-
11. Data: 2011-04-09 21:22:22
Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 09 Apr 2011 19:43:39 +0200, Tata wrote:
>Wszędzie podają, że liczba cetanowa wynosi, zgodnie z normą, 49. Na
>stacjach paliw sprzedawcy nie rozumieją o co się pytam, dokumentów
>jakości dostawy paliw kierownicy nie chcą pokazać, patrzą w sufit i
>mówią, że wszystko zgodne z PN-EN 590.
Nie wiem co robisz w pracy, ale jak cie upierdliwy klient zacznie
pytac o certyfikaty rozne to bedziesz mial? Chleb, koszula, lodowka
czy telewizor - sa jakie sa, kupuje pan czy nie ?
>W Birmingham (UK) zięć tankował
>na stacji paliw wyznawcy Allaha i silnik nie miał mocy, po 4 dniach
>jechaliśmy w pobliżu i stacja była już zamknięta na amen. To taka luźna
>uwaga.
Moze dlatego ze u nas objawy jakies jednak niewyrazne.
A tak swoja droga to skad on UK wzial felerne paliwo ?
Sprowadzil sobie z Rosji tankowiec czy tylko pare cystern koleja ?
J.
-
12. Data: 2011-04-09 21:28:52
Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 09 Apr 2011 16:04:01 +0200, ...:::Tomek:::... wrote:
>paliwo drożeje w oczach, więc pomyślałem, że może warto zacząć tankować
>na stacjach tańszych niż dotychczas :-) Tankujecie może swoje diesle
>(najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa
>silnikami) na stacjach takich jak Bliska i Lukoil? Jak wrażenia?
Bliska to przeciez Orlen.
Ja tam tankowalem na Auchan gaz a teraz ON jak jest okazja - powodow
do narzekan nie bylo, ale moj diesel starszy. Tyle ze wychodze z
zalozenia ze przy tej ilosci klientow to by chyba szybko wyszlo gdyby
mieli zauwazalnie gorsze paliwo.
Lukoil mi nie po drodze, rzadko korzystam, za to czesto z Pieprzyka,
ale to juz w trasie
J.
-
13. Data: 2011-04-10 10:13:19
Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
Od: MM <k...@g...pl>
Dnia 09-04-2011 o 16:04:01 ...:::Tomek:::... <t...@n...space.pl>
napisał(a):
> Witam,
>
> paliwo drożeje w oczach, więc pomyślałem, że może warto zacząć tankować
> na stacjach tańszych niż dotychczas :-) Tankujecie może swoje diesle
> (najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa
> silnikami) na stacjach takich jak Bliska i Lukoil? Jak wrażenia?
Od ponad dwóch lat leje ON tylko na Lukoil, silnik HDI, nic się nie dzieje.
-
14. Data: 2011-04-10 11:23:37
Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-04-09 17:41, Sylwester Łazar pisze:
> Nie ma znaczenia.
> Paliwo dowożone jest często cysterną zarówno dla Lukoil jak i Shell.
> Od czasu, gdy Gazeta Wyborcza kilka lat temu wydrukowała listę,
> rzekomo sprawdzonych stacji - ludzie ogłupieli i myślą, że to samo paliwo
> jest w jednych stacjach lepsze, a w innych gorsze.
> Może się zdarzyć, że w starszych zbiornikach jest jakiś zapas rdzy,
> ale to nie ma praktycznie żadnego znaczenia.
> Od zbiornika do wlewu są filtry.
> Od wlewu samochodu do wtrysków są również 2 filtry.
> W każdym zbiorniku samochodu jest osad bez względu na jakość wlewanego
> paliwa.
> Każda pomka jest wyposażona w siateczkę.
> W każdym samochodzie jest oryginalnie dodatkowy filtr paliwa.
> No może w FIAT 126p nie ma.
> Jednak ten wóz jeździł czasem na dużo bardziej brudnym paliwie
> i nic sobie z tego nie robił.
> Nie ma znaczenia, tylko cena.
> To tak jak bułki.
> W jednej piekarni tańsze, w innej droższe.
> jednak najzdrowiej jest jeść chleb i to ten tańszy - razowy :-)
>
Aż się nie chce wierzyć jakie Ty pierdolisz głupoty.
1. Jak nie ma znaczenia, jak ma znaczenie. Rafineria ma zupełnie inne
paliwo i Petrochemia Płock ma inne paliwa.
2. Nie wiem skąd rosyjski łukoil bierze paliwo, bo interesowali się
rafinerią a dobrej opinii o rafinerii gdańskiej nie usłyszałem nigdy.
3. Ma znaczenie z jakiej stacji tankujemy TO SAMO PALIWO, bo na jednej
stacji jest większy obrót a na drugiej stacji jest mniejszy obrót.
Paliwo, które dłużej jest w zbiorniku jest gorszej jakości, logika! Więc
lepiej tankować tam, gdzie jest ciągła wymiana.
4. O jakiej Ty rdzy piszesz, jak myślisz że zbiorniki są stalowe, to
jesteś w błędzie.
5. Od zbiornika do wlewu nie ma żadnych filtrów. Jest tylko jeden filtr
na pompie.
6. Nie porównuj silnika od kosiarki to zaawansowanego układu paliwowego
w obecnych silnikach wysokoprężnych, bo to tylko świadczy o Twoim
ignorancji i braku wiedzy.
pozdro
-
15. Data: 2011-04-10 11:29:12
Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-04-09 20:36, Chris pisze:
> A co za różnica jak dostawcą jest i tak albo Orlen albo Lotos ...
> różnica cen to tylko marża sprzedawcy ...
>
Że co proszę? Pokaż mi gdzie się znajduje rafineria Orlen i rafineria Lotos.
-
16. Data: 2011-04-10 12:20:32
Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2011-04-10 11:29, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-04-09 20:36, Chris pisze:
>
>> A co za różnica jak dostawcą jest i tak albo Orlen albo Lotos ...
>> różnica cen to tylko marża sprzedawcy ...
>>
> Że co proszę? Pokaż mi gdzie się znajduje rafineria Orlen i rafineria
> Lotos.
Polski Koncern Naftowy ORLEN Spółka Akcyjna (GPW: PKN) - polskie
przedsiębiorstwo zajmujące się przetwarzaniem ropy naftowej oraz
dystrybucją produktów ropopochodnych, m.in. paliw. Koncern utworzony
został w wyniku fuzji Petrochemii Płock SA z Centralą Produktów
Naftowych (CPN) W skład Orlenu wchodzą rafinerie w Płocku, Trzebini,
Jedliczu, trzy w Czechach oraz rafineria w Możejkach na Litwie. Łączne
moce przerobowe zakładów w trzech państwach wynoszą 31,7 milionów ton
ropy naftowej rocznie.
******
Grupa LOTOS - polska grupa kapitałowa skupiająca kilkanaście spółek
produkcyjnych, handlowych oraz usługowych, głównie z branży przetwórstwa
ropy naftowej i dystrybucji produktów ropopochodnych (paliw, olejów,
asfaltu, smarów itp.). Najważniejszą jej częścią jest rafinacja ropy
naftowej zlokalizowana w Gdańsku Rudnikach, nad Martwą Wisłą - jest to
największe przedsiębiorstwo na Pomorzu i druga pod względem przerobu
rafineria w Polsce. Spółką matką grupy kapitałowej jest spółka Grupa
LOTOS S.A., co powoduje, że dla uniknięcia nieporozumień używa się
czasem nazw Grupa Lotos S.A.(dla spółki) i Grupa kapitałowa LOTOS (dla
grupy kapitałowej).
Rafineria zmieniała kilkakrotnie nazwę. Została utworzona jako Rafineria
Nafty Gdańsk (początkowo z dodatkiem w budowie), następnie zmieniła
nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Do 2003 zakład działał pod nazwą
Rafineria Gdańska S.A., a od czerwca 2003 Grupa LOTOS S.A., do której
zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w
Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i
wydobyciem ropy naftowej.
--
www.bezwypadkowy.net - zanim kupisz auto, sprawdź jego historię.
-
17. Data: 2011-04-10 13:39:45
Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-04-10 12:20, Chris pisze:
> Polski Koncern Naftowy ORLEN Spółka Akcyjna (GPW: PKN) - polskie
> przedsiębiorstwo zajmujące się przetwarzaniem ropy naftowej oraz
> dystrybucją produktów ropopochodnych, m.in. paliw. Koncern utworzony
> został w wyniku fuzji Petrochemii Płock SA z Centralą Produktów
> Naftowych (CPN) W skład Orlenu wchodzą rafinerie w Płocku, Trzebini,
> Jedliczu, trzy w Czechach oraz rafineria w Możejkach na Litwie. Łączne
> moce przerobowe zakładów w trzech państwach wynoszą 31,7 milionów ton
> ropy naftowej rocznie.
>
>
> ******
>
> Grupa LOTOS - polska grupa kapitałowa skupiająca kilkanaście spółek
> produkcyjnych, handlowych oraz usługowych, głównie z branży przetwórstwa
> ropy naftowej i dystrybucji produktów ropopochodnych (paliw, olejów,
> asfaltu, smarów itp.). Najważniejszą jej częścią jest rafinacja ropy
> naftowej zlokalizowana w Gdańsku Rudnikach, nad Martwą Wisłą - jest to
> największe przedsiębiorstwo na Pomorzu i druga pod względem przerobu
> rafineria w Polsce. Spółką matką grupy kapitałowej jest spółka Grupa
> LOTOS S.A., co powoduje, że dla uniknięcia nieporozumień używa się
> czasem nazw Grupa Lotos S.A.(dla spółki) i Grupa kapitałowa LOTOS (dla
> grupy kapitałowej).
>
> Rafineria zmieniała kilkakrotnie nazwę. Została utworzona jako Rafineria
> Nafty Gdańsk (początkowo z dodatkiem w budowie), następnie zmieniła
> nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Do 2003 zakład działał pod nazwą
> Rafineria Gdańska S.A., a od czerwca 2003 Grupa LOTOS S.A., do której
> zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w
> Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i
> wydobyciem ropy naftowej.
>
Więc to tak.. Dzięki za info, bo nawet nie wiedziałem że to nazwy koncernów.
-
18. Data: 2011-04-10 13:43:00
Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
Od: JK <s...@p...onet.pl>
W dniu 2011-04-10 11:23, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-04-09 17:41, Sylwester Łazar pisze:
>> Nie ma znaczenia.
>> Paliwo dowożone jest często cysterną zarówno
>> dla Lukoil jak i Shell.
>> Od czasu, gdy Gazeta Wyborcza kilka lat temu
>> wydrukowała listę,
>> rzekomo sprawdzonych stacji - ludzie
>> ogłupieli i myślą, że to samo paliwo
>> jest w jednych stacjach lepsze, a w innych
>> gorsze.
>> Może się zdarzyć, że w starszych zbiornikach
>> jest jakiś zapas rdzy,
>> ale to nie ma praktycznie żadnego znaczenia.
>> Od zbiornika do wlewu są filtry.
>> Od wlewu samochodu do wtrysków są również 2
>> filtry.
>> W każdym zbiorniku samochodu jest osad bez
>> względu na jakość wlewanego
>> paliwa.
>> Każda pomka jest wyposażona w siateczkę.
>> W każdym samochodzie jest oryginalnie
>> dodatkowy filtr paliwa.
>> No może w FIAT 126p nie ma.
>> Jednak ten wóz jeździł czasem na dużo
>> bardziej brudnym paliwie
>> i nic sobie z tego nie robił.
>> Nie ma znaczenia, tylko cena.
>> To tak jak bułki.
>> W jednej piekarni tańsze, w innej droższe.
>> jednak najzdrowiej jest jeść chleb i to ten
>> tańszy - razowy :-)
>>
> Aż się nie chce wierzyć jakie Ty pierdolisz
> głupoty.
>
No. I ty też.
> 1. Jak nie ma znaczenia, jak ma znaczenie.
> Rafineria ma zupełnie inne paliwo i
> Petrochemia Płock ma inne paliwa.
Zupełnie inne paliwo? A na czym polega ta
zupełna inność?
> 3. Ma znaczenie z jakiej stacji tankujemy TO
> SAMO PALIWO, bo na jednej stacji jest większy
> obrót a na drugiej stacji jest mniejszy obrót.
> Paliwo, które dłużej jest w zbiorniku jest
> gorszej jakości, logika!
Chyba logika blondynki. Co się temu paliwu
stanie jak trochę postoi w zbiorniku? Zwarzy się?
> 6. Nie porównuj silnika od kosiarki to
> zaawansowanego układu paliwowego w obecnych
> silnikach wysokoprężnych, bo to tylko świadczy
> o Twoim ignorancji i braku wiedzy.
>
Czym się różni układ paliwowy kosiarki od
układu paliwowego Mercedesa w kontekście
obecności zanieczyszczeń mechanicznych w paliwie?
W Mercedesie nie ma filtrów i dlatego jest on
bardziej wrażliwy na zanieczyszczenia mechaniczne?
--
Pozdrawiam
JK
-
19. Data: 2011-04-10 13:52:39
Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
Od: MM <k...@g...pl>
Dnia 10-04-2011 o 13:43:00 JK <s...@p...onet.pl> napisał(a):
>> 1. Jak nie ma znaczenia, jak ma znaczenie.
>> Rafineria ma zupełnie inne paliwo i
>> Petrochemia Płock ma inne paliwa.
>
> Zupełnie inne paliwo? A na czym polega ta zupełna inność?
Olej z RG jest lepszy niż z PKN
> Chyba logika blondynki. Co się temu paliwu stanie jak trochę postoi w
> zbiorniku? Zwarzy się?
Olej ma gwarancję miesiąc lub dwa, szczegółów nie pamiętam, po tym okresie
mogą pewne frakcje osiąść i mając takie paliwo w butelce będą dwa kolory.
-
20. Data: 2011-04-10 13:57:22
Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-04-10 13:52, MM pisze:
>>> 1. Jak nie ma znaczenia, jak ma znaczenie.
>>> Rafineria ma zupełnie inne paliwo i
>>> Petrochemia Płock ma inne paliwa.
>>
>> Zupełnie inne paliwo? A na czym polega ta zupełna inność?
>
> Olej z RG jest lepszy niż z PKN
>
Ale on nie wie o czym Ty piszesz..
>> Chyba logika blondynki. Co się temu paliwu stanie jak trochę postoi w
>> zbiorniku? Zwarzy się?
>
> Olej ma gwarancję miesiąc lub dwa, szczegółów nie pamiętam, po tym
> okresie mogą pewne frakcje osiąść i mając takie paliwo w butelce będą
> dwa kolory.
On uważa, że paliwo po 300 latach będzie miało takie same właściwości,
bo nasze paliwo jest tak doskonałe, że jest wykorzystywane do napędzania
ufo.