  • 181. Data: 2010-05-26 10:07:04
    Temat: Re: Tachografy w samochodach z kratką.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:4bfc560d$0$2602$65785112@news.neostrada.pl...
    > Podstawa do zdrowotnego to inna podstawa niż do społecznych.

    Ale zdrowotne to najniższa część składki.

  • 182. Data: 2010-05-26 10:08:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ja sprawdziłem.
    > Kobieta po porodzie ma prawo zawiesić działanie swojej firmy. Wówczas nie
    > płaci ani ZUS ani innych podatków.
    > Całe 5738 zł na rękę.

    Problem w tym co PRZED zasiłkiem.
    I nie zmienia to faktu, że ZUS może cofnąć zasiłek (i powinien to zrobić)
    komuś, kto tylko pozorował prowadzenie działalności.

  • 183. Data: 2010-05-26 10:10:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tako rzecze indagowany na ta okoliczność przedstawiciel ZUS

    Dodaj że w danym mieście....

    > Nie płaci. Kobieta po urodzeniu i na zasiłku porodowym ma specjalne prawa.

    Ja mówię "przed" Ty mówisz "po".
    Nie widzisz że to nie ten sam temat?

    > Mylisz je z zasiłkiem chorobowym.

    Nic nie mylę.
    Jedyne co może dostać z ZUS jest właśnie ze składką chorobową związane.
    A ona nie działa bez karencji i bez zapłaty innych składek.

  • 184. Data: 2010-05-26 10:14:05
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-05-26 08:55, to pisze:

    > To już wiem jak wygląda Twój idealny świat. Przedsiębiorcy pracują w nim
    > na wielotysięczne emerytury byłych SB-ków.

    No to przyjrzyjmy się temu stwierdzeniu.
    Pracownicy UB dostali emerytury zgodnie z wtedy obowiązującym stanem
    prawnym. Obecna, III RP jest prawnym następcą tamtej RP a więc przyjęła
    na siebie jej dochody ale i zobowiązania. Zatem emerytury wtedy
    przyznane tak jak i np. dyplomy czy stopnie naukowe honorować musi.
    Jeśli chce komuś zabrać emeryturę, to musi dowieść przed sądem, że ten
    ktoś złamał wtedy prawo, np. torturował. Wtedy może mu ją cofnąć.
    Jednak zabranie wszystkim jest odpowiedzialnością zbiorowa rodem od
    Hitlera czy Stalina.
    Polska czyli my zapłacimy za ten obłęd odszkodowaniami po wyroku TM.

    A po drugie, jak wiele jest tych "przedsiębiorców", że nawet na
    emerytury dla kilku tysięcy byłych UB-ków ich podatku dochodowego nie
    starcza ?.
    Swoja drogą warto by wiedzieć, ilu ich tak naprawdę i jak wysokie
    emerytury pobiera.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

  • 185. Data: 2010-05-26 10:18:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości news:

    > Pracownicy UB dostali emerytury zgodnie z wtedy obowiązującym stanem
    > prawnym.

    Nie.
    Ich szefowie najpierw sobie takie prawo uchwalili.
    Jak wszystko co powstało w okresie 45-90.

    > Jeśli chce komuś zabrać emeryturę, to musi

    Zmienić prawo, które nagradzało UB-ków.
    I to zostało zrobione.

    Oczekiwania UB-ków, że gruba kreska będzie ich chronić po wsze czasy nie ma
    podstaw prawnych, ani oparcia w konstytucji.

  • 186. Data: 2010-05-26 10:28:19
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-05-26 10:18, Cavallino pisze:

    > Zmienić prawo, które nagradzało UB-ków.
    > I to zostało zrobione.

    Ale prawo nie może działać wstecz.

    > Oczekiwania UB-ków, że gruba kreska będzie ich chronić po wsze czasy nie
    > ma podstaw prawnych, ani oparcia w konstytucji.

    Więc udowodnij, co przeskrobali i masz moje pełne poparcie dla surowych
    wyroków. Ale nie masz go dla łamania prawa, choćby z
    najszlachetniejszych pobudek.

  • 187. Data: 2010-05-26 10:31:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-26 02:29, złoty pisze:
    > ...nie musze myslec. Przyklad z zeszlego m-ca: znajomy, wlasciciel
    > wiekszej firmy w PL zarobione wskutek "kreatywnej ksiegowosci" (tak to
    > sie chyba w PL nazywa) pieniazki wydal m.in. w czasie dwutygodniowego
    > pobytu na Bali z rodzina. A teraz prosilbym Cie o wyprowadzenie z tego
    > zyskow dla polskiej gospodarki. :)
    > A takich przykladow moglbym mnozyc..
    I oni wszyscy tak na Bali kasę wywożą? Może chociaż żrą w Polsce, albo
    mandaty płacą, czy cuś? Ale masz rację, pewnie by byli bardziej
    pożyteczni, gdyby poszli na zasiłki :->

    Maciek

  • 188. Data: 2010-05-26 10:32:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale prawo nie może działać wstecz.

    I nie działa wstecz, nikt nie każe oddawać emerytur już pobranych.
    Zakończono premiowanie za UB w przyszłości.

    Na tej samej zasadzie kiedyś podatki były niższe, a teraz są wyższe.

    > Więc udowodnij, co przeskrobali

    Zupełnie nie o to chodzi.
    To nie jest kara, tylko brak nagrody za działalność w UB.
    Dostają tyle, ile inni emeryci którzy pracowali w tym samym czasie.

    Choć IMO powinni mniej, a po resztę do Moskwy niech się zgłaszają.

  • 189. Data: 2010-05-26 10:35:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > PL nazywa) pieniazki wydal m.in. w czasie dwutygodniowego pobytu na Bali

    A co Cię powstrzymuje, żeby też pojechać?
    Zalóż firmę, zarób, nie będziesz musiał zazdrościć.

> [...]
    > A takich przykladow moglbym mnozyc..
    >
    > A.
    >
    > PS. ..i nie - nie wykupil wycieczki w polskim biurze turystycznym

    I pewnie przez granicę przeszli pieszo, żeby ani grosza w Polsce nie
    zostawić?

  • 190. Data: 2010-05-26 10:40:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-26 07:34, WW pisze:
    > Ja sprawdziłem.
    Praktycznie, czy teoretycznie?

    > Kobieta po porodzie ma prawo zawiesić działanie swojej firmy. Wówczas
    > nie płaci ani ZUS ani innych podatków.
    > Całe 5738 zł na rękę.
    Podstawa do zasiłku chorobowego wyliczana jest w przypadku osób
    prowadzących działalność gospodarczą z podstawy wymiaru składek za 12
    miesięcy poprzedzających miesiąc w którym powstało prawo do zasiłku.
    Pozostaje więc pytanie co się dzieje, jeśli osoba nie była ubezpieczona
    przed rozpoczęciem DG. Jeżeli do średniej bierze się podstawę z trzech
    miesięcy, a z pozostałych dziewięciu 0, to ta średnia wychodzi słaba.

    Maciek