  • 21. Data: 2010-05-24 21:02:05
    Temat: Re: Tachografy w samochodach z kratką.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.05.2010 Papkin <s...@s...net> napisał/a:
    > A Kowalski rozbijajacy dupe za darmo firmowym samochodem, w celach nie
    > sluzbowych (czesto oszukujac firme) ma z tego realne zyski i sie nalezy
    > podatek.

    Prezentujesz dziwną, smutną moralność. Że jeśli ktoś osiąga zysk, to należy
    go złupić na rzecz kogoś innego. Skąd Ci się to bierze? Dlaczego nie
    zajmiesz się tym, aby samemu osiągać zysk? Nie umiesz?
    --
    Samotnik

  • 22. Data: 2010-05-24 21:12:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Samotnik wrote:
    > Prezentujesz dziwną, smutną moralność. Że jeśli ktoś osiąga zysk, to należy
    > go złupić na rzecz kogoś innego.

    Tak działa wiekszośc systemow podatkowych na tym świecie. Samochód
    firmowy powinien przynosić zyski _firmie_. Dlatego jest tańszy w
    ekspolatacji _dla firmy_. A że u nas jest tańszy również dla Kowlaskiego
    to już niedopatrzenie. Wożenie dupy Kowalskiego do hipermarketu niczym
    nie różni się do wożenia dupy Wiśniewskiego na etacie do hipermakretu.
    niezrozumiałe jest dlaczego Wiśniewski ma gorzej _TYLKO_ dlatego że
    pracuje w innej formie niz Kowalski. Pamiętaj, że nie każdy prowadzacy
    działalnośc jest od razu lepszy od tego na etacie. Niektórzy pracują na
    etatach bo _nie muszą_ sprzedawać skarpetek na targu i być biznesmenami,
    po prostu mają umiejętności ktore lepiej im sprzedać na etacie. Czemu na
    starcie muszą mieć większe obciążenia podatkowe w prywatnych sferach
    życia? To jest jakaś kara za nie posiadanie działalności?

  • 23. Data: 2010-05-24 21:20:39
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Tak działa wiekszośc systemow podatkowych na tym świecie. Samochód firmowy
    > powinien przynosić zyski _firmie_. Dlatego jest tańszy w ekspolatacji _dla
    > firmy_.

    Zależy jaki samochód i do czego wykorzystywany.
    Te, o których tu rozmawiamy SŁUŻĄ do przynoszenia
    zysków firmie. Bez WSADU w postaci kierowcy,
    same z siebie zysku nie przyniosą.
    Dodatkowo - kierowanie takim samochodem nie jest podstawowym
    celem / zajęciem - a jedynie jego uzupełnieniem.

    Kombinacji polskiego prawa na temat utrudniania odliczenia VAT'u
    od samochodów osobowych i paliwa, myślę, że nie muszę przytaczać.

    Sprawdź też, czy "większość systemów podatkowych na tym świecie"
    umożliwia odliczenie kosztów zakupu narzędzi do pracy, czy nie.

    Pzdr

    JKK

  • 24. Data: 2010-05-24 21:29:57
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ale co wy sie przyczepiliscie do uzywania prywatnego. ja mowie o normalnym
    firmowym. prowadze dzialalnosc jednoosobowa i teraz w drodze pomiedzy
    miastami bede musial przymusowo 'odpoczywac' i potem nadrabiac predkoscia.
    Jak wystoje sie 4h w korku to tez bede musiall zrobic przerwe bo -
    przynajmniej teoretycznie- jechalem.
    o kant dupy to

  • 25. Data: 2010-05-24 21:40:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    WW wrote:

    > I tak płacę, jak cwaniaczki wliczają swoje urlopowe wydatki w koszta
    > firmy a wiec w cenę końcową.

    A może jednak dlatego, że mogą tak utopić nie związane z działalnościa
    koszty,
    to ich produkty sa tańsze? Gdy im się zabierze tę ulgę, to dołożą w cenie
    ;-)

  • 26. Data: 2010-05-24 21:41:01
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Prezentujesz dziwną, smutną moralność. Że jeśli ktoś osiąga zysk, to
    > należy go złupić na rzecz kogoś innego. Skąd Ci się to bierze?
    > Dlaczego nie zajmiesz się tym, aby samemu osiągać zysk? Nie umiesz?

    Jak zdejma durne podatki to niech dadza spokoj z tym podatkiem o ktorym
    pisalem, a sie przymierzali juz!

    Powiedz to samo Belce, okrada mnie (tj juz nie bo jest lokata z dzienna
    kapitalizacja ale wiesz o co chodzi) bo inaczej zysku nie umie osiagnac?

    Takie auto sluzbowe, nie wiem dokladnie, ale nie ma odliczanego vat od paliwa?
    Nawet jak gosciu jedzie po dziecko do szkoly albo sobie na wedkowanie?

    Jak rowno loic podatkami to rowno!

    Idea auta sluzbowego to idea auta jezdzacego by zarabiac, uzytek prywatny w to
    nie wchodzi. Mozna powiedziec ze ten co robija sie wylaczenie sluzbowym okrada
    innych - nie placi podatkow w paliwie na przyklad + jakies pewne inne
    odliczenia.

  • 27. Data: 2010-05-24 21:44:42
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:htek3g$91q$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > i teraz w drodze pomiedzy miastami bede musial przymusowo 'odpoczywac' i
    > potem nadrabiac predkoscia.

    Czyli, bazując na załączonym wyżej przykładzie można by wysnuć pytanie:
    - czy oponenci wolą, żeby prędkość na drogach jeszcze bardziej wzrosła,
    czy może jednak odpuścić ?
    Ew. żeby ceny za usługi wzrosły, pokrywając koszty straconej pracy ?

    Pzdr

    JKK

  • 28. Data: 2010-05-24 22:00:09
    Od: Janusz Pabłocki <j...@g...pl>

    W dniu 2010-05-24 19:03, CUT pisze:
    > Oglądałem dziś "Raport Turbo". Mówili coś o projekcie ustawy UE
    > nakazującej montaż tacho i rejestr czasu pracy kierowców aut z kratką.
    >
    > Było by "miło" gdyby to przepchnęli.

    Zdałeś.
    Jesteś prawdziwym polakiem.

    P.S. CUT to twój numer seryjny czy jakoś się nazywasz?

    --
    Janusz

  • 29. Data: 2010-05-24 22:05:14
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    J_K_K pisze:

    > Czyli, bazując na załączonym wyżej przykładzie można by wysnuć pytanie:
    > - czy oponenci wolą, żeby prędkość na drogach jeszcze bardziej wzrosła,
    > czy może jednak odpuścić ?

    Raczej zmalala, bo mu przy kontroli sprawdza tacho i ...

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 30. Data: 2010-05-24 22:20:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > się do wożenia dupy Wiśniewskiego na etacie do hipermakretu. niezrozumiałe
    > jest dlaczego Wiśniewski ma gorzej _TYLKO_ dlatego że pracuje w innej

    Ma gorzej?
    Niech zmieni zatrudnienie i się przekona jak mu źle było....