eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTanio czyli na prad :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 161

  • 21. Data: 2022-10-12 22:59:56
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2022 o 22:51, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.
    > Trolejbusy 240 kWh/100 km. Autobusy elektryczne niemal połowę mniej. I
    > nie potrzebują trakcji.

    Te dane porównują zapewne rzeczy nieporównywalne. Niby dlaczego autobus
    elektryczny miałby zużywać dwa razy mniej prądu niż trolejbus?

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 22. Data: 2022-10-12 23:50:08
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.10.2022 o 22:59, Shrek pisze:
    > W dniu 12.10.2022 o 22:51, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >
    >> Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.

    A metro czy pociąg? Też wymagają trakcji i torów, a jednak nikt nie
    kwestionuje, że to najekonomiczniejszy transport.

    >> Trolejbusy 240 kWh/100 km.

    Też wymaga utrzymana trakcji, no i w jakimś ułamku dróg.

    >> Autobusy elektryczne niemal połowę mniej. I nie potrzebują trakcji.

    Też potrzebuje dróg oraz drogich akumulatorów, które wieczne nie są no i
    stacji ładowania. Taki inny rodzaj trakcji.

    Nie liczy się ile kWh/100km zużywa dany środek transportu, ale ilość
    jednocześnie przewożonych osób i/lub czas przejazdu, jak to policzysz
    tramwaj jest ekonomicznym środkiem transportu. Oczywiście nie w każdej
    mieścinie się sprawdzi, tak samo jak nie każde miasto ma metro. Trzeba
    mierzyć siły na zamiary.


  • 23. Data: 2022-10-12 23:54:17
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    Sorry. Coś mi się popierdoliło i odpowiedziałem Tobie a nie Romanowi.


  • 24. Data: 2022-10-13 00:44:20
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.10.2022 o 21:08, Poldek pisze:
    > W dniu 2022-10-12 o 06:52, Cavallino pisze:
    >> W dniu 12-10-2022 o 00:00, Poldek pisze:
    >>
    >>> Co mają koszty do ceny u odbiorców?
    >>> To w komunizmie cena była wynikiem kosztów produkcji.
    >>
    >> I miało to swoje plusy.
    >>
    >>> Komuna została obalona wysiłkiem papieża, Reagana i całego narodu i
    >>> mamy kapitalizm. W kapitalizmie cena wynosi tyle, ile odbiorca jest
    >>> chętny płacić
    >>
    >> No właśnie nie ma chętnych do płacenia tyle ile sobie ktoś zażąda, gdy
    >> łamiąc reguły wolnego rynku regulacjami odgórnymi, oligopolista
    >> wyznacza cenę z sufitu.
    >>
    >
    > Jak nie ma chętnych, jak są?
    > Jakoś nie zauważyłem, żeby "Polacy masowo przesiedli się na rowery", a z
    > ulic zniknęły korki.

    Na harakiri też nie ma chętnych.

    > Koło mnie jest stacja Szell i paliwo po 7-8 leje się na niej
    > strumieniami - biznes jak zwykle. Między 15-tą, a 19-tą ciężko w ogóle
    > gdzieś się przebić samochodem, bo w każdą stronę korek - setki, tysiące
    > samochodów stoją i pierdzą spalinami z paliwa po 8 zł/l. Gdybym był
    > paliwiarzem, to bym spokojnie podnosił cenę.

    O istnieniu krzywej podaż-popyt wie?


  • 25. Data: 2022-10-13 01:02:00
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.10.2022 o 18:59, Shrek pisze:
    > W dniu 12.10.2022 o 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >
    >> Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
    >> dopłatą).
    >
    > I generalnie na tym opiera się cała elektromobilność - na dopłatach do
    > samochodów, fotowoltaiki i potem pasożytowaniu na systemie energerycznym.

    P...sz jak zwykle. Ludzie korzystając z systemu energetycznego finansują
    go. A jak dokładają do niego energię nawet tylko niekiedy to jeszcze
    bardziej finansują. Dopłaty do elektryków niczym nie różnią się od 500+
    albo dopłaty do ogrzewania węglem. Politycy na tym robią kariery. A
    elektryki istniały jak dopłat nie było. I takoż moje elektryki nie są
    dofinansowane. Dofinansowana może być kolej, którą od pewnego czasu
    jeżdżę. Ale mimo to jest ona bardziej eko od spalinowców.

    >
    > Dlatego elektryki istnieją bo jest ich mało. Jakby miał je mieć każdy to
    > ani dopłat ani pradu nie starczy.
    >

    Dlatego istnieją, że nie ciągnie się za nimi smród. Ludzie już nie chcą
    leczyć swojego raka.


  • 26. Data: 2022-10-13 01:03:27
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.10.2022 o 20:49, nadir pisze:
    > W dniu 12.10.2022 o 20:23, ąćęłńóśźż pisze:
    >> Ciekawe, jaka będzie żywotność elektryków.
    >> Bo trolejbus elektryczny żyje znacznie dłużej, niż autobus spalinowy.
    >
    > Tylko dlatego, że nie jest na baterię. Kolej, metro, tramwaje,
    > trolejbusy, to faktycznie ekonomiczne i ekologiczne środki komunikacji.
    > Ale już na baterie to nie bardzo.
    >

    No to sobie zrób samochody z pantografami jak to takie eko jest.


  • 27. Data: 2022-10-13 01:06:04
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.10.2022 o 23:50, nadir pisze:
    > W dniu 12.10.2022 o 22:59, Shrek pisze:
    >> W dniu 12.10.2022 o 22:51, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>
    >>> Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.
    >
    > A metro czy pociąg? Też wymagają trakcji i torów, a jednak nikt nie
    > kwestionuje, że to najekonomiczniejszy transport.

    Ty wiesz jakie jest dofinansowanie kolei?!


  • 28. Data: 2022-10-13 01:10:50
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.10.2022 o 21:03, Shrek pisze:
    > W dniu 12.10.2022 o 20:00, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >
    ...
    >
    >>> Spoko. Teraz trzeba jeszcze każdemu dać domek w mieście żeby miał
    >>> swój kawałek dachu (o kurwa nie zmieści się?), zbudować kilka
    >>> atomówek, rozbudować system energeryczny i jesteśmy gotowi na
    >>> rewolucję;)
    >>>
    >>
    >> Nie wszystko jest dla wszystkich :-)
    >
    > No dokładnie. O tym piszę - elektyki istnieją... bo stanowią margines.
    > Nie ma póki co możliości masowej elektromobilności - chyba że myślisz o
    > transporcie masowym metrem tramwajami i może autobusami elektycznymi.

    Ale, że transport masowy jest masowy? Ty weź się rozglądnij! Masowe to
    są samochody prywatne z których część jest elektryczna a autobusy i
    tramwaje to gdzieś są, ale akurat nie w mojej miejscowości.


  • 29. Data: 2022-10-13 06:05:43
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2022 o 23:50, nadir pisze:

    >>> Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.
    >
    > A metro czy pociąg? Też wymagają trakcji i torów, a jednak nikt nie
    > kwestionuje, że to najekonomiczniejszy transport.

    E - chyba jednak nie. Najefektywniejszy raczej.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 30. Data: 2022-10-13 06:07:03
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2022 o 01:10, ii pisze:

    >> No dokładnie. O tym piszę - elektyki istnieją... bo stanowią margines.
    >> Nie ma póki co możliości masowej elektromobilności - chyba że myślisz
    >> o transporcie masowym metrem tramwajami i może autobusami elektycznymi.
    >
    > Ale, że transport masowy jest masowy? Ty weź się rozglądnij! Masowe to
    > są samochody prywatne z których część jest elektryczna a autobusy i
    > tramwaje to gdzieś są, ale akurat nie w mojej miejscowości.

    Gdzie widziałeś te masowe samochody elektryczne?

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: