-
11. Data: 2022-10-12 19:51:02
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.10.2022 o 19:10, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> I generalnie na tym opiera się cała elektromobilność - na dopłatach do
>> samochodów, fotowoltaiki i potem pasożytowaniu na systemie energerycznym.
>> Dlatego elektryki istnieją bo jest ich mało. Jakby miał je mieć każdy
>> to ani dopłat ani pradu nie starczy.
>
> Bez dopłaty byłoby 150 tys.
Czyli do elektryka dopłacamy 30k. To teraz wyobraź sobie, że zmieniamy
10M spalinek na 10M elektryków - 300 GPLN dopłaty - spoko pół rocznego
budżetu na same dopłaty do elektrków.
> Dopłaty do foto (w sumie 21kWp) dostałem całe 3k po roku od wydatku.
> Aż nie wiedziałem co z tą kupą forsy począć.
Spoko. Teraz trzeba jeszcze każdemu dać domek w mieście żeby miał swój
kawałek dachu (o kurwa nie zmieści się?), zbudować kilka atomówek,
rozbudować system energeryczny i jesteśmy gotowi na rewolucję;)
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
12. Data: 2022-10-12 20:00:35
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2022 o 19:51 Shrek <...@w...pl> pisze:
> W dniu 12.10.2022 o 19:10, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>
>>> I generalnie na tym opiera się cała elektromobilność - na dopłatach do
>>> samochodów, fotowoltaiki i potem pasożytowaniu na systemie
>>> energerycznym.
>>> Dlatego elektryki istnieją bo jest ich mało. Jakby miał je mieć każdy
>>> to ani dopłat ani pradu nie starczy.
>> Bez dopłaty byłoby 150 tys.
>
> Czyli do elektryka dopłacamy 30k.
Max 27k. Nie "my" (w domyśle wszyscy), niektórzy dopłacają, inni nie.
> To teraz wyobraź sobie, że zmieniamy 10M spalinek na 10M elektryków -
> 300 GPLN dopłaty - spoko pół rocznego budżetu na same dopłaty do
> elektrków.
Nawet mądrzejsi od nas tak nie robią - po co piszesz te pierdoły?
>
>> Dopłaty do foto (w sumie 21kWp) dostałem całe 3k po roku od wydatku.
>> Aż nie wiedziałem co z tą kupą forsy począć.
>
> Spoko. Teraz trzeba jeszcze każdemu dać domek w mieście żeby miał swój
> kawałek dachu (o kurwa nie zmieści się?), zbudować kilka atomówek,
> rozbudować system energeryczny i jesteśmy gotowi na rewolucję;)
>
Nie wszystko jest dla wszystkich :-)
Mam miejsce na kolejne 21kWp...
TG
-
13. Data: 2022-10-12 20:23:14
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Ciekawe, jaka będzie żywotność elektryków.
Bo trolejbus elektryczny żyje znacznie dłużej, niż autobus spalinowy.
-----
> Ale weź pod uwagę też koszty nabycia.
-
14. Data: 2022-10-12 20:49:10
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 12.10.2022 o 20:23, ąćęłńóśźż pisze:
> Ciekawe, jaka będzie żywotność elektryków.
> Bo trolejbus elektryczny żyje znacznie dłużej, niż autobus spalinowy.
Tylko dlatego, że nie jest na baterię. Kolej, metro, tramwaje,
trolejbusy, to faktycznie ekonomiczne i ekologiczne środki komunikacji.
Ale już na baterie to nie bardzo.
-
15. Data: 2022-10-12 21:03:44
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.10.2022 o 20:00, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> Czyli do elektryka dopłacamy 30k.
> Max 27k.
A to spoko nie 300 miliardów a 270. To zmienia postać rzeczy! ;)
> Nie "my" (w domyśle wszyscy), niektórzy dopłacają, inni nie.
Taa... rząd dopłaca - ze swoich:P
>> To teraz wyobraź sobie, że zmieniamy 10M spalinek na 10M elektryków -
>> 300 GPLN dopłaty - spoko pół rocznego budżetu na same dopłaty do
>> elektrków.
> Nawet mądrzejsi od nas tak nie robią - po co piszesz te pierdoły?
Dopłacają połowę PKB do wymiany elektryków na spalinki 1:1?
>> Spoko. Teraz trzeba jeszcze każdemu dać domek w mieście żeby miał swój
>> kawałek dachu (o kurwa nie zmieści się?), zbudować kilka atomówek,
>> rozbudować system energeryczny i jesteśmy gotowi na rewolucję;)
>>
>
> Nie wszystko jest dla wszystkich :-)
No dokładnie. O tym piszę - elektyki istnieją... bo stanowią margines.
Nie ma póki co możliości masowej elektromobilności - chyba że myślisz o
transporcie masowym metrem tramwajami i może autobusami elektycznymi.
> Mam miejsce na kolejne 21kWp...
Cieszymy się razem z tobą:P
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
16. Data: 2022-10-12 21:08:37
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2022-10-12 o 06:52, Cavallino pisze:
> W dniu 12-10-2022 o 00:00, Poldek pisze:
>
>> Co mają koszty do ceny u odbiorców?
>> To w komunizmie cena była wynikiem kosztów produkcji.
>
> I miało to swoje plusy.
>
>> Komuna została obalona wysiłkiem papieża, Reagana i całego narodu i
>> mamy kapitalizm. W kapitalizmie cena wynosi tyle, ile odbiorca jest
>> chętny płacić
>
> No właśnie nie ma chętnych do płacenia tyle ile sobie ktoś zażąda, gdy
> łamiąc reguły wolnego rynku regulacjami odgórnymi, oligopolista wyznacza
> cenę z sufitu.
>
Jak nie ma chętnych, jak są?
Jakoś nie zauważyłem, żeby "Polacy masowo przesiedli się na rowery", a z
ulic zniknęły korki.
Koło mnie jest stacja Szell i paliwo po 7-8 leje się na niej
strumieniami - biznes jak zwykle. Między 15-tą, a 19-tą ciężko w ogóle
gdzieś się przebić samochodem, bo w każdą stronę korek - setki, tysiące
samochodów stoją i pierdzą spalinami z paliwa po 8 zł/l. Gdybym był
paliwiarzem, to bym spokojnie podnosił cenę.
-
17. Data: 2022-10-12 21:15:41
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2022-10-12 o 17:19, T. pisze:
> W dniu 2022-10-06 o 08:30, Myjk pisze:
>> Wed, 5 Oct 2022 13:26:36 +0100, K
>>
>>> Dobrze, ze tego miliona aut elektrycznych nie rozdali ludziom bo to by
>>> dopiero byl problem.
>>
>> Standarowo pieprzysz jak potłuczony. Jeżdżę na prądzie i nadal 100km
>> kosztuje mnie 12 zł w prądzie sieciowym, a przejeżdżając 16 tys. km
>> przy PV
>> kosztuje mnie 306 zł rocznie, w tym jest ogrzanie domu 190m2 i prąd
>> bytowy.
>> Podaj teraz koszty swojego dizelka i ogrzania domu/mieszkania to
>> porównamy
>> czy twoja prześmiewcza teza nie jest przypadkiem standardowo z tyłka
>> wyciągnięta.
>>
>> Już abstrahując jak można się cieszyć z tego że czyste i ciche trojki
>> zostały wykoszone na rzecz śmierdzącego i hałaśliwego diesla, tylko z
>> powodu tego że firmy energetyczne, nas wszystkich, dymają na cenach
>> energii, mimo tego że koszt wytwórczy energii wcale nie wzrósł aż tak jak
>> wskazują na to ceny u odbiorców.
>>
>
> Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
> kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej wielkości
> elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6). Jeśli chcesz, podaj, jakim
> autem jeździsz i porównamy ceny.
>
Gdzie jest Ceed po 100 tys. zł? Chyba jakiś golas z najsłabszym
silnikiem, bez klimatyzacji i siedzeniami z ortalionu.
Wszedłem sobie na konfigurator VW i wyklikałem Golfa Varianta
benzynowego hybrydowego, z radiem, klimatronikiem, czujnikiem
deszczu/zmierzchu itp., lakierem nie najtańszym szarym, tylko normalnym
metalikiem itd. W rezultacie wyszło 140 tys. zł brutto do zapłaty.
Sądzę, że można u dealera urwać z 4 tysiące z tej ceny obecnie.
-
18. Data: 2022-10-12 21:18:22
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2022 o 21:03 Shrek <...@w...pl> pisze:
> A to spoko nie 300 miliardów a 270. To zmienia postać rzeczy! ;)
o czym ty chłopie piszesz jakie miliardy?
Sprawdź ile przyznali dotacji i jaki mają budżet.
> Taa... rząd dopłaca - ze swoich:P
Ja na to płacę i inni odprowadzający podatki.
Odbieram grosze (odbiorę, jak mi przeleją w końcu kasę) z tego co do tej
pory wpłaciłem.
> No dokładnie. O tym piszę - elektyki istnieją... bo stanowią margines.
> Nie ma póki co możliości masowej elektromobilności - chyba że myślisz o
> transporcie masowym metrem tramwajami i może autobusami elektycznymi.
Coś Ci się pomyliło, ja nie dyskutuję na temat "ekologi" i naprawy świata.
Nie chcesz elektryka, PV? - to nie kupuj, nie instaluj.
>> Mam miejsce na kolejne 21kWp...
>
> Cieszymy się razem z tobą:P
Spoko, dzięki!
TG
-
19. Data: 2022-10-12 22:37:50
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.10.2022 o 21:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> A to spoko nie 300 miliardów a 270. To zmienia postać rzeczy! ;)
> o czym ty chłopie piszesz jakie miliardy?
> Sprawdź ile przyznali dotacji i jaki mają budżet.
No przecież piszę, że to nie jest rozwiązanie do masowego zastosowania,
a niszowe - i tylko dzięki temu póki co istnieje.
>> Taa... rząd dopłaca - ze swoich:P
> Ja na to płacę i inni odprowadzający podatki.
Czyli wielu zrzuca się na pojedyncze samochody elektryczne. Jak każdy
miałby wymienić spalinkę na elektryka, to każdy będzie się musiał
zrzucić na swoją dopłatę. A potem na swoją dopłatę do prądu;) Czyli
zapłaci sam za siebie, tylko rząd jeszcze mu po drodze część zajebie.
Także z tymi dopłatami to bym ich raczej nie uwzględniał w przypadku
masowych zastosowań. Jesteś rozsądny - wiesz jak to działa;)
> Odbieram grosze (odbiorę, jak mi przeleją w końcu kasę) z tego co do tej
> pory wpłaciłem.
No to jak jesteś płatnikiem netto, to im więcej elektryków, tym więcej
dopłacisz do innych i mniej ci zostanie:P
> Coś Ci się pomyliło, ja nie dyskutuję na temat "ekologi" i naprawy świata.
> Nie chcesz elektryka, PV? - to nie kupuj, nie instaluj.
No i chwała bogu. Tylko mi nie tłumacz, że elektryk mi się opłaca. Tobie
się może opłacać bo akurat masz dom w mieście (a pewnie "na
przedmieściach") mi nie bardzo, bo mam mieszkanie w warszawie i raczej
nie założe sobie paneli na dachu. Twoje obliczenia co do opłacalności
elektryka dotyczą specyficznej stytuacji i jeszcze dokładasz to, że sam
sobie instalację wystrugałeś i zarzucasz innym, że obliczenia na
podstawie wartości rynkowych są niewiearygodne. Tak jak pisałem - znam
na przykład ludzi, którzy mają ropę "za darmo" i dla nich twoje
wyliczenia są z dupy:P
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
20. Data: 2022-10-12 22:51:48
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello nadir,
Wednesday, October 12, 2022, 8:49:10 PM, you wrote:
>> Ciekawe, jaka będzie żywotność elektryków.
>> Bo trolejbus elektryczny żyje znacznie dłużej, niż autobus spalinowy.
> Tylko dlatego, że nie jest na baterię. Kolej, metro, tramwaje,
> trolejbusy, to faktycznie ekonomiczne i ekologiczne środki komunikacji.
> Ale już na baterie to nie bardzo.
Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.
Trolejbusy 240 kWh/100 km. Autobusy elektryczne niemal połowę mniej. I
nie potrzebują trakcji.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)