon, 11 Apr 2011 18:56:50 +0200

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:inrsto$mb3$2@news.net.icm.edu.pl...

    > 3. Ma znaczenie z jakiej stacji tankujemy TO SAMO PALIWO, bo na jednej
    > stacji jest większy obrót a na drugiej stacji jest mniejszy obrót. Paliwo,
    > które dłużej jest w zbiorniku jest gorszej jakości, logika! Więc lepiej
    > tankować tam, gdzie jest ciągła wymiana.

    Nie tak do końca. Paliwo może stać kilka lat nie tracąc parametrów np.
    zapasy wojskowe. Przy częstych dostawach muł który jest na dnie starszych
    zbiorników cały czas pływa i jest zabierany do tankowania - to akurat nie
    moja teoria ale trzeba ją rozważyć :)

    > 4. O jakiej Ty rdzy piszesz, jak myślisz że zbiorniki są stalowe, to
    > jesteś w błędzie.

    A jak myślisz? Z plastiku? Zbiorniki są stalowe, wewnątrz tylko malowane.
    Niektóre nowe, dopiero od kilku lat są laminowane (włókno szklane i żywica)
    z zewnątrz. W środku dalej malowanie. Po kilku latach ruda rządzi :)
    Zbiorniki są czyszczone co 10lat (o ile coś się nie zmieniło) Zobacz sobie
    konstrukcję zbiornika http://www.cgh.com.pl/index.php?l=pl&id=66

    > 5. Od zbiornika do wlewu nie ma żadnych filtrów. Jest tylko jeden filtr na
    > pompie.

    Na monobloku są jeden lub dwa filtry (zależy od producenta) i jeden na
    pistolecie. Filtry są bardzo wydajne (papier lub siatka), bez nich
    przepływomierz nie pociągnął by długo.

    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)