  • 11. Data: 2011-04-09 21:22:22
    Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 09 Apr 2011 19:43:39 +0200, Tata wrote:
    >Wszędzie podają, że liczba cetanowa wynosi, zgodnie z normą, 49. Na
    >stacjach paliw sprzedawcy nie rozumieją o co się pytam, dokumentów
    >jakości dostawy paliw kierownicy nie chcą pokazać, patrzą w sufit i
    >mówią, że wszystko zgodne z PN-EN 590.

    Nie wiem co robisz w pracy, ale jak cie upierdliwy klient zacznie
    pytac o certyfikaty rozne to bedziesz mial? Chleb, koszula, lodowka
    czy telewizor - sa jakie sa, kupuje pan czy nie ?

    >W Birmingham (UK) zięć tankował
    >na stacji paliw wyznawcy Allaha i silnik nie miał mocy, po 4 dniach
    >jechaliśmy w pobliżu i stacja była już zamknięta na amen. To taka luźna
    >uwaga.

    Moze dlatego ze u nas objawy jakies jednak niewyrazne.

    A tak swoja droga to skad on UK wzial felerne paliwo ?
    Sprowadzil sobie z Rosji tankowiec czy tylko pare cystern koleja ?

    J.

  • 12. Data: 2011-04-09 21:28:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 09 Apr 2011 16:04:01 +0200, ...:::Tomek:::... wrote:
    >paliwo drożeje w oczach, więc pomyślałem, że może warto zacząć tankować
    >na stacjach tańszych niż dotychczas :-) Tankujecie może swoje diesle
    >(najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa
    >silnikami) na stacjach takich jak Bliska i Lukoil? Jak wrażenia?

    Bliska to przeciez Orlen.
    Ja tam tankowalem na Auchan gaz a teraz ON jak jest okazja - powodow
    do narzekan nie bylo, ale moj diesel starszy. Tyle ze wychodze z
    zalozenia ze przy tej ilosci klientow to by chyba szybko wyszlo gdyby
    mieli zauwazalnie gorsze paliwo.

    Lukoil mi nie po drodze, rzadko korzystam, za to czesto z Pieprzyka,
    ale to juz w trasie

    J.

  • 13. Data: 2011-04-10 10:13:19
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 09-04-2011 o 16:04:01 ...:::Tomek:::... <t...@n...space.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > (najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa
    > silnikami) na stacjach takich jak Bliska i Lukoil? Jak wrażenia?

    Od ponad dwóch lat leje ON tylko na Lukoil, silnik HDI, nic się nie dzieje.

  • 14. Data: 2011-04-10 11:23:37
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

> [...]
    > Od wlewu samochodu do wtrysków są również 2 filtry.
    > W każdym zbiorniku samochodu jest osad bez względu na jakość wlewanego
    > paliwa.
    > Każda pomka jest wyposażona w siateczkę.
    > W każdym samochodzie jest oryginalnie dodatkowy filtr paliwa.
    > No może w FIAT 126p nie ma.
    > Jednak ten wóz jeździł czasem na dużo bardziej brudnym paliwie
    > i nic sobie z tego nie robił.
    > Nie ma znaczenia, tylko cena.
    > To tak jak bułki.
    > W jednej piekarni tańsze, w innej droższe.
    > jednak najzdrowiej jest jeść chleb i to ten tańszy - razowy :-)

    Aż się nie chce wierzyć jakie Ty pierdolisz głupoty.

    1. Jak nie ma znaczenia, jak ma znaczenie. Rafineria ma zupełnie inne
    paliwo i Petrochemia Płock ma inne paliwa.
    2. Nie wiem skąd rosyjski łukoil bierze paliwo, bo interesowali się
    rafinerią a dobrej opinii o rafinerii gdańskiej nie usłyszałem nigdy.
    3. Ma znaczenie z jakiej stacji tankujemy TO SAMO PALIWO, bo na jednej
    stacji jest większy obrót a na drugiej stacji jest mniejszy obrót.
    Paliwo, które dłużej jest w zbiorniku jest gorszej jakości, logika! Więc
    lepiej tankować tam, gdzie jest ciągła wymiana.
    4. O jakiej Ty rdzy piszesz, jak myślisz że zbiorniki są stalowe, to
    jesteś w błędzie.
    5. Od zbiornika do wlewu nie ma żadnych filtrów. Jest tylko jeden filtr
    na pompie.
    6. Nie porównuj silnika od kosiarki to zaawansowanego układu paliwowego
    w obecnych silnikach wysokoprężnych, bo to tylko świadczy o Twoim
    ignorancji i braku wiedzy.

    pozdro

  • 15. Data: 2011-04-10 11:29:12
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-09 20:36, Chris pisze:

    > A co za różnica jak dostawcą jest i tak albo Orlen albo Lotos ...
    > różnica cen to tylko marża sprzedawcy ...

    Że co proszę? Pokaż mi gdzie się znajduje rafineria Orlen i rafineria Lotos.

  • 16. Data: 2011-04-10 12:20:32
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2011-04-10 11:29, Filip KK pisze:

    > Że co proszę? Pokaż mi gdzie się znajduje rafineria Orlen i rafineria
    > Lotos.

    Polski Koncern Naftowy ORLEN Spółka Akcyjna (GPW: PKN) - polskie
    przedsiębiorstwo zajmujące się przetwarzaniem ropy naftowej oraz
    dystrybucją produktów ropopochodnych, m.in. paliw. Koncern utworzony
    został w wyniku fuzji Petrochemii Płock SA z Centralą Produktów
    Naftowych (CPN) W skład Orlenu wchodzą rafinerie w Płocku, Trzebini,
    Jedliczu, trzy w Czechach oraz rafineria w Możejkach na Litwie. Łączne
    moce przerobowe zakładów w trzech państwach wynoszą 31,7 milionów ton
    ropy naftowej rocznie.

    ******

    Grupa LOTOS - polska grupa kapitałowa skupiająca kilkanaście spółek
    produkcyjnych, handlowych oraz usługowych, głównie z branży przetwórstwa
    ropy naftowej i dystrybucji produktów ropopochodnych (paliw, olejów,
    asfaltu, smarów itp.). Najważniejszą jej częścią jest rafinacja ropy
    naftowej zlokalizowana w Gdańsku Rudnikach, nad Martwą Wisłą - jest to
    największe przedsiębiorstwo na Pomorzu i druga pod względem przerobu
    rafineria w Polsce. Spółką matką grupy kapitałowej jest spółka Grupa
    LOTOS S.A., co powoduje, że dla uniknięcia nieporozumień używa się
    czasem nazw Grupa Lotos S.A.(dla spółki) i Grupa kapitałowa LOTOS (dla
    grupy kapitałowej).

    Rafineria zmieniała kilkakrotnie nazwę. Została utworzona jako Rafineria
    Nafty Gdańsk (początkowo z dodatkiem w budowie), następnie zmieniła
    nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Do 2003 zakład działał pod nazwą
    Rafineria Gdańska S.A., a od czerwca 2003 Grupa LOTOS S.A., do której
    zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w
    Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i
    wydobyciem ropy naftowej.

    --
    www.bezwypadkowy.net - zanim kupisz auto, sprawdź jego historię.

  • 17. Data: 2011-04-10 13:39:45
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-10 12:20, Chris pisze:

> [...]
    > zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w
    > Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i

    Więc to tak.. Dzięki za info, bo nawet nie wiedziałem że to nazwy koncernów.

  • 18. Data: 2011-04-10 13:43:00
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-10 11:23, Filip KK pisze:

    > Aż się nie chce wierzyć jakie Ty pierdolisz
    > głupoty.

    No. I ty też.

    > 1. Jak nie ma znaczenia, jak ma znaczenie.
    > Rafineria ma zupełnie inne paliwo i
    > Petrochemia Płock ma inne paliwa.

    Zupełnie inne paliwo? A na czym polega ta
    zupełna inność?

    > 3. Ma znaczenie z jakiej stacji tankujemy TO
    > SAMO PALIWO, bo na jednej stacji jest większy
    > obrót a na drugiej stacji jest mniejszy obrót.
    > Paliwo, które dłużej jest w zbiorniku jest
    > gorszej jakości, logika!

    Chyba logika blondynki. Co się temu paliwu
    stanie jak trochę postoi w zbiorniku? Zwarzy się?

    > 6. Nie porównuj silnika od kosiarki to
    > zaawansowanego układu paliwowego w obecnych
    > silnikach wysokoprężnych, bo to tylko świadczy
    > o Twoim ignorancji i braku wiedzy.

    Czym się różni układ paliwowy kosiarki od
    układu paliwowego Mercedesa w kontekście
    obecności zanieczyszczeń mechanicznych w paliwie?
    W Mercedesie nie ma filtrów i dlatego jest on
    bardziej wrażliwy na zanieczyszczenia mechaniczne?

    JK

  • 19. Data: 2011-04-10 13:52:39
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 10-04-2011 o 13:43:00 JK <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zupełnie inne paliwo? A na czym polega ta zupełna inność?

    Olej z RG jest lepszy niż z PKN

    > Chyba logika blondynki. Co się temu paliwu stanie jak trochę postoi w
    > zbiorniku? Zwarzy się?

    Olej ma gwarancję miesiąc lub dwa, szczegółów nie pamiętam, po tym okresie
    mogą pewne frakcje osiąść i mając takie paliwo w butelce będą dwa kolory.

  • 20. Data: 2011-04-10 13:57:22
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-10 13:52, MM pisze:

    > Olej z RG jest lepszy niż z PKN

    Ale on nie wie o czym Ty piszesz..

    > Olej ma gwarancję miesiąc lub dwa, szczegółów nie pamiętam, po tym
    > okresie mogą pewne frakcje osiąść i mając takie paliwo w butelce będą
    > dwa kolory.

    On uważa, że paliwo po 300 latach będzie miało takie same właściwości,
    bo nasze paliwo jest tak doskonałe, że jest wykorzystywane do napędzania
    ufo.