  • Data: 2011-09-23 11:01:25
    Temat: Re: Taka tam refleksja...
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23.09.2011 12:26, mt wrote:

    > No raczej nie bardzo, ale to już zależało/zależy od możliwości
    > technicznych, zdolności retuszerskich i zapotrzebowania na ewentualną
    > ingerencję w treść zdjęcia.

    - Zdjęcie zawieszania flagi na Bramie Brandenburskiej - robione kilka
    dni po zdobyciu Berlina, dymy dołożone z innego zdjęcia, za to usunięty
    dodatkowy zegarek z ręki sołdata.
    - Zdjęcie z zatknięcia flagi na Iwo Jimie, pozowane.
    - Zdjęcie z wojny domowej w Hiszpanii przedstawiające trafionego kulą
    żołnierza - są relacje, że upozowane.
    - Zdjęcie Bressona z zakochaną parą - znajomi przechodzili wiele razy
    przy tej kawiarni, żeby mógł chwycić dobre ujęcie.

    Słynne zdjęcia reportażowe, a okazują się manipulacjami albo retuszami.
    Ostatnie konkursy też nie pozostawiają złudzeń. Co chwila wychodzi jakaś
    modyfikacja, oszustwo. Słynny tresowany wilk przeskakujący płot,
    domalowane ptaki, niby martwy na kilku zdjęciach (jakoś się sam po
    śmierci przemieszczał).

    --
    http://szumofob.eu